26 januari 2020 wilde ik met mijn elektrische rolstoel van Leiden naar heemstede-aerdenhout om daar nieuw unicum te bezoeken in Zandvoort Dit is woonvorm voor gehandicapten. Bij bovengenoemd station! Er is een lift aanwezig maar er kan geen in en uitstap service worden geregeld. Ik vind dit niet van deze tijd zeker bij een grote woonvorm moet openbaar vervoer mogelij zijn voor mensen met een beperking. Nu moet je via Haarlem dan aangepast vervoer bestellen om op de plaats van bestemming te komen! Ik vind dit niet correct. Waarom geen hulp van taxi centrales die de zgn . Rolstoelbrug kan bedienen zoals bv in veel stede plaatsen gebeurd.
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Ik ben zelf taxichauffeur (mét certificaat voor VRR veilig rolstoelvervoer, stelt wenig voor verder, klik de link)
Maar aan eigendommen van de NS zoals bruggen of rijplaten ga ik mijn vingers niet branden, hoe graag ik ook zo willen!
Zelfs conducteurs zeggen dan keihard nee (bij geen assistentie geboekt of afwezig). Daar zijn diverse andere topics over, zie vooral ook deze en zo.
Met een paar sterke mannen kom je wel ergens maar de NS kan/wil die niet op Heemstede-Aerdenhout regelen voor jullie ‘evenement’. Misschien dat de organisatie een paar vrijwilligers (sterke mannen) heeft voor op het station?
Is ook wel wat voor te zeggen, want als er daar geen rijplaat of een rolstoelbrug of personeel is houdt het gewoon op.