Reisassistentie 13-4-2019 Leeuwarden-Amersfoort v.v.

• 13 april 2019
  • 2 reacties
  • 503 Bekeken

Vandaag gereisd met reisassistentie aangezien ik rolstoelgebonden ben.

Op de heenreis fijn op een invalidenplek geinstalleerd nabij een toilet waar ik gebruik van kon maken.

Op de terugreis was het een en al ellende. De reisassistentie stond keurig netjes klaar. De dame in kwestie rolde de brug naar de eerste plek waar ik met mijn rolstoel in kon, dit was op een fietsbalkon en de ruimte was voldoende om erin en makkelijk eruit te kunnen op dat balkon, maar kon verder niet een coupe in. Gelijk toen ik naar binnen reed zag ik aan de andere kant bij de deur in het eerste treetje, een maaginhoud van iemand liggen en zo te ruiken, verse inhoud. Ik gelijk de assistente geroepen dat ik eruit wou naar een andere plek. Maar nee,werd niet geluisterd. Vervolgens meld ik gelijk via messenger en via de chat aan de ns, jongens ik zit op een balkon waar gekotst is. Ik moet naar Leeuwarden en dat duurt bijna 2 uur voordat ik daar ben. Werd reactie op gestuurd,we sturen een schoonmaakploeg. Die ploeg heb ik de hele bijna 2 uur durende reis terug naar Leeuwarden niet gezien. Daarbij moest ik op gegeven moment dusdanig nodig naar het toilet, wat niet kon, want er was geen toilet in de buurt en de rolstoel onbeheerd achterlaten, dat ging ook niet. Dus maar zitten knijpen om het niet in de broek te doen, want ja, jezelf bevuilen dat wil je ook niet. Zelfs niet als je mindervalide bent.

Concluderend: ik stond op een plek, zonder toilet in de buurt met een lucht van heb ik jou daar en de ns deed helemaal niets. Heb ik daarvoor nou geld neergelegd voor een kaartje om zo te reizen? Zo mensonterend, geen kant op kunnend? Je mag gerust stellen dat ik redelijk laaiend ben hierover. Schandalig NS dat er zo wordt omgesprongenmet de mindervalide medemens!

Een schriftelijke klacht is inmiddels ook naar jullie onderweg.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Wat een vervelende ervaring op de terugweg. Dat het ook anders kan, maakte ik vorig jaar mee in de carnavalstijd. Daar werd de trein nog voor vertrek schoongemaakt onder luid applaus voor de schoonmaker. Hier hadden we geluk dat we de conducteur konden inseinen. Maar als je niet mobiel bent, kun je de conducteur niet opzoeken. Daarom mijn tip om mocht je een volgende keer de klantenservice snel nodig hebben, gebruik dan als je dat hebt Twitter. Daar heb ik goede ervaringen mee.
Al hoop ik dat je volgende treinreizen een stuk prettiger verlopen.
Goed weekend!
Beste GerjaHuh, welkom bij onze Community!

Wat onwijs jammer dat je dit hebt meegemaakt. Dit had inderdaad vast anders gekund. Als ik het kon terugdraaien, had ik dat met alle liefde voor je gedaan. Helaas kan dat niet en zit jij nu thuis met een vervelende ervaring. Mag ik vragen waarom de reisassistentie weigerde om jou ergens anders te laten zitten? Dat vind ik een beetje frappant. In ieder geval mijn oprechte excuses, heel erg vervelend.

Reageer