Skip to main content

Beste,

Onze dochter is rolstoelafhankelijk en maakt als zij met NS reist gebruik van reisassistentie. Vandaag ging dat niet goed. Op station Zwolle is een lift defect. Een vriendelijke medewerker heeft haar op de heenweg geholpen om de roltrap op te komen. Op de terugweg bleek dit niet meer te mogen. De reisassistentie regelde een taxi voor haar. Die zou arriveren om 13.50 uur en om 14.05 in Kampen Zuid zijn. De taxi kwam echter pas na meer dan een half uur wachten. Vervolgens moest de taxi eerst een andere klant halen en wegbrengen. Daardoor kostte de taxirit nog eens ruim een uur. Uiteindelijk was ze rond 15.30 pas in Kampen. 

Onze dochter maakt deze reis wekelijks. De prognose is dat de lift nog een tijd defect blijft. Hoe gaat NS ook voor haar een normale reis organiseren? Voor de goede orde: wanneer de medewerker haar mag helpen is er geen probleem. 

Alvast bedankt voor de reactie!

Welkom op de NS Community, Niels Jeurink.

Wat fijn dat je dochter geholpen kon worden op de heenreis! Dit is echter niet gebruikelijk. Medewerkers mogen niet zomaar meehelpen met bijvoorbeeld het tillen van zware bagage.
Ik denk dat je in dit geval het beste contact op kan nemen met de afdeling Reisassistentie om te kijken naar de mogelijkheden voor je dochter, zeker als ze deze reis wekelijks maakt. Ikzelf heb hier helaas geen inzage in.


Reageer