Amsterdam Amstel (en Duivendrecht?)

• 21 oktober 2018
  • 6 reacties
  • 404 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider*
  • 704 reacties
Goedemiddag!

Eerder vanmiddag was ik op Amsterdam Amstel, en het volgende viel mij op:
1. Tussen de poortjes door lopen geen geleidelijnen.
2. Bij de brede poortjes is het niet de bedoeling dat slechtziende en blinde reizigers weten of zij bij NS of GVb inchecken. Op andere stations, zoals Dordrecht of Zwolle, is dit met een reliefplaatje aangegeven op het poortje. Ik heb hierover al eerder een topic aangemaakt, en er zou naar worden gekeken. Deze poortjes staan hier al een poosje, dus hier had al best wat aan gedaan kunnen worden. Of mis ik iets?
En als de reliefplaatjes niet op Amstel aanwezig zijn, vrees ik dat ze bij Duivendrecht ook gewoon ontbreken.

6 reacties

Het standaardontwerp die je van ons gewend bent. Dat is nu daar nog niet het geval. Het zomaar laten maken van reliefplaatjes is natuurlijk een oplossing. Dit brengt wel kosten met zich mee en niet alle poortjes zijn van ons waardoor we moeten samenwerken. Ik durf niet te zeggen of deze reliefplaatjes nog niet in Amersfoort aanwezig zijn. Ik heb doelgericht de stations doorgespeeld die jij hier aangaf.
Reputatie 6
'Porttuin aanpassen aan het standaardontwerp'? Wat is dan het standaardontwerp? Dat de poortjes niet goed zijn aangegeven voor reizigers met een visuele beperking is sinds de plaatsing al bekend: kwestie van reliefplaatjes laten maken en klaar. Maar het lijkt inmiddels volstrekte willekeur of dit bij stations waarbij poortjes zijn van meerdere vervoerders wel of niet gebeurt. Graag wat meer duidelijkheid!

En ik ben ze niet tegengekomen op Amersfoort. Klopt dat?
Ik heb een terugkoppeling gekregen want je had gelijk. Er ziten geen reliëf plaatjes op de poortjes op station Amstel en Duivendrecht. Op alle andere stations waar wij en een overige vervoerder rijdt is dit wel het geval. In het verleden is ooit een ontwerp gemaakt voor deze lijnen. Op dat moment bestonden deze stations al. Op deze stations staan de poorten van de verschillende vervoerder los van elkaar. Momenteel ligt er een plan om de poortij op Amstel aan te passen naar het standaard ontwerp. Helaas dient de gemeente dit plan eerst goed te keuren. Ik kan je dus niet toezeggen, maar de intentie om je te helpen is er wel. Ook mede door jou zit er meer voortgang in waarvoor bedankt. Ik kan je helaas dus geen indicatie of toezegging geven, maar wel dat je weer helemaal gelijk hebt en dat wij er graag iets aan willen veranderen.
Ik zal Erryt even een bericht sturen.
Reputatie 6
Wellicht kan iemand anders dit nog even bevestigen, maar volgens mij kan Amersfoort ook aan het lijstje worden toegevoegd van poortjes zonder aanduidingen.

Errit, heb je al een terugkoppeling gehad?
Bedankt VIRM. Ik heb je signaal en tevens suggesties doorgezet. Ik hoop dat ik een terugkoppeling krijg, maar je suggesties zijn weer goed ontvangen en bij de juiste persoon neergelegd.

Reageer