beantwoord

Geleidelijntjes: Zwolle & co

• 27 maart 2019
  • 19 reacties
  • 1087 Bekeken

Reputatie 6
  • Reisleider*
  • 685 reacties
Yup, daar ben ik weer met de geleidelijnen!

Op station Zwolle is onlangs een nieuw busstation geopend. Die staat nu aan de zuidzijde in plaats van aan de centrumzijde. Als ik het goed zie, mogen slechtziende en blinde reizigers wel heel erg lang op een bus gaan wachten als ze deze beschrijving volgen:
https://www.ns.nl/geleidelijnen/chooseLocations.do?station=zl
NS, als dit zo is, willen jullie dan even een disclaimer op de site plaatsen en de algehele omschrijving goed aanpassen? Liefst wordt er geen Sloterdijkje gedaan in Zwolle.

En nog wat andere frubbeltjes:
1. In het grote overzicht staat ook station ‘HRLK’. Als NS daar zo graag visueel beperkte reizigers wil hebben, krijgen die dan ook een survivalpakket mee?
2. In de beschrijving van station Assen staat dat de tunnel geleidelijnloos is. Dit klopt al een poosje niet meer.
3. Den Haag heeft poortjes, maar dat staat niet in de beschrijving.
4. Schiphol Airport is qua beschrijving kansloos. Daar kun je echt niks mee.
icon

Beste antwoord door Iris NS 28 maart 2019, 14:52

Hoi VIRM!

Bedankt weer voor je feedback. Ik geef 'm weer door aan mijn collega!
Bekijk origineel

19 reacties

Hoi VIRM!

Bedankt weer voor je feedback. Ik geef 'm weer door aan mijn collega!
Reputatie 6
Waarom is deze vraag als ‘beantwoord’ gemarkeerd? Zou een moderator dit kunnen aanpassen?
Waarom is deze vraag als ‘beantwoord’ gemarkeerd? Zou een moderator dit kunnen aanpassen?

Voor zover ik het zie heeft Iris NS je feedback doorgegeven aan de collega en wordt dit opgepakt. Je verzoek is dan 'beantwoord'. Kun je aangeven wat je op dit moment nog van Iris NS verwacht?
Reputatie 6
Ik zou ook graag een inhoudelijke terugkoppeling willen. Er wordt volgens mij nog gesleuteld aan een update van de website en de achterliggende processen (zie mijn andere topics hierover). Tot die tijd zou je voor bijvoorbeeld Zwolle een aanpassing kunnen doen, of een disclaimer plaatsen over de nieuwe locatie van het busstation.
Ik kan je helaas niet voorzien van feedback van de afdeling waar ik je suggestie naar verstuur.
Neem natuurlijk wel in acht dat je tip serieus opgepakt zal worden en waar mogelijk verbeteringen worden doorgevoerd.
Reputatie 6
Nogmaals, zie mijn eerdere topics en het gegeven dat de achterliggende afdeling na alleen wat druk zaken wil aanpassen totdat de website (ooit) is aangepast.

Graag dus het topic van ‘beantwoord’ afhalen en een inhoudelijke reactie.
Badge +3
Met @VIRM eens!

Nu lijkt het alsof met de opmerkingen van een ervaringsdeskundige (visuele beperking of simpelweg blind) niet veel meer gedaan wordt dan 'ik geef het graag voor je door maar feedback / terugkoppeling krijg je niet'.

Aanpassingen zullen zeker niet van de ene op de andere dag mogelijk zijn, maar een disclaimer plaatsen dat bepaalde info niet (helemaal) klopt lijkt me simpel genoeg.

Of haal heel die pagina met de onjuiste info gewoon offline, dat kost hooguit 10 seconden en een paar muisklikken. We hebben de (nood)uitgang verplaatst en die is nu hier ongeveer, of aan de andere kant. Daar kom je niet mee weg, toch?

Sterker nog, als er ooit iets mis gaat door die verkeerde informatie... Wie is er dan aansprakelijk? Juist, NS dus (of ProRail) want het staat op jullie website!

De visueel beperkte reiziger op zijspoor 1, 2 of ergens aan de andere kant bij spoor 15 of zo...

Audio: https://s3.amazonaws.com/savepollydata/2019-04-07/5da58588747f27dca23b5ab8b506aa42_nl.mp3
Reputatie 6
Nog even een herinnering aan de moderatoren dat ik nog op een inhoudelijke reactie wacht, en dat dit topic nog steeds onterecht als ‘beantwoord’ staat gemarkeerd. In het verleden was het wel mogelijk een inhoudelijke terugkoppeling te krijgen, dus ik zie niet in waarom dit nu niet zou kunnen.

Waarom is deze vraag als ‘beantwoord’ gemarkeerd? Zou een moderator dit kunnen aanpassen?Voor zover ik het zie heeft Iris NS je feedback doorgegeven aan de collega en wordt dit opgepakt. Je verzoek is dan 'beantwoord'. Kun je aangeven wat je op dit moment nog van Iris NS verwacht?

Dat kun je toch met droge ogen niet als antwoord markeren? Er is een reactie gegeven maar zoals je kunt lezen is de vraag nog altijd niet beantwoord. In het ergste geval krijg je de vraag in het geheel niet beantwoord maar dat is toch ook geen ramp om toe te geven? Lijkt mij stukken beter dan iets als antwoord te markeren wat eigenlijk "met een kluitje in het riet sturen" zou moeten zijn
Reputatie 6
Het is inmiddels al meer dan een week geleden dat een moderator voor het laatst heeft gereageerd. Gaan wij dan hier een herhaling van Sloterdijk krijgen? Ik mag hopen dat daar wel iets van is geleerd.
Laat ik bovenstaande leden van de community maar uit de droom helpen. We krijgen lang niet altijd een inhoudelijke reactie. In dergelijke situaties is onze reactie: "We hebben het aangegeven, het wordt opgelost." of "We hebben melding gemaakt, mijn collega's gaat het verder oppakken." een antwoord. We kunnen jullie onmogelijk op de hoogte houden van elke ontwikkeling binnen NS en zullen dat ook zeker niet gaan doen. Er is in dit topic al aangegeven dat we hier verder geen inhoudelijke reactie op gaan geven en daar blijft het bij. De vraag opnieuw stellen heeft geen ander effect, VIRM.
Reputatie 6
@Jouke: in het verleden heeft Errit rondom Sloterdijk wel getracht inhoudelijke terugkoppelingen te geven. Als je de twee topics die ik over Sloterdijk heb gemaakt terugleest, zie je dat alles niet even goed is gegaan. Het duurde enkele weken nadat de verbouwing begon voordat de beschrijvingen van de site af waren gehaald, en nadat er slechte beschrijvingen op waren gezet duurde het enkele maanden voordat zij er weer af waren gehaald.

Dus als je dat terugleest, weet je hoe mijn houding jegens Zwolle is en gaat zijn, ook wanneer er geen aanpassing op de website wordt gedaan.
Reputatie 6
Er wordt op Zwolle een Sloterdijkje gedaan: het staat er gewoon nog steeds verkeerd op.
Jammer dat het nog niet is aangepast. Ik ga er voor je achteraan. Bedankt voor je bericht, VIRM.
Reputatie 6
Is er al een teken van leven van de desbetreffende afdeling?
Dat kan Rizana NS je het beste vertellen!

Ik ben er ook mee bezig, maar heb nog geen antwoord.
Ik heb inmiddels een terugkoppeling ontvangen, met daarin twee vragen voor je, VIRM.

1. In het grote overzicht staat ook station ‘HRLK’. Als NS daar zo graag visueel beperkte reizigers wil hebben, krijgen die dan ook een survivalpakket mee?

Wat bedoel je met 'HRLK'

4. Schiphol Airport is qua beschrijving kansloos. Daar kun je echt niks mee.

Ik snap dat je aangeeft dat de huidige beschrijving niet veel toevoegt. Op station Schiphol is het sowieso ( ook voor reizigers die geen visuele beperking hebben) lastig om de weg te vinden. Wanneer zou het voor jou( of uiteraard andere reizigers met een visuele beperking) wél bruikbaar/nuttige informatie zijn?

Ik kijk uit naar je reactie, en zal dit dan terugkoppelen.
Reputatie 6
In de lijst van stations staat dus ook ‘Hrlk’. Dat station staat hoogstwaarschijnlijk voor Heerlen De Kissel. Daar heeft nog geen trein gestopt dit jaar omdat het gesloten is.

Wat betreft Schiphol: de beschrijvingen leiden naar een enkele trap, en houden daa rop. Bovenlangs zijn er geen geleidelijnen of andere gidslijnen om te helpen met de overstap. Daar zou dan iets voor moeten worden gedaan. Leuke is: dat terrein is van Schiphol Group.
Station Heerlen de Kissel wordt uit de lijst verwijderd.

Wat betreft de omschrijving van Schiphol is nu duidelijker . Mijn contactpersoon zet dit door naar de verantwoordelijke organisatie binnen NS maar hij verwacht daar geen snelle oplossing . Als het klopt wat je al aangeeft is het terrein blijkbaar van de Schiphol Group en ligt dat sowieso buiten onze verantwoordelijkheid.

Reageer