beantwoord

Overzicht Sprinter trajecten

• 2 juni 2021
  • 5 reacties
  • 129 Bekeken

Ik ben op zoek naar een overzicht (het liefst een kaart) van alle sprinter trajecten.

Hiermee kan ik een start maken voor onze fietsvakantie plannen deze zomer, dan weet ik waar we gebruik kunnen maken van de sprinters!

Wie heeft een goede tip? Hartelijk dank!

icon

Beste antwoord door Tochjo 2 juni 2021, 09:51

U kunt hier een overzicht vinden van de treinseries die als Sprinter aangeduid worden. Voor treinen van andere vervoerders kunt u hier kijken. In deze kaart kunt u zien waar een bepaalde treinserie rijdt.

Ik neem aan dat u uw vraag stelt, omdat u treinen met een gelijkvloerse instap zoekt. Maar nog niet alle treinen die op die trajecten rijden, hebben een gelijkvloerse instap. Dat geldt in het bijzonder voor de treinen tussen Dordrecht en Den Haag Centraal, maar afwijkingen in de materieelinzet zijn op andere trajecten ook mogelijk. Let daarom vooral op het materieeltype dat staat aangegeven: SLT, SNG, FLIRT, GTW en LINT hebben een lage instap. SGM, VIRM, ICM, DDZ niet.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

U kunt hier een overzicht vinden van de treinseries die als Sprinter aangeduid worden. Voor treinen van andere vervoerders kunt u hier kijken. In deze kaart kunt u zien waar een bepaalde treinserie rijdt.

Ik neem aan dat u uw vraag stelt, omdat u treinen met een gelijkvloerse instap zoekt. Maar nog niet alle treinen die op die trajecten rijden, hebben een gelijkvloerse instap. Dat geldt in het bijzonder voor de treinen tussen Dordrecht en Den Haag Centraal, maar afwijkingen in de materieelinzet zijn op andere trajecten ook mogelijk. Let daarom vooral op het materieeltype dat staat aangegeven: SLT, SNG, FLIRT, GTW en LINT hebben een lage instap. SGM, VIRM, ICM, DDZ niet.

Beste Tochjo,

Hartelijk dank! 🥳👍🏻 Ik weet nu wat ik met alle nummers op de spoorkaart kan, weer wat geleerd!

Goed opgemerkt, het gaat inderdaad om lage instap daar we met een tandem + karretje (+ baby) op pad gaan! Vroeger tilden we zo onze tassen (ik) en eigen fietsen (mijn man) hup zo de intercity in. Dat ziet er komende vakantie wat anders uit! Ik heb veel aan die afkortingen 👍🏻

Groet,

Anna

Badge +3

Er zijn nog wel wat stations (Eindhoven Strijp-S nog steeds?) waar weliswaar ‘gelijkvloers toegankelijk’ materieel rijdt, maar de perronhoogte afwijkt. Dat is met een fiets e.d. niet zo’n probleem, met een rolstoel lastiger.

Maar ja, zulke stations hebben sowieso vaak geen lift of hellingbaan dus daar wil je met een tandem en babykar ook helemaal niet zijn.

Reputatie 7
Badge +3

En ik vraag me af hoe goed je een tandem kan meenemen in sprinters, zeker de nieuwe sprinters hebben niet zo'n grote fietsplek. 

Badge +3

Dat is inderdaad een ander onderwerp #pastwel...:sweat_smile:

Ga ervan uit dat een fiets (laat staan een tandem + babycar) niet zo welkom is in treinen.

We (NS) hebben bijna overal ov-fietsen, maar ja die zijn weer niet geschikt voor kinderzitjes e.d.

Reageer