Reisassistentie boeken in de app | NS Community
beantwoord

Reisassistentie boeken in de app

  • 1 December 2022
  • 38 reacties
  • 1000 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

waarom kan ik bij het boeken van reisassistentie via de NS-app niet meer bij elk station selecteren of ik assistentie wil? Vroeger kon dat wel.

 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 9 December 2022, 19:06

Bekijk origineel

38 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Te weinig mensen misschien om reisassistentie te verlenen?

Reputatie 6

Hey VIRM! Ik ben even gaan rond vragen en het blijkt dat als er wat aan de hand is op een station (zoals bijvoorbeeld een defecte lift) dat het dan inderdaad niet mogelijk is om dit via de app aan te vragen. Je kunt ons dan nog wel bellen, zodat er samen gekeken kan worden naar een oplossing.

Reputatie 7
Badge +1

Ik weet niet precies hoe e.a. er in de app uit ziet, maar misschien is het een idee om het in de app te vermelden als er om wat voor reden ook geen reisassistentie mogelijk is?

Voorkomt weer een hoop verwarring en onduidelijkheid.

Wat ik bedoel: als ik van station A naar C ga via B, kan ik bij A en C niet uitvinken dat ik daar geen reisassistentie wil, zodat ik alleen overstaphulp bij B krijg. Voorheen kon dat wel. 
 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb niet bepaald het idee dat het nu beste gekozen antwoord ook het antwoord is op de vraag van @VIRM. 🤔

Ik durf het zo niet te zeggen, maar ik zal het navragen!

 

Mijn collega bij reisassistentie geeft aan dat het bij haar nog wel werkt via de app (wellicht dat enkel het proces is veranderd) door: de reisgegevens in te vullen, de reis te selecteren in het volgende scherm, klikken op ‘NS Reisassistentie boeken’ (blauwe balk) en pas in het scherm dat volgt kan je uitklikken of je bij de in-, over- of uitstap assistentie wilt. 

Ik heb nog even lopen puzzelen. Het is geen pagina dat lekker doorloopt, waardoor je met VoiceOver continu naar rechts kunt vegen om zo de hele inhoud van de pagina door te kunnen lopen. Je kunt dus wel de hulp voor het instappen, overstappen of uitstappen aan- en uitzetten, maar vanwege de layout van de pagina is het een crime om dat stukje   te benaderen. Dat had je collega op kunnen vallen..

Graag het beste antwoord deselecteren (want dat is dus niet het juiste antwoord) en dit even doorgeven.
 

Ik antwoord even in dit topic, @VIRM, zodat het overzichtelijk blijft.

Dit klinkt alsof de VoiceOver niet goed overweg kan met de app. Ik ga dit inderdaad neerleggen bij mijn collega's van de app zodat zij zich hierover kunnen buigen. Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van VoiceOver, dus ik zet het uitgebreid op de mail.

Is er inmiddels al een update? 

Reputatie 6

Ik heb even contact gehad met Tomas NS en er is nog geen update, de issue staat nog open bij het development team. 

Ik had hierover ook al contact opgenomen…

De app pakt het niet meer, de verwijzing naar site is omslachtig en onhandig en de drempel om dus met assistentie de trein te nemen is weer hoger…

 

Zelf reis ik veel met de trein en altijd met assistentie maar het wordt wel steeds lastiger om positief te blijven over de inclusie van de NS…

Wel zijn er echt een aantal fijne NS medewerkers die ontzettend meedenken en er echt zin! 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb even contact gehad met Tomas NS en er is nog geen update, de issue staat nog open bij het development team. 

Tegenwoordig blijkbaar de standaard werkwijze van NS. NS gooit iets over de schutting en de klant mag het vervolgens gaan testen en bij extra kosten de nodige moeite gaan doen om zijn/haar geld terug te krijgen. Zie nu ook bijvoorbeeld OV/Pay. Dit topic is extra zuur omdat het hier over vooral kwetsbare reizigers gaat die nu al 2 maanden weer extra moeite moeten doen om e.e.a. te regelen.  

Ik had hierover ook al contact opgenomen…

De app pakt het niet meer, de verwijzing naar site is omslachtig en onhandig en de drempel om dus met assistentie de trein te nemen is weer hoger…

 

Zelf reis ik veel met de trein en altijd met assistentie maar het wordt wel steeds lastiger om positief te blijven over de inclusie van de NS…

Wel zijn er echt een aantal fijne NS medewerkers die ontzettend meedenken en er echt zin! 



Bij de app kun je nog wel aanvinken bij welk station je assistentie wil, alleen met VoiceOver is het erg omslachtig geworden. Vandaar dit topic. Maar het viel mij ook al op dat VoiceOver moeite heeft met reisadviezen voorlezen sinds dat nieuwe meldingensysteem is ingebouwd.

Tip voor NS: laat een aantal blinden meetesten als betatesters. Ik doe het gratis en voor niks.  
 

Het blijft nu al weer een poosje stil rondom dit topic...

Reputatie 7
Badge +1

Het blijft nu al weer een poosje stil rondom dit topic...

 

Niet alleen bij dit topic blijft het erg stil, ook bij andere topics wordt nauwelijks door NS gereageerd laat staan geacteerd.  

Helaas is er nog geen update.

Is er inmiddels al een update?

*zwaiat om aandacht*

Mag dat beantwoord-ding van dit topic af, en mag ik een update? Elke keer als een topic als beantwoord is gemarkeerd terwijl er nog iets gaande is, moet ik om een update bedelen. Niet okay. 

Reputatie 7
Badge +1

*zwaiat om aandacht*

Mag dat beantwoord-ding van dit topic af, en mag ik een update? Elke keer als een topic als beantwoord is gemarkeerd terwijl er nog iets gaande is, moet ik om een update bedelen. Niet okay. 

De reiziger op 1, 2 en 3 is wel heel utopisch aan het worden bij NS. 2022 was een slecht jaar volgens Wouter Koolmees. Ik zie nog niet veel verbeteringen in 2023 eerlijk gezegd.

Ik stuur nog weer even een mail naar de ontwikkelaars, maar ik kan helaas niet beloven dat ik hier op hele korte termijn een update over krijg of dat er spoedig iets verandert. Sorry daarvoor. Ik breng het in ieder geval dus nogmaals onder de aandacht dat dit nog niet is verholpen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik stuur nog weer even een mail naar de ontwikkelaars, maar ik kan helaas niet beloven dat ik hier op hele korte termijn een update over krijg of dat er spoedig iets verandert. Sorry daarvoor. Ik breng het in ieder geval dus nogmaals onder de aandacht dat dit nog niet is verholpen.

 

Sorry Tomas: De vraag is van 1 december 2022. Het vorige topic van @VIRM hebben jullie in arremoede maar gesloten omdat jullie geen antwoord willen geven. Dit topic gaat ook die kant op. Je moet als bedrijf toch wel zo langzamerhand het schaamrood op de kaken hebben?? Dit topic moet gewoon geëscaleerd worden naar een hoger echelon. 

We zijn weer een maand verder na de vorige update, en slechts een half jaar na het aanmaken van dit topic. Ik kom weer eens met de vraag of er een update is? 

Ik heb het Tomas gevraagd.

Helaas heeft Tomas geen update en de verwachting is ook niet dat deze nog komt.

Reageer