Goedemorgen,
Ik ben mindervalide en hierdoor geheel afhankelijk van het gebruik van de lift. Hierbij wil ik een klacht indienen over de toegankelijkheid van Station Woerden voor mindervaliden.
Om het station te betreden of te verlaten moet je met een trap of een lift omhoog of omlaag. Dit kan aan de voorkant of aan de achterkant van het station. Vanaf 4 dagen geleden (maar misschien al langer) is de lift aan de voorkant van het station defect. Dat betekent dat je als mindervalide via een fietstunnel onder alle sporen door naar de achterkant moet om daar de lift te pakken. (Het is een wonder als het je lukt om hierdoor je geplande trein niet te missen). Gisteren kwam ik thuis van een treinreis uit Arnhem. Ik moest naar de uitgang en omdat ik wist dat de lift aan de voorkant kapot was ging ik direct naar de lift aan de achterkant. Toen bleek die ook defect! Met andere woorden: ik stond op de 1e verdieping, met alleen maar trappen en er was geen mogelijkheid om met de lift naar beneden te komen! Twee defecte liften, waarvan één al meerdere dagen.
De liften in station Woerden zijn zeer regelmatig defect. Je bent er nooit zeker van dat je de trein bereikt of dat je na aankomst ongehinderd thuiskomt. Ik heb dit al een aantal malen gemeld, maar er verandert NIETS aan de situatie.
NS: doe hier iets aan! Sluit een contract af met de liftfabrikant waarbij een lift DIRECT gerepareerd wordt!
Ik zal deze klacht (nogmaals) doorgeven aan de gemeente Woerden. Ik weet dat het hun verantwoordelijkheid niet is, maar ik voel me behoorlijk machteloos met de situatie en wellicht kunnen zij meer gewicht in de schaal leggen om de toegankelijkheid van NS-station Woerden voor mindervaliden te verbeteren.
Beste antwoord door Laura NS
Bedankt voor je samenvatting Margreet2. Ik zal even wat feedback doorzetten met de inhoud van dit gehele topic. Het is natuurlijk altijd goed om te blijven verbeteren en met het ontleden van deze specifieke situatie kan dat nog beter.