Vergoeding 1e klas reizen vanwege medische indicatie? | NS Community
beantwoord

Vergoeding 1e klas reizen vanwege medische indicatie?

  • 29 September 2022
  • 3 reacties
  • 430 Bekeken

Ons kind (13 jaar) reist dagelijks naar school in de trein en door steeds vollere en kortere treinen moet ze steeds vaker staan en dat duurt een klein uur. Zij heeft een zwakke rug (scoliose) en heeft daar dan ook pijn aan.
Hoe ontdek ik of haar abonnement geldig kan worden in de eerste klas, terwijl die upgrade vanwege haar medische indicatie (een arts wil die geven) wordt vergoed door de NS?

icon

Beste antwoord door Maxime NS 29 September 2022, 22:05

Bekijk origineel

3 reacties

Goedenavond arnouddeb, welkom op de NS Community. 

 

Wat lastig dat je dochter met pijn moet staan tijdens haar reizen. Je kan haar abonnement wijzigen naar eerste klas, maar dat wordt niet vanuit NS vergoed. Ik weet dat er soms bij gezinnen met een kleine portemonnee potjes zijn bij de gemeente voor abonnementen, in weet alleen niet of dat ook zo is voor een upgrade wegens medische indicatie. Als het bestaat, dan gaat dat niet via oNS. Mijn excuses voor het ongemak. 

Er zijn verspreid door de trein ook stoelen waarbij mensen met een beperking ook voorrang hebben. Misschien kan ze vragen of ze daar mag zitten?
 

Vraag het na bij een clientondersteuner: https://www.regelhulp.nl/onderwerpen/clientondersteuning/praktijkverhalen-clientondersteuning

Reageer