Hoi,
waarom kan ik bij het boeken van reisassistentie via de NS-app niet meer bij elk station selecteren of ik assistentie wil? Vroeger kon dat wel.
Beste antwoord door Maxime NS
Bekijk origineelHoi,
waarom kan ik bij het boeken van reisassistentie via de NS-app niet meer bij elk station selecteren of ik assistentie wil? Vroeger kon dat wel.
Beste antwoord door Maxime NS
Bekijk origineelHey VIRM! Ik ben even gaan rond vragen en het blijkt dat als er wat aan de hand is op een station (zoals bijvoorbeeld een defecte lift) dat het dan inderdaad niet mogelijk is om dit via de app aan te vragen. Je kunt ons dan nog wel bellen, zodat er samen gekeken kan worden naar een oplossing.
Ik weet niet precies hoe e.a. er in de app uit ziet, maar misschien is het een idee om het in de app te vermelden als er om wat voor reden ook geen reisassistentie mogelijk is?
Voorkomt weer een hoop verwarring en onduidelijkheid.
Wat ik bedoel: als ik van station A naar C ga via B, kan ik bij A en C niet uitvinken dat ik daar geen reisassistentie wil, zodat ik alleen overstaphulp bij B krijg. Voorheen kon dat wel.
Ik heb niet bepaald het idee dat het nu beste gekozen antwoord ook het antwoord is op de vraag van
Mijn collega bij reisassistentie geeft aan dat het bij haar nog wel werkt via de app (wellicht dat enkel het proces is veranderd) door: de reisgegevens in te vullen, de reis te selecteren in het volgende scherm, klikken op ‘NS Reisassistentie boeken’ (blauwe balk) en pas in het scherm dat volgt kan je uitklikken of je bij de in-, over- of uitstap assistentie wilt.
Ik heb nog even lopen puzzelen. Het is geen pagina dat lekker doorloopt, waardoor je met VoiceOver continu naar rechts kunt vegen om zo de hele inhoud van de pagina door te kunnen lopen. Je kunt dus wel de hulp voor het instappen, overstappen of uitstappen aan- en uitzetten, maar vanwege de layout van de pagina is het een crime om dat stukje te benaderen. Dat had je collega op kunnen vallen..
Graag het beste antwoord deselecteren (want dat is dus niet het juiste antwoord) en dit even doorgeven.
Ik antwoord even in dit topic,
Dit klinkt alsof de VoiceOver niet goed overweg kan met de app. Ik ga dit inderdaad neerleggen bij mijn collega's van de app zodat zij zich hierover kunnen buigen. Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van VoiceOver, dus ik zet het uitgebreid op de mail.
Is er inmiddels al een update?
Ik heb even contact gehad met Tomas NS en er is nog geen update, de issue staat nog open bij het development team.
Ik had hierover ook al contact opgenomen…
De app pakt het niet meer, de verwijzing naar site is omslachtig en onhandig en de drempel om dus met assistentie de trein te nemen is weer hoger…
Zelf reis ik veel met de trein en altijd met assistentie maar het wordt wel steeds lastiger om positief te blijven over de inclusie van de NS…
Wel zijn er echt een aantal fijne NS medewerkers die ontzettend meedenken en er echt zin!
Ik heb even contact gehad met Tomas NS en er is nog geen update, de issue staat nog open bij het development team.
Tegenwoordig blijkbaar de standaard werkwijze van NS. NS gooit iets over de schutting en de klant mag het vervolgens gaan testen en bij extra kosten de nodige moeite gaan doen om zijn/haar geld terug te krijgen. Zie nu ook bijvoorbeeld OV/Pay. Dit topic is extra zuur omdat het hier over vooral kwetsbare reizigers gaat die nu al 2 maanden weer extra moeite moeten doen om e.e.a. te regelen.
Ik had hierover ook al contact opgenomen…
De app pakt het niet meer, de verwijzing naar site is omslachtig en onhandig en de drempel om dus met assistentie de trein te nemen is weer hoger…
Zelf reis ik veel met de trein en altijd met assistentie maar het wordt wel steeds lastiger om positief te blijven over de inclusie van de NS…
Wel zijn er echt een aantal fijne NS medewerkers die ontzettend meedenken en er echt zin!
Bij de app kun je nog wel aanvinken bij welk station je assistentie wil, alleen met VoiceOver is het erg omslachtig geworden. Vandaar dit topic. Maar het viel mij ook al op dat VoiceOver moeite heeft met reisadviezen voorlezen sinds dat nieuwe meldingensysteem is ingebouwd.
Tip voor NS: laat een aantal blinden meetesten als betatesters. Ik doe het gratis en voor niks.
Het blijft nu al weer een poosje stil rondom dit topic...
Het blijft nu al weer een poosje stil rondom dit topic...
Niet alleen bij dit topic blijft het erg stil, ook bij andere topics wordt nauwelijks door NS gereageerd laat staan geacteerd.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.