beantwoord

Reisassistentie boeken in de app

  • 1 December 2022
  • 38 reacties
  • 1001 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

waarom kan ik bij het boeken van reisassistentie via de NS-app niet meer bij elk station selecteren of ik assistentie wil? Vroeger kon dat wel.

 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 9 December 2022, 19:06

Bekijk origineel

38 reacties

 @Henkpeetersen Allereerst sorry voor de late reactie, er is kennelijk iets misgegaan met dit topic waardoor jouw vraag niet meteen is gezien. Ik heb net contact gehad met mijn collega Tomas en helaas is er nog geen update. Zodra die er wel is, houden we je natuurlijk op de hoogte.

Jouw suggestie is best een goed idee, VIRM. Ik zal deze intern doorzetten en heb hem tevens naar Tomas gestuurd. Geen idee in hoeverre zoiets ook echt mogelijk is en hoe dat dan werkt, maar het kan nooit kwaad om dit eens te opperen.

Misschien ook een idee om een groepje visueel beperkte reizigers op te nemen als beta-tester…
 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb inmiddels na een klein poosje weer wat meer informatie, maar het is helaas nog niets in de vorm van ‘dit wordt gewijzigd’. Het probleem moet worden onderzocht en ik heb er inmiddels vertrouwen in dat dit bij de juiste groep collega's is beland. Door de vakantie loopt dat nu wat stroef.

Wat ik wel mag delen is dat er momenteel druk wordt gekeken in samenwerking met de Oogvereniging waar de NS app kan worden verbeterd. Voor nu kan ik helaas echt niet anders dan melden dat dit de nodige aandacht heeft bij het juiste team, al kan ik helaas geen oplostijd noemen.

Beste Tomas,

Het is inmiddels al weer vakantie maar ik vraag mij even af wat er in die tussenperiode gebeurd is. Jouw post is van 28 juli en we zijn dus nu bijna 3 maanden verder. 

 

Graag een update.

Ik heb inmiddels na een klein poosje weer wat meer informatie, maar het is helaas nog niets in de vorm van ‘dit wordt gewijzigd’. Het probleem moet worden onderzocht en ik heb er inmiddels vertrouwen in dat dit bij de juiste groep collega's is beland. Door de vakantie loopt dat nu wat stroef.

Wat ik wel mag delen is dat er momenteel druk wordt gekeken in samenwerking met de Oogvereniging waar de NS app kan worden verbeterd. Voor nu kan ik helaas echt niet anders dan melden dat dit de nodige aandacht heeft bij het juiste team, al kan ik helaas geen oplostijd noemen.

Dankjewel, VIRM. Ik koppel het terug aan de betreffende collega’s.

Het gaat om de app. Op de pagina waar je kunt aangeven bij welk station je assistentie wil, is het niet mogelijk om van de bovenkant van die pagina naar het gedeelte van de pagina te vegen met je vinger waarbij je kunt aangeven bij welk station je assistentie wil.
 

Doordat meerdere collega's in vlagen afwezig zijn loopt het niet heel erg denderend, maar het loopt nog wel.

@VIRM, puur voor de beeldvorming een verzoek vanuit de collega's: gaat het hier echt om de app zelf of gaat het om de webpagina die vanuit de app opent? En heb je wellicht een omschrijving van het ongemak waar je met het boeken tegenaan loopt?

Wij brengen dit issue graag zo goed mogelijk in kaart en om een en ander te analyseren willen zij het probleem graag reproduceren.

Ik ben een week niet op de Community actief geweest, maar ik heb niet stilgezeten. Ik heb nogmaals aangedrongen en lijk nu wel iets verder te komen. Zoals altijd: ik laat het weten als ik meer informatie krijg, maar dat moment is helaas nog niet nu.

Ik heb dit probleem middels een andere weg aangekaart en heb daarbij een naam gekregen van iemand die hier mogelijk iets mee kan. Deze collega is echter momenteel op vakantie, dus ik hoop spoedig wat van hem te horen. Wordt vervolgd.

Ik heb dit inderdaad al meerdere keren onder de aandacht gebracht bij onze app developers en ook via de reguliere weg voor verbetervoorstellen. Op geen van die drie berichten heb ik een reactie gehad (iets wat niet ongebruikelijk is bij verbetervoorstellen), vandaar dat ik heb aangegeven dat ik niet verwacht dat ik hier nog iets over hoor.

Omdat ik het ongemak in deze situatie me behoorlijk kan voorstellen ga ik nog één ultieme poging doen om het via nog weer een andere weg bij de juiste personen te krijgen. Ik laat volgende week weer van mij horen, maar ik zal er niet omheen draaien dat ik nog steeds niet kan beloven dat ik hier snel verandering in krijg. Hoe ongelofelijk onhandig dat ook is, ik moet hier realistisch blijven.

Ik ben helaas niet bekend met de situatie, maar ik heb Tomas gevraagd om iets meer informatie te geven wanneer hij dit kan. Hopelijk kan hij het wat verder toelichten. Eind deze week is hij weer aanwezig.

Helaas heeft Tomas geen update en de verwachting is ook niet dat deze nog komt.



'De verwachting’? Kun je wat duidelijker zijn a.u.b.? 

Het is wel weer jammer dat de toegankelijkheid van een toegankelijkheidsvoorziening niet in orde lijkt te zijn, en er niks mee wordt gedaan. Maar ja, het topic is gemarkeerd als 'beantwoord’ met een totaal irrelevant antwoord, en dat lijkt er kennelijk op dit forum maar alleen toe te doen.   

Jongens, jongens, (m/v) dit is toch totaal onacceptabel!

nemen jullie nu jullie klanten echt niet meer serieus? 
Dit moet toch met de meest hoge prioriteit aangepakt worden? 
NS laat zich hier (helaas wederom) van de meest slechte kant zien. Hoezo inclusiviteit?

Driewerf schande!

Helaas heeft Tomas geen update en de verwachting is ook niet dat deze nog komt.

Ik heb het Tomas gevraagd.

We zijn weer een maand verder na de vorige update, en slechts een half jaar na het aanmaken van dit topic. Ik kom weer eens met de vraag of er een update is? 

Reputatie 7
Badge +1

Ik stuur nog weer even een mail naar de ontwikkelaars, maar ik kan helaas niet beloven dat ik hier op hele korte termijn een update over krijg of dat er spoedig iets verandert. Sorry daarvoor. Ik breng het in ieder geval dus nogmaals onder de aandacht dat dit nog niet is verholpen.

 

Sorry Tomas: De vraag is van 1 december 2022. Het vorige topic van @VIRM hebben jullie in arremoede maar gesloten omdat jullie geen antwoord willen geven. Dit topic gaat ook die kant op. Je moet als bedrijf toch wel zo langzamerhand het schaamrood op de kaken hebben?? Dit topic moet gewoon geëscaleerd worden naar een hoger echelon. 

Ik stuur nog weer even een mail naar de ontwikkelaars, maar ik kan helaas niet beloven dat ik hier op hele korte termijn een update over krijg of dat er spoedig iets verandert. Sorry daarvoor. Ik breng het in ieder geval dus nogmaals onder de aandacht dat dit nog niet is verholpen.

Reputatie 7
Badge +1

*zwaiat om aandacht*

Mag dat beantwoord-ding van dit topic af, en mag ik een update? Elke keer als een topic als beantwoord is gemarkeerd terwijl er nog iets gaande is, moet ik om een update bedelen. Niet okay. 

De reiziger op 1, 2 en 3 is wel heel utopisch aan het worden bij NS. 2022 was een slecht jaar volgens Wouter Koolmees. Ik zie nog niet veel verbeteringen in 2023 eerlijk gezegd.

*zwaiat om aandacht*

Mag dat beantwoord-ding van dit topic af, en mag ik een update? Elke keer als een topic als beantwoord is gemarkeerd terwijl er nog iets gaande is, moet ik om een update bedelen. Niet okay. 

Is er inmiddels al een update?

Helaas is er nog geen update.

Reputatie 7
Badge +1

Het blijft nu al weer een poosje stil rondom dit topic...

 

Niet alleen bij dit topic blijft het erg stil, ook bij andere topics wordt nauwelijks door NS gereageerd laat staan geacteerd.  

Het blijft nu al weer een poosje stil rondom dit topic...

Ik had hierover ook al contact opgenomen…

De app pakt het niet meer, de verwijzing naar site is omslachtig en onhandig en de drempel om dus met assistentie de trein te nemen is weer hoger…

 

Zelf reis ik veel met de trein en altijd met assistentie maar het wordt wel steeds lastiger om positief te blijven over de inclusie van de NS…

Wel zijn er echt een aantal fijne NS medewerkers die ontzettend meedenken en er echt zin! 



Bij de app kun je nog wel aanvinken bij welk station je assistentie wil, alleen met VoiceOver is het erg omslachtig geworden. Vandaar dit topic. Maar het viel mij ook al op dat VoiceOver moeite heeft met reisadviezen voorlezen sinds dat nieuwe meldingensysteem is ingebouwd.

Tip voor NS: laat een aantal blinden meetesten als betatesters. Ik doe het gratis en voor niks.  
 

Reageer