Geldigheid van de Nederlandse OV Begeleiderskaart

• 18 juli 2019
  • 1 reactie
  • 170 Bekeken

In Julie 2019 wilde ik samen met mijn vrouw van Welkenraedt (B) naar Brussel (B) reizen met de trein. Ik ben in het bezit van een in NL afgegeven OV-Begeleiderskaart. Nu wilde ik graag weten of deze ook uitsluitend voor binnenlandse reizen in Belgie geldig is. Na enig uitzoeken en bellen met NS International en Argonaut ben ik het volgende te weten gekomen: De Nederlandse OV-Begeleiderskaart is niet geldig in Belgie als je een binnenlandse reis in Belgie maakt. Dat geld overigens ook voor de duitse Schwerbehindertenausweis met het Merkzeichen "B". De medewerker aan het loket van de NMBS zei nog niet! Als men vanuit Nederland naar Belgie reist dan is de OV-Begeleiderskaar wel geldig. De begeleider dient dan wel in het bezit te zijn van een "0 Euro ticket". Dit kan men telefonisch aanvragen bij NS International. (Telefoon: 030 - 23 000 23) Ik vind het heel triest dat ieder land binnen de EU nog zo nationaal bezig is. Bovendien vind ik het heel jammer dat hier weing over te vinden is. Ook is het zo dat zowel bij NS International en bij Argonaut niemand zulke vragen direkt kan beantwoorden. Ik belde met NS International. Die sturen me door naar Argonaut. Argonaut zegt bel met NS International. De medewerker van NS International wilde mij toen een "0 Euro ticket" van Welkenraedt naar Brussel maken. Dat lukte echter niet. Toen wist hij dat de OV-Begeleiderskaart niet geldig was voor binnenlandese reizen in Belgie.

1 reactie

Super jammer dat het zo is gelopen! Natuurlijk had jij dit anders willen zien. Ik ga jouw verhaal als feedback doorzetten naar de juiste afdeling. Er zijn overduidelijk vlakken waar wij als bedrijf nog aan kunnen werken en daar is deze er een van. Bedankt voor de moeite die je hebt genomen om dit te melden. Dat waardeer ik! 🙂

Reageer