Voor VIRM, geleidelijnen

• 10 april 2019
  • 5 reacties
  • 452 Bekeken

Badge +3
Kwam deze tegen https://www.ad.nl/binnenland/ns-frustreert-stickercampagne-blinden-en-slechtzienden-mensen-struikelen-erover~a9378806 en moest aan je denken!

Bij deze.. en groeten uit Eindhoven waar rondom het station meer fietsen dan bomen staan natuurlijk!

5 reacties

Reputatie 3
Ik zie niet in waarom je niet op de geleidelijnen zou mogen staan. Als er iemand met een blindenstok aankomt, ga je toch aan de kant?
Reputatie 7
Badge +3
Ik denk dat dat juist het punt is, dat niet iedereen dat doet. En dus bv koffers en fietsen er ook gewoon laten staan en die misschien pas weghalen wanneer een blinde of slechtziende er al (bijna) over gestruikeld is.
Gaat ook niet alleen om perrons, ik zie bv ook net buiten het station wel eens fietsen (gedeeltelijk) gestald staan op geleidelijnen die naar het station toe toe leiden.
Reputatie 6
@Robert B: Ik zag hem ook vanochtend ja. In een ander artikel las ik dat het niet aanbrengen van stickers was afgesproken tussen de campagneleidster en NS, dus beetje overkill van het AD.

@kukkie: er is natuurlijk geen verbod voor op de lijn staan. Maar het ‘gewoon aan de kant gaan’ op het station is niet een vanzelfsprekendheid. Ook niet als je met de stok een rotherrie op de geleidelijn maakt.
Reputatie 3

@kukkie: er is natuurlijk geen verbod voor op de lijn staan. Maar het ‘gewoon aan de kant gaan’ op het station is niet een vanzelfsprekendheid. Ook niet als je met de stok een rotherrie op de geleidelijn maakt.

Degenen die niet aan de kant gaan zijn de 'aso's'. Die negeren stickers ook gewoon, zoals ze alle regels negeren. Het enige wat helpt is een boete, maar ja, die krijgen ze te weinig.

Bij de fietsenstalling is dat anders, daar zouden die stickers nog wel eens kunnen helpen.
Reputatie 6
Tja, je komt van alles en nog wat tegen op de lijn. Mensen die expres blijven staan, mensen die niet doorhebben dat je eraan komt omdat zij iets anders aan het doen zijn, mensen die nog even snel voor de swipende blindenstok voorlangs gaan (zelfs bovenaan een trap!), tegenliggers in het brede poortje… En natuurlijk ook mensen die wel oplettend en lief zijn. 😉

Reageer