beantwoord

Wissel van 2 naar 1 klasse

• 8 september 2017
  • 31 reacties
  • 2553 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Ah, ik snap wat je bedoelt. Het gaat dus puur om de (tijdelijke) mogelijkheid voor houders van een kortingsabonnement om nu ook een Toeslag 2-1 te mogen aanschaffen in het weekend. Ik was zelf nog niet geheel op de hoogte van deze actie, maar dit is inderdaad vrij verwarrend. Begrijp ik het goed dat je dit liever iets duidelijker uitgelegd ziet op de pagina over klassenwissels?
Badge +3
Ik heb liever dat zulke acties überhaupt niet plaatsvinden.

Zoals je aan dit topic kunt zien, weten zelfs ervaren forumleden én conducteurs nu namelijk niet meer wat wel en niet mag. Dit topic begon immers omdat een conducteur iemand met Toeslag 2-1 Weekend in combinatie met een Voordeelurenabonnement uit de eerste klas had weggestuurd. Daarna melden verschillende forumleden dat een Toeslag 2-1 in combinatie met een Voordeelurenabonnement niet mag. Dat blijkt dus allemaal onjuist, en dit gedoe ontstaat alleen omdat iemand weer een actie bedacht heeft zonder dit duidelijk te communiceren. Mijns inziens staat dit gedoe in geen verhouding tot het voordeel dat zo'n actie oplevert.

Maar als zo'n actie dan toch per se moet, dan moet de communicatie inderdaad beter. Stuur de betreffende abonnementhouders een bericht waarin duidelijk staat dat het gaat om een tijdelijke actie, dat het alleen gaat om Toeslag 2-1 Weekend en ook tot wanneer de actie geldig is. En ik vind dat je ook moet toelichten dat bij inchecken de paal toch "2e klas" zal blijven tonen als een Toeslag 2-1 geladen is: dit wijkt immers af van de procedure bij een klassewissel die de betreffende abonnementhouders normaal gebruiken. En deze informatie moet duidelijk op de website te vinden zijn bij de pagina's met informatie over het wisselen van klasse.

Overigens is het bericht dat in dit topic als antwoord gemarkeerd is, niet het antwoord op de oorspronkelijke vraag, maar op een vraag die later in dit topic is geplaatst.
Duidelijk. Ik heb voor het moment het antwoord van Arnold gemarkeerd als beste antwoord, gezien dat een betere verklaring geeft voor het probleem van miky26. Ik zal vervolgens je feedback doorgeven zodat in ieder geval de informatie op de Klassewissel pagina aangepast kan worden. Mogelijk krijg ik dan nog wat meer informatie wat ik ook hier kan plaatsen.
Badge +3
Ik heb vandaag nog eens gekeken op de automaat en het spijt me dat ik moet zeggen dat de automaten voor deze situaties erg slecht geprogrammeerd zijn.
Zo kan ik klassenwissels voor het weekend op maandag kopen en ook keuzedagen klassenwissels terwijl ik (nog lang) geen keuzedagen mag bestellen.

Het lijkt me een aandachtspunt voor NS om de automaten zo te programmeren dat ze alleen producten tonen die op basis van de uitgelezen gegevens van de OV-chipkaart door de kaarthouder aangeschaft kunnen worden. Dus ook niet op maandag producten tonen die alleen in het weekend geldig zijn. Of roep daar een aparte rubriek 'voorverkoop' voor in het leven op de automaat. Ik ben toch een ervaren reiziger, maar ik kwam er nauwelijks uit.
Ik heb een reactie ontvangen op het doorsturen van jullie feedback. De mogelijkheid om een Toeslag 2-1 Weekend te gebruiken in combinatie met een kortingsabonnement (naast de vrij reizen abonnementen en Keuzedagen) is al enkele jaren aanwezig, is mij verteld. De actie is dat dit product nu tijdelijk is aan te schaffen voor €5 in plaats van €6. De informatie op de pagina 'Van Klasse Wisselen', onder het kopje 'Klassewissel met kortingsabonnement' is iets aangepast om dit te verduidelijken.

@iMark Ik zal deze feedback ook nog even doorsturen, bedankt voor het aangeven!
Reputatie 1
Hallo forumleden, kan mij iemand vertellen hoe ik klasse wissel kan doen bij Arriva (als dit mogelijk is) op het scherm kan ik niets vinden van Klasse wissel.

Gr. Jan

Reageer