beantwoord

Wijzigen van E-ticket

  • 22 August 2023
  • 9 reacties
  • 243 Bekeken

Ik heb voor 3 personen een E-ticket gekocht, maar per ongeluk Amersfoort Centraal als opstap locatie gekozen, terwijl dit vanaf Amsterdam centraal had moeten zijn. Eindstation is Zandvoort aan Zee.

Ik kan helaas nergens zien waar ik dit kan aanpassen.

Gaat dit problemen opleveren als wij opstappen bij Amsterdam Centraal ipv Amersfoort Centraal ?

icon

Beste antwoord door Momo 22 August 2023, 18:19

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

U mag gewoon via of vanaf Amsterdam naar Zandvoort reizen maar de ticket kunt u niet meer veranderen. Het levert geen problemen op. 

Reputatie 7
Badge +3

In dit geval is het geen probleem. Je mag altijd op alle stations op de route in of uitstappen en de route van Amersfoort Centraal naar Zandvoort loopt via Amsterdam Centraal. 

Het e-ticket zelf is niet aan te passen, dus de prijs blijft voor reizen vanaf Amersfoort.

dank voor jullie reactie's.

we kunnen dus gewoon in Amsterdam Centraal opstappen en komen we ook door de eventuele poortjes ?

 

Badge +3

dank voor jullie reactie's.

we kunnen dus gewoon in Amsterdam Centraal opstappen en komen we ook door de eventuele poortjes ?

Ja hoor, met een e-ticket kan je (buiten de spits) alle poortjes openen die je maar tegenkomt.

Werkt het niet, dan open een poortje met een bankpas en check aan de binnenkant meteen weer uit.

Reputatie 7
Badge +3

Ja hoor, met een e-ticket kan je (buiten de spits) alle poortjes openen die je maar tegenkomt.

Er zijn ook vol tarief e-tickets en dan maakt spits of dal niet uit. Het ligt er dus even aan wat voor e-ticket TS heeft. 

 

Badge +3

Er zijn ook vol tarief e-tickets en dan maakt spits of dal niet uit. Het ligt er dus even aan wat voor e-ticket TS heeft. 

Ik ging ervan uit dat het om een Groepsticket voor 3 personen ging (die zijn er gewoon voor naar Zandvoort).

we hebben 3 normale DGP dagretour online kaarten gekocht

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn ook vol tarief e-tickets en dan maakt spits of dal niet uit. Het ligt er dus even aan wat voor e-ticket TS heeft. 

Ik ging ervan uit dat het om een Groepsticket voor 3 personen ging (die zijn er gewoon voor naar Zandvoort).

Die zijn er inderdaad gewoon, ook voor de dagen van de Dutch Grand Prix, net als Vroegboek Dal tickets, maar als het niet is aangegeven weet je het niet. En zelfs als het een Groepstickets is, als die voor zaterdag of zondag is er geen spits. 

 

we hebben 3 normale DGP dagretour online kaarten gekocht

Dan heb je geen enkel probleem, poortje gaat gewoon open. Zo niet, kan het misschien liggen aan de helderheid van je telefoon, defect poortje of krassen op het glaasje van het poortje, maar dat heeft dan niets te maken met het feit dat je ticket vanaf Amersfoort is, je ticket is gewoon geldig vanaf Amsterdam Centraal (want je had ook vanaf Amersfoort kunnen reizen en op Amsterdam een tussenstop kunnen maken). 

Badge +3

Dat is wel zuur dan, want die Dutch GP kaartjes zijn gewoon twee enkeltjes voltarief zonder enige korting toch?

Op zich wel handig dat je dan datums kunt kiezen voor de heen- en terugreis maar levert geen voordeel op.

Dat er Amersfoort C i.p.v. Amsterdam C op staat is in ieder geval geen probleem. De extra kosten van die tickets vallen waarschijnlijk in het niet t.o.v. je uitgaven in Zandvoort zelf (entree, eten/drinken, en camping/hotel bij meerdaags).

Reageer