Recente update van de app en VoiceOver

Reputatie 5
  • Reisleider*
  • 539 reacties
Goedenavond,

Sinds de nieuwe dienstregeling en de update van de NS app zijn er wat rare dingen in de app gekropen. Ik gebruik de NS app in combinatie met de IOS app en VoiceOver.

Op Schiphol worden de treinen op perrons 1 / 2 en 5 / 6standaard weergegeven op 2 en 6, en in de app wordt een verandering naar 1 of 5 weergegeven als een spoorwijziging. Maar dan krijg je na de melding van je spoorwijziging ook nog eens het oorspronkelijke spoor te horen. Dan krijg je dit te horen:
“19:37 Een minuut vertraging. Rotterdam Centraal. Let op: vertrekt van spoor 5. Later vertrek spoor 6”

Ook kan de app willekeurig omgaan met een enkele minuut vertraging. Soms wordt na de oorspronkelijke vertrektijd ‘Een minuut vertraging’ genoemd, soms niet. De zin “Later vertrek” wordt daarbij wel genoemd. Om even twee voorbeelden van Amsterdam Sloterdijk aan te halen:
“19:38 Een minuut vertraging. Hoofddorp. Later vertrek spoor 11”
en
“19:44 Amsterdam Centraal. Later vertrek spoor 8” De vertraging van een minuut wordt hier niet genoemd, maar komt wel naar voren in de routelint. Deze bug komt alleen naar voren bij een enkele minuut vertraging, dus niet bij twee of meer voor zover ik heb gezien.

1 reactie

Hmm, dat gaat inderdaad niet helemaal vlekkeloos.

Ik ga onze app-ontwikkelaars blij maken met je ervaringen VIRM. Hopelijk kunnen ze het oplossen want ik heb hier geen kaas van gegeten 😉

Reageer