Zonder OV-chipkaart geen korting P+R betaald?

• 29 oktober 2014
  • 4 reacties
  • 1697 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Ik verbaas mij erover dat de NS onderscheid maakt tussen reizigers met en reizigers zonder OV-chipkaart. Zelf behoor ik tot de laatste categorie, omdat ik zelden met de trein reis. Morgen weer voor het eerst. Vandaag een e-ticket aangeschaft t.w.v. €50,-- en nu zojuist uitgevonden dat ik op de P+R betaald uitsluitend korting krijg met een OV-chipkaart. Voorheen kreeg je ook op vertoon van ieder ander reisbewijs een kortingskaart, waarmee je tegen gereduceerd tarief kon uitrijden. Ik vind het geen vooruitgang dat deze regel is afgeschaft. Voel me nu toch enigszins een tweederangs reiziger die meer moet betalen dan iedere andere reiziger die toevallig vaker met de trein reist. Beste NS, wanneer gaan jullie nu eens echt klantvriendelijk worden?

4 reacties

Badge +3
Het lijkt me niet vreemd dat vaste klanten korting krijgen en reguliere klanten niet. Bij de Albert Heijn gebruik ik mijn bonuskaart, bij mijn kapper spaar ik zegeltjes en van een hotelketen ontvang ik regelmatig kortingsaanbiedingen omdat ik er in het verleden meerdere keren verbleef. Het staat u natuurlijk vrij om ook een OV-chipkaart aan te schaffen als u graag wilt profiteren van de voordelen die daaraan verbonden zijn.

Overigens delen veel vaste reizigers het gevoel dat de invoering van de OV-chipkaart is aangegrepen om wat prijsverhogingen en verslechteringen van voorwaarden door te voeren, dus wat dat betreft hoeft u zich niet gediscrimineerd te voelen.
Als u de OV-chipkaart als een memberbenefits-instrument typeert kan ik meegaan in uw gedachte dat deze exclusieve voordelen biedt aan vaste klanten. Belangrijk verschil met de door u genoemde AH, kapper en hotelketen is dat deze u graag tot terugkerende klant maken en u daarom 'umsonst' aanbiedingen doen of voordelen bieden. Of rekent u de zegeltjes bij de kapper af? :-)

De NS daarentegen hangt een prijskaartje aan het toegang krijgen tot deze vorm van 'exclusiviteit'. Voor de komst van de OV-chipkaart was ik 'gewoon' een NS-reiziger en mocht ik als NS-reiziger gebruik maken van de parkeerkorting. En dat voelde goed, omdat het reizen per trein -zonder abonnement- gewoon al dik genoeg betaald is. Nu ben ik een NS-reiziger zonder chipkaart en daarmee zonder parkeerkorting. Inderdaad een verslechtering van voorwaarden en een verslechtering van relatiebeheer. Deze sporadische treinreiziger stapt na morgen weer lekker in de auto. Die heb ik nog nooit op discriminatie kunnen betrappen 😉
Het geval dat jij beschrijft in combinatie met NS heeft dan ook totaal niets met discriminatie te maken.
Badge
MajMaj, jammer om te lezen dat dit je ervaring is met NS. Vanaf april 2013 zijn 52 Q-Park P+R terreinen verchipt, de zuilen op de Q-Park P+R terreinen zijn overgegaan van papier naar OV-chip. Omdat op de zuil geen plek is voor zowel de OV-chipreader als de papiergleuf, is de papiergleuf verdwenen en omdat we het gebruik van de ov-chipkaart willen stimuleren. De papieren kortingskaartjes van Q-Park P+R worden ook niet meer geaccepteerd. Klanten die met een verchipt abonnement reizen of op basis van ROS blijven recht houden op korting. De zuil doet een controle op een geldige CICO. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'overige producten'.
Ps: welkom op het forum
Vriendelijke groet, Leny

Reageer