beantwoord

Zone-taxi zonder OV-chipkaart

• 15 december 2014
  • 6 reacties
  • 419 Bekeken

Ik heb een e-ticket gekocht en wil gebruik maken van een zone-taxi binnen Zwolle. Nu blijkt dit niet te kunnen omdat ik een ov-chipkaart nummer moet doorgeven. Die heb ik niet, dus kan ik hier geen gebruik van maken. Dit lijkt me toch niet de bedoeling? Geef mij maar de gewone treintaxi terug.
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 15 december 2014, 18:08

Welkom op het NS serviceforum Talitha! Om de vindbaarheid van je topic te vergroten heb ik het verplaatst naar het subforum overige producten. Daar komt je topic beter tot zijn recht. Daarnaast heb ik de titel wat aangepast.

Je hebt inderdaad een ov-chipkaartnummer nodig om een zonetaxi te kunnen reserveren. Reis je vaak met de trein? Dan is het namelijk wel erg handig om een ov-chipkaart te hebben. Dan kan je daar gemakkelijk mee reizen en ook de zonetaxi bestellen.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het is inderdaad een manco waardoor een deel van de reizigers geen gebruik van zonetaxi kan maken. Een persoonlijke chipkaart aanschaffen kan wel helpen natuuurlijk. Zonetaxi moet dat nummer nu eenmaal hebben en op een e-ticket kan dat nooit staan.
Het zal met kosten te maken hebben maar natuurlijk waren de voorwaarden voor treintaxi veel gunstiger. Zonetaxi is niet echt goedkoop, en ik vrees met u dat mijn geliefde treintaxi niet terug komt.
Welkom op het NS serviceforum Talitha! Om de vindbaarheid van je topic te vergroten heb ik het verplaatst naar het subforum overige producten. Daar komt je topic beter tot zijn recht. Daarnaast heb ik de titel wat aangepast.

Je hebt inderdaad een ov-chipkaartnummer nodig om een zonetaxi te kunnen reserveren. Reis je vaak met de trein? Dan is het namelijk wel erg handig om een ov-chipkaart te hebben. Dan kan je daar gemakkelijk mee reizen en ook de zonetaxi bestellen.
Daar hebben we de bekende cirkelredenering weer.
Je hebt een ov-chipkaart nodig om een zonetaxi te kunnen bestellen, maar de ov-chipkaart is erg handig want je kunt er een zonetaxi mee bestellen...
Daar hebben we de bekende cirkelredenering weer.
Je hebt een ov-chipkaart nodig om een zonetaxi te kunnen bestellen, maar de ov-chipkaart is erg handig want je kunt er een zonetaxi mee bestellen...

Tja, maar ik reis bijna niet met de trein. Voornamelijk als ik op vakantie ga via Schiphol. Een ov chipkaart heb ik niet nodig. Combinatie trein en taxi is dus niet meer mogelijk voor een deel van de reizigers.

Tja, maar ik reis bijna niet met de trein. Voornamelijk als ik op vakantie ga via Schiphol. Een ov chipkaart heb ik niet nodig. Combinatie trein en taxi is dus niet meer mogelijk voor een deel van de reizigers
Dat is inderdaad helaas een van de gevolgen van het beleid van de NS om het reizen zonder ov-chipkaart zo onaantrekkelijk mogelijk te maken.

Reageer