beantwoord

Fietsen op het perron

Ik reis regelmatig met mijn e-bike met gehandicaptensticker en wmopas
en dat gaat heel goed, maar bij het overstappen moet ik soms erg ver lopen, dat is erg moeilijk. Is het toegestaan om op het perron te fietsen? natuurlijk alleen als het rustig is. hoewel ik snap dat rustig een rekbaar begrip is.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 5 maart 2019, 15:29

Dag Riho. Goede vraag!

Vanwege de veiligheid is het inderdaad niet toegestaan te fietsen op de perrons. Is er voor jou een andere mogelijkheid van perron naar perron te komen? Reis je vaak dezelfde trajecten? Wellicht kunnen reizigers je tips geven over de kortste routes op bepaalde stations, zodat je niet meer dan nodig hoeft te lopen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Nee, op het perron is het niet toegestaan om te fietsen.
Badge
Het is niet toegestaan om te fietsen op het perron in verband met de veiligheid en het kan je zelfs een boete opleveren als je het wel doet.
Dag Riho. Goede vraag!

Vanwege de veiligheid is het inderdaad niet toegestaan te fietsen op de perrons. Is er voor jou een andere mogelijkheid van perron naar perron te komen? Reis je vaak dezelfde trajecten? Wellicht kunnen reizigers je tips geven over de kortste routes op bepaalde stations, zodat je niet meer dan nodig hoeft te lopen.
meestal vallen de afstanden wel mee, maar op utrecht of amsterdam moet je soms ver lopen tot je bij de lift bent. Nu ja het is zoals het is.
Badge +3
En als dit een driewieler is, of zo'n (sport)rolstoel waar je een voorwiel aan kunt koppelen en dan met je handen kunt 'fietsen/sturen', al dan niet met elektrische 'trapondersteuning'?

Doet weinig onder voor een elektrische rolstoel, of scootmobiel. En de WMO sticker (medisch hulpmiddel) zit er ook al op, dus... 🤔

Reageer