beantwoord

wijzigen datum e ticket

• 26 januari 2015
  • 4 reacties
  • 230 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
afgelopen vrijdag heb ik HEMA vouchers verzilverd voor e tickets voor 30 januari a.s.. Nu hebben wij vrijdag door een onverwacht overlijden een begrafenis en zou ik graag de datum wijzigen in 29 januari omdat de vouchers maar geldig zijn tot 1 februari.
Is dit mogelijk?
icon

Beste antwoord door Stephan NS 27 januari 2015, 08:55

Beste iloon,

Allereerst gecondoleerd en veel sterkte toegewenst de komende tijd.
Kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en e-mailadres? Dan kan ik voor je nakijken of het e-ticket al is gedownload/uitgeprint.

Groet,
Stephan
Bekijk origineel

4 reacties

Waarschijnlijk niet ! Als je de e-tickets NIET hebt gedownload, heb je misschien nog een kans op coulance.
Reputatie 2
Terugbetaling en/of wijziging van Online-Ticket, dat kun je echt schudden! Met het-niet-gedownload-hebben-van-je-e-Ticket werkt bij NS niet. Zodra je je kaartje hebt gemaakt, (laatste stap bevestigd) beschouwt NS het als ontvangen en afgehandeld en zit je er gewoon aan vast, hoe vervelend het ook is. Daarom kun je beter op z'n vroegst de avond voor vertrek je kaartje geldig maken - of nog beter! - op de dag dat je gaat reizen. Dat heeft op z'n beurt weer als nadeel dat je printer het toevallig kan begeven/inkt of toner plotseling op kan zijn, Internet eruit ligt, stroomstoring, etc. en je dan razendsnel ergens anders je kaartje moet zien te maken en/of af te drukken.

Voor de Duitslandgangers onder ons handig om te weten: Deutsche-Bahn is in dat opzicht veel coulanter. Daar kun je je tickets onder bepaalde voorwaarden annuleren, (soms gratis, soms met annuleringskosten) maar dat komt, omdat kaartjes en wijzigingen gelijk in hun systeem verwerkt wordt en ook meteen in de verkoop- en inleesapparaten van alle conducteurs door het hele land komen te staan (voordat hij/zij zo'n apparaat meekrijgt. Je kunt ook na aanmelding ervoor (die kaartjes op je scherm heten trouwens M-Tickets) je kaartje op je GSM laden en ermee reizen, ook op kaartjes bij DB gekocht van Nederland naar Duitsland (en andersom). NS moet deze accepteren, is een overeenkomst met Deutsche-Bahn), bij NS-International- gekochte kaartjes kunnen ze nog wel verlangen dat deze op A4 afgedrukt zijn, omdat NSI dan degene is die de voorwaarden heeft opgesteld).
Reputatie 1
Badge
Les is dus: voor e-tickets by NS NOOIT zolang tevoren alvast gaan printen-kans dat er wat tussenkomt is gezien de vele vragen om restitutie hier.
Er is altijd wel ergens iemand die het beter weet, doet of kan. helpt vooralsnog totaal niet bij NS-dat wordt allemaal geregeld door geldwolfjes met MBA in dat HGB.
Overigens betwijfelmik in hoge mate of dat klopt-die m-tickets uit DE zijn maar zeer beperkt geldig-veel beperkter als de gedrukte e-tickets met QR-code (het is trouwens die code die het systeem bewaart of cancelt).
Beste iloon,

Allereerst gecondoleerd en veel sterkte toegewenst de komende tijd.
Kun je mij een privébericht sturen met je NAW-gegevens en e-mailadres? Dan kan ik voor je nakijken of het e-ticket al is gedownload/uitgeprint.

Groet,
Stephan

Reageer