beantwoord

wijziging bestemming

  • 27 March 2024
  • 6 reacties
  • 220 Bekeken

Door vertraging ga ik zeer waarschijnlijk de laatste trein van Schiphol naar Deventer missen. Waar ik al een kaartje voor heb gekocht. Als ik deze trein mis wil ik in plaats daarvan de trein naar zwolle nemen. 

Kan dit worden omgezet?

icon

Beste antwoord door MoDe 27 March 2024, 22:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge

Hoe is de vertraging ontstaan? Onderweg in de trein?

Door vertraging ga ik zeer waarschijnlijk de laatste trein van Schiphol naar Deventer missen. Waar ik al een kaartje voor heb gekocht. Als ik deze trein mis wil ik in plaats daarvan de trein naar zwolle nemen. 

Kan dit worden omgezet?

Als de vertraging is ontstaan door een vliegtuig is het jammer maar helaas. Etickets kunnen niet worden veranderd of geanuuleerd

Zeker voor na een vliegreis moet je daarom geen eticket kopen maar met je bankpas reizen.

Ik kan er eerlijk gezegd niet met mijn verstand bij dat er nog steeds mensen zijn die in dit soort gevallen etickets kopen. En als je dan toch met alle geweld een eticket wil schaf het dan pas aan na aankomst op Schiphol.

Reputatie 7
Badge +1

Door vertraging ga ik zeer waarschijnlijk de laatste trein van Schiphol naar Deventer missen. Waar ik al een kaartje voor heb gekocht. Als ik deze trein mis wil ik in plaats daarvan de trein naar zwolle nemen. 

Kan dit worden omgezet?

Als de vertraging is ontstaan door een vliegtuig is het jammer maar helaas. Etickets kunnen niet worden veranderd of geanuuleerd

Zeker voor na een vliegreis moet je daarom geen eticket kopen maar met je bankpas reizen.

Die hele E-tickets zijn vanaf de datum invoer al compleet een ramp want ze zijn zo flexibel als een blok beton.

Reputatie 7
Badge +3

E-tickets kunnen na aankoop niet meer gewijzigd worden. Ook wordt er geen restitutie gegeven. De voorwaarden waar dit in staat heb je voor akkoord aangevinkt voor de betaling.

Loop je vertraging in een NS trein op waardoor jij jouw eindstation niet meer kunt bereiken, neem dan telefonisch contact op NS klantenservice.

Badge +3

E-tickets kunnen na aankoop niet meer gewijzigd worden. Ook wordt er geen restitutie gegeven. De voorwaarden waar dit in staat heb je voor akkoord aangevinkt voor de betaling.

Loop je vertraging in een NS trein op waardoor jij jouw eindstation niet meer kunt bereiken, neem dan telefonisch contact op NS klantenservice.

In zo’n geval (een laatste trein of bus aansluiting missen door vertraging bij NS) zal men eerst zeggen dat je zo ver mogelijk richting je bestemming moet zien te komen.

Vanaf daar komt een taxi vergoeding (door de NS geregeld) in beeld. Thuisbrengplicht (tot aan de deur, niet tot aan een station of bushalte waar niets meer rijdt).

Als je dus van Schiphol nog tot Zwolle kunt komen is dat helemaal prima, maar bij vertraagde aankomst op Schiphol met een vliegtuig en je trein vervolgens niet kunnen halen (gevolgschade) gaat de NS je niets vergoeden, dan moet je bij je reisverzekering zijn.

Andersom ook niet, als jij je vlucht vanaf Schiphol mist door vertraging bij NS heb je in feite ook nergens recht op (vlucht moeten omboeken, hotelovernachting, maaltijden etc.)

Reputatie 7

Door vertraging ga ik zeer waarschijnlijk de laatste trein van Schiphol naar Deventer missen. Waar ik al een kaartje voor heb gekocht. Als ik deze trein mis wil ik in plaats daarvan de trein naar zwolle nemen. 

Kan dit worden omgezet?

Ik kan er eerlijk gezegd niet met mijn verstand bij dat er nog steeds mensen zijn die in dit soort gevallen etickets kopen. En als je dan toch met alle geweld een eticket wil schaf het dan pas aan na aankomst op Schiphol.

 

Is dit wel een bewuste keuze geweest ?  Merk op dat bij het kopen van een kaartje de alternatieven met bijbehorende voor- en nadelen niet in beeld worden gebracht. Het is dan ook bedenkelijk om achteraf te suggereren dat het geen verstandige keus zou zijn geweest.

Men mag zich met name op dit forum wel iets beter realiseren dat niet iedere klant in de gelegenheid is of wil zijn, om zich dag in dag uit bezig te houden met het overzien en doorgronden van al die fratsen van NS.

Reageer