beantwoord

veilig en gemakkelijk instappen ondanks beperkingen

  • 3 July 2022
  • 5 reacties
  • 262 Bekeken

Hoe is het mogelijk dat ns treinen al meer dan een eeuw bestaat en geen elektronische inklapbare plaat (al is het maar 1 in het midden van de trein vanuit de binnenkant of buitenkant gemonteerde) aan de treinen heeft geplaatst voor handicaps gezinnen of alleenstaande ouders met kinderwagens of toeristen met zware bagage ect.?

ns is constant bezig met vernieuwen en investeren in veiligheid, comfort, technologie.

Een trein reis wordt steeds duurder ( begrijpelijk) en als consument vind ik dat de klanten die afhankelijk zijn van een derde technisch gezien niet worden ondersteunt in het dagelijks leven bij het instappen en uitstappen als een reiziger hierin beperkt wordt.

Hoe meer comfort hoe meer inkomen… gezien er meer burgers ( met een beperking fysiek of technisch) gebruik van ns zal maken

heeft u enige idee hoeveel gezinnen afhankelijk zijn van Ns… de meeste gezinne hebben een oprij plaat nodig voor een kinderwagen of rolstoel.

er is niet altijd iemand ( familie buren conducteur medereiziger )aanwezig of willing om een handje te helpen.

Al is het geen elektronische oprij plaat… zorg als o.v dat reizigers met een beperking moeiteloos en vlot kunne instappen zonder obstakels gezien wij niet meer in de 15de eeuw leven.

hierdoor zal de omzet vroeg of laat stijgen.

Met een sprinter van a naar b is nog te doen

maar lange afstanden is niet te doen met de oude model treinen. Een inklapbare oprijplaat is ideaal.

ns hoeft de oude treinen alleen maar aan te passen.

Voor zo’n comfort vindt ik en ik denk ook vele reizigers ( even op de proef stellen in het media meeste stemmen gelden) het niet erg om iets extra’s niet te veel natuurlijk te betalen voor een trein ticket.

Bij gebruik van de plaat komt een klein bedrag bij kijken en iedereen met een beperking kan gebruik maken van Ns of iemand nou mee reist of niet mee reist.

ik ga ervan uit dat Ns wel meer wilt verdienen inplaats van geld mislopen…

als een klant als een koning wordt behandeld zal de koning gebruik blijven maken van uw diensten . Zelfs als u de prijzen verhoogd.

Een klant voelt zich als koning als u de benodigdheden voor een koning voorziet.

Bedankt voor uw tijd en aandacht.

stel dit idee op de proef in de sociale media of een tevredenheid enquête ofzo

de juiste doelgroep aan spreken en calculeren of dit idee wel winstgevend is ect.

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 3 July 2022, 13:59

Bekijk origineel

5 reacties

Voor zo’n comfort vindt ik en ik denk ook vele reizigers ( even op de proef stellen in het media meeste stemmen gelden) het niet erg om iets extra’s niet te veel natuurlijk te betalen voor een trein ticket

Er komen hier dagelijks allerlei verzoeken binnen, allemaal onder het motto "de reiziger kan vanwege mijn idee best wat meer betalen". 

De realiteit is dat de grenzen van de tarieven echt bereikt zijn. De treinkaartjes in Nederland zijn bijna de duurste van de wereld en voor mensen met een modaal inkomen inmiddels vrijwel onbetaalbaar. 

Het laatste wat er in deze tijden van uit de hand lopende inflatie en grote financiële tekorten bij NS moet gebeuren is de kosten nog verder verhogen.

Hoi Chocotofke en welkom bij de Community!

 

Ik heb de wens voor een verstelbare inrijplaat inderdaad al vaker binnen gekregen en zelf ook doorgezet ter verbetering. De exacte reden waarom dit niet wordt gedaan is mij niet bekend, maar de kosten zullen vooral een uitdaging zijn. Daarnaast is de ruimte aan boord ook beperkt.

Op het moment hebben we een viertal soorten Intercitymaterieel met ongelijkvloerse instap. De oudste treinstellen in die serie stammen uit de jaren '70 en de ruimte is aan boord erg beperkt. Dat materieel gaat er binnen nu en een aantal jaar ook uit, trouwens, en zal dan worden vervangen door de Intercity Nieuwe Generatie met gelijkvloerse instap. Het restant aan dubbeldekkers is een poosje terug gereviseerd, of net gereviseerd, of is nu in revisie. Onze Sprinters hebben inmiddels wel allemaal een gelijkvloerse instap.

Bij elke nieuwe materieelsoort zullen we in ieder geval gaan focussen op de toegankelijkheid, maar mocht je nu nog op reis gaan en niet overweg kunnen met de ongelijkvloerse instap, dan kun je gebruik maken van Reisassistentie of een beroep doen op je medepassagiers. Het proces van het inbouwen van een verstelbare brug in de trein is een proces wat erg lang gaat duren, en dan is de nieuwe Intercity ook alweer ingestroomd.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

In plaats van iedereen meer laten betalen voor zaken die de meesten helemaal niet nodig hebben kan je het zelf al prima regelen, zonder extra kosten en als bonus extra verblijftijd in de trein! 🤣

https://www.ns.nl/reisplanner/#/?alleenSprinters=true

Voor de rest is er -zoals @Tomas NS al zei- Reisassistentie.

https://www.ns.nl/reisassistentie

 

Reputatie 7
Badge +3

Voor zo’n comfort vindt ik en ik denk ook vele reizigers ( even op de proef stellen in het media meeste stemmen gelden) het niet erg om iets extra’s niet te veel natuurlijk te betalen voor een trein ticket.

Wel erg makkelijk om te zeggen dat vele reizigers het niet erg vinden iets extra's te betalen. Er zijn juist steeds meer reizigers die klagen dat de prijs van een treinkaartje te hoog is.

 

 

Heel simpel, er moeten dan dusdanige aanpassingen gemaakt worden aan het bestaande IC materieel dat de kosten heel hoog zijn per trein, daarnaast moet er een nieuwe toelatingskeuring komen voor de trein omdat er een constructieve aanpassing gedaan is. Dar is gewoon allemaal niet zomaar haalbaar en kost enorm veel geld wat er simpelweg niet is.

Om deze reden is er reisassistentie in het leven geroepen die mensen die zonder hulp niet kunnen reizen hulp bieden als dit vantevoren is geboekt/geregeld.

 

In alle sprinters is er een uitschuifbare treeplank aanwezig waardoor de opening tussen perron en trein minimaal is en daarvan zijn de vloeren ook op de juiste hoogte zoals de nieuwe maatstaf is voor de perrons in Nederland.  Het is echter nog niet overal zo dat de perrons op de juiste hoogte zijn gebracht dus soms zit er nog een hoogte verschil tussen de trein en het perron.

Verder heeft de nieuwe ICNG ook uitschuifbare treeplanken, bij die trein is het ook vanaf het ontwerp al meegenomen. De oudere treinen zullen dit niet meer krijgen.

Reageer