Scootmobielen in de (lage) trein zoals een Spurt en/of Flirt.

Reputatie 1
Waarschuwing voor mensen met een scootmobiel die zelfstandig van de trein middels een sprinter (dus lage trein) gebruik willen maken. Vraag de INSTAPHULP aan (030 235 7822 of app) !! De NS en regering promoten dan wel het alleen reizen, maar de opening tussen (lage) trein en perron is soms zo groot dat je aanloop moet maken om over dat gat te komen. De NS weet dat ook en hebben een speciale plaat ontwikkeld ter overbrugging. Ik heb bij ervaring vier maal de aanloop gedaan en als het ware de trein in gesprongen. Echter de achterwielen krijgen zware klap te verduren hetgeen mij een aandrijving kostte (2100 euro). Ik vraag voortaan de instaphulp aan ook al reis ik met een (lage) sprinter. Vaak staat in de app een plaatje van de trein, maar helaas wordt een lage trein omgewisseld voor een dubbeldekker. Dan kan je zo wie zo niet zelfstandig in komen. Dan mag je lekker naast het (stinkend) toilet zitten.Voor de Intercity of dubbel dekker heb je die zo wie zo nodig. Tip : zeg bij het verlaten van de trein tegen de opdringerige wachtenden - ik ben niet verantwoordelijk als ik uw raak. Dat daar er vaak een kordon voor de ingang staat die doorgang bemoeilijkt.

1 reactie

Wanneer je reist met een Scootmobiel is het in alle gevallen goed om reisassistentie in te schakelen, Verotel. Goed dat je jouw ervaringen hier deelt met ons.

Reageer