beantwoord

ontheffing geen fiets meer in de trein

• 12 mei 2020
  • 1 reactie
  • 522 Bekeken

Ik ben mantelzorger voor mijn zoon.

Voor gezondheidsredenen verblijft mijn zoon op een camping (EHS) en 1 x per week ga ik met de fiets in de trein naar hem toe voor de schone was en andere dingen die hij niet daar kan krijgen.

Dat betekent dat mijn fietstas altijd vol zit.

Vandaag ben ik dus naar hem toe gegaan met een OV-fiets. Het eerste probleem is dat ik zelfs niet alle was kan meenemen op de fiets, zelfs zonder eventuele extra’s.

Het tweede probleem is dat ik last heb van mijn schouder en dat de afstand van de trein naar de OV-fiets met een volle tas voor mij te zwaar is.

Daarom vraag ik een ontheffing om toch mijn fiets in de trein te kunnen meenemen.

Bij wie moet ik dan zijn?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 12 mei 2020, 21:04

Goedenavond ellen1984. Welkom bij de NS Community.

Spijtig genoeg is er geen ontheffing te vergeven. Ook niet in jouw geval, hoe vervelend het ook uitpakt. De enige fietsen die nog mee mogen zijn aangepaste fietsen die verstrekt zijn door de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning).

Bekijk origineel

1 reactie

Goedenavond ellen1984. Welkom bij de NS Community.

Spijtig genoeg is er geen ontheffing te vergeven. Ook niet in jouw geval, hoe vervelend het ook uitpakt. De enige fietsen die nog mee mogen zijn aangepaste fietsen die verstrekt zijn door de WMO (Wet Maatschappelijke Ondersteuning).

Reageer