beantwoord

Taxi ipv trein

• 29 juli 2019
  • 3 reacties
  • 348 Bekeken

Hallo allemaal, ik, als rolstoeler, had laatst een taxi ipv een trein door werkzaamheden. Kan gebeuren. Maar, klopt het dat dit tegenwoordig een Valys-achtig taxi systeem is? Ik moest 20+ minuten wachten op een taxi en werd gecombineerd met mensen die totaal geen treinreis aan het maken waren. Doordat eerst die andere mensen zijn weggebracht via een nogal grote omweg klopte mijn reisschema dus totaal niet meer. Er is op deze manier toch geen planning te maken?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 29 juli 2019, 21:30

Goedenavond Handbiker Martijn en welkom bij de NS Community!

Ik heb het even voor je moeten navragen, maar ik kan aangeven dat deze vorm absoluut niet de standaard gang van zaken is. Dit zal echter een noodoplossing zijn geweest door een tekort aan rolstoelauto's, waardoor deze combinatiedienst nodig was. Uiteraard zien we het graag anders, maar soms zijn dit soort oplossingen noodzakelijk.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond Handbiker Martijn en welkom bij de NS Community!

Ik heb het even voor je moeten navragen, maar ik kan aangeven dat deze vorm absoluut niet de standaard gang van zaken is. Dit zal echter een noodoplossing zijn geweest door een tekort aan rolstoelauto's, waardoor deze combinatiedienst nodig was. Uiteraard zien we het graag anders, maar soms zijn dit soort oplossingen noodzakelijk.
Reputatie 6
Zoiets heb ik over reisassistentie nog nooit eerder gelezen. O.O

Als je dertig minuten of meer vertraging hebt opgelopen t.o.v. je geplande reis volgens de reisplanner, dan kom je uiteraard in aanmerking voor geld terug bij vertraging. Al zou het in dit geval NS sieren om even zelf contact met je op te nemen…
Bedankt voor de reacties!
Ik ga voor de noodoplossing. De chauffeur maakte ook een zeer warrige indruk en begreep er niks van (reizen van station naar station; doe je toch niet!) . En hoewel ik vertraging op heb gelopen viel de schade in dit geval nog mee. De zeer rare taxirit zat aan het einde van mijn reis en het aansluitende geplande ritje naar huis is gedaan door mijn handbike. Eenmaal vermoeid thuis heb ik eigenlijk niet zo meer op de tijd gelet.
Ik wou het alleen weten voor een treinreis die ik ga maken en weer door werkzaamheden wordt onderbroken. Als een Valys-achtig systeem normaal zou zijn, dan ga ik bedenken of het de reis wel waard is.
En de tip 'geld terug bij 30+ vertraging minuten' kan ik ook gebruiken, hoewel zeker niet al mijn ervaringen bij de NS uitlopen op een fiasco.

Reageer