beantwoord

reis assistentie Heemstede Aerdenhout

• 27 januari 2020
  • 4 reacties
  • 145 Bekeken

26 januari 2020 wilde ik met mijn elektrische rolstoel van Leiden naar heemstede-aerdenhout om daar nieuw unicum te bezoeken in Zandvoort Dit is woonvorm voor gehandicapten. Bij bovengenoemd station! Er is een lift aanwezig maar er kan geen in en uitstap service worden geregeld. Ik vind dit niet van deze tijd zeker bij een grote woonvorm moet openbaar vervoer mogelij  zijn voor mensen met een beperking. Nu moet je via Haarlem dan aangepast vervoer bestellen om op de plaats van bestemming  te komen! Ik vind dit niet correct. Waarom geen hulp van taxi centrales  die de zgn . Rolstoelbrug  kan bedienen zoals bv in veel stede plaatsen gebeurd.

icon

Beste antwoord door Robert B 27 januari 2020, 23:02

Welkom bij de NS Community!

Ik ben zelf taxichauffeur (mét certificaat voor VRR veilig rolstoelvervoer, stelt wenig voor verder, klik de link)

Maar aan eigendommen van de NS zoals bruggen of rijplaten ga ik mijn vingers niet branden, hoe graag ik ook zo willen!

Zelfs conducteurs zeggen dan keihard nee (bij geen assistentie geboekt of afwezig).  Daar zijn diverse andere topics over, zie vooral ook deze en zo.

Met een paar sterke mannen kom je wel ergens maar de NS kan/wil die niet op Heemstede-Aerdenhout regelen voor jullie ‘evenement’. Misschien dat de organisatie een paar vrijwilligers (sterke mannen) heeft voor op het station?

Is ook wel wat voor te zeggen, want als er daar geen rijplaat of een rolstoelbrug of personeel is houdt het gewoon op.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Was het dan niet mogelijk om de sprinter te nemen? De sprinter Den Haag - Haarlem rijdt met de nieuwe SNG treinstellen die gelijkvloers zijn en uitschuiftredes hebben bij de rolstoelcoupe.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik ben zelf taxichauffeur (mét certificaat voor VRR veilig rolstoelvervoer, stelt wenig voor verder, klik de link)

Maar aan eigendommen van de NS zoals bruggen of rijplaten ga ik mijn vingers niet branden, hoe graag ik ook zo willen!

Zelfs conducteurs zeggen dan keihard nee (bij geen assistentie geboekt of afwezig).  Daar zijn diverse andere topics over, zie vooral ook deze en zo.

Met een paar sterke mannen kom je wel ergens maar de NS kan/wil die niet op Heemstede-Aerdenhout regelen voor jullie ‘evenement’. Misschien dat de organisatie een paar vrijwilligers (sterke mannen) heeft voor op het station?

Is ook wel wat voor te zeggen, want als er daar geen rijplaat of een rolstoelbrug of personeel is houdt het gewoon op.

Hallo Joky en welkom bij de NS Community. 

Ik heb even navraag gedaan hoe het precies zit. Er geldt voor NS geen verplichting om op elk station ondersteuning aan te bieden. Daar komt nog bij dat op veel stations het al mogelijk is om gebruik te maken van Sprinters die gelijkvloers zijn. Dat is ook het geval op het door jou genoemde station, zoals Momo terecht aangeeft. Je kunt dus zonder problemen met je rolstoel op het station aankomen, je zult echter je reis wel goed moeten plannen. Het alternatief, zoals Robert B het aangeeft, zou ik afraden. 

Bedankt allemaal voor jullie reactie Ik wist niet dat ik op het verkeerde topic zat. Ik ben nieuw hier!

Reageer