Station Arnhem Presikhaaf niet toegankelijk voor mindervaliden. | NS Community

Station Arnhem Presikhaaf niet toegankelijk voor mindervaliden.

  • 4 November 2021
  • 3 reacties
  • 205 Bekeken

Al ruim 3 maanden reis ik dagelijks tussen Nijmegen en Arnhem Presikhaaf. Het verbaasd mij enorm dat dit station alleen via een trap bereikt kan worden. Vandaag constateer ik voor de derde keer dat een minder valide persoon met de grootste inspanning naar boven moet klimmen. Voor personen in een rolstoel of met rollator is dit al helemaal onmogelijk.

Gezien de locatie (nabij de Hogeschool) en de drukte die ik vaak ervaar op dit station vind ik het eigenlijk te schandalig voor woorden dat er anno 2021 geen faciliteiten (zoals een lift) op dit station geplaatst zijn. 
 

Kan iemand mij verwijzen naar een persoon die verantwoordelijkheid voor dit soort zaken draagt? 
Ik zou graag zien dat dit station voor iedereen toegankelijk wordt.

 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

ProRail is verantwoordelijk voor het Programma Toegankelijkheid: https://www.prorail.nl/reizen/stations/toegankelijkheid

Arnhem Presikhaaf staat met een dikke rode stip op de lijst van nog niet zelfstandig toegankelijke stations. Ik zou bij ProRail navragen wanneer het station aangepast gaat worden. Het zou nog wel een tijdje kunnen duren want het Programma loopt tot uiterlijk 2030. Dan moeten alle stations zelfstandig toegankelijk zijn.

×
 
 
 
Reputatie 7
Badge +3

Het is helemaal zuur omdat het station op een traject ligt waar NS wel met materieel rijdt dat zelfstandig toegankelijk is voor mensen met een beperking.

Volgens dit artikel zou er al in 2019 iets gedaan moeten zijn. Kennelijk heeft dit vertraging oplopen. Ik denk inderdaad dat ProRail meer weet.
Arnhemse stations niet altijd toegankelijk voor de scootmobiel | Arnhem e.o. | gelderlander.nl 

 

Reageer