beantwoord

Wanneer komt er een toilet in de sprinter die van Utrecht centraal naar Rhenen rijdt?

• 27 juli 2019
  • 8 reacties
  • 387 Bekeken

Wanneer komt er een toilet in de sprinter die van Utrecht Centraal naar Rhenen rijdt?

Er wordt met smart op gewacht door mensen die nu niet met deze sprinter kunnen, omdat ze extra toiletmogelijkheden nodig hebben.
icon

Beste antwoord door Tochjo 27 juli 2019, 19:07

Tussen Utrecht en Rhenen rijden twee verschillende soorten sprinters. Dat zijn de oude treinen van het type SGMm en de relatief nieuwe sprinters van het type SLT.

De oude sprinters van het type SGMm zijn er in twee varianten, bestaande uit twee bakken en uit drie bakken. De treinen van twee bakken krijgen geen toilet meer. Ze zullen over een paar jaar worden vervangen door nieuwer materieel. De treinen van drie bakken zullen ook worden vervangen over een paar jaar, maar hebben al een toilet.

De nieuwe sprinters van het type SLT zijn er eveneens in twee varianten, namelijk vier bakken en zes bakken. Deze treinen worden momenteel van toiletten voorzien. Sommige hebben al een toilet en dat zullen er steeds meer worden. Het is de bedoeling dat alle sprinters van het type SLT in 2021 zijn voorzien van een toilet.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Tussen Utrecht en Rhenen rijden twee verschillende soorten sprinters. Dat zijn de oude treinen van het type SGMm en de relatief nieuwe sprinters van het type SLT.

De oude sprinters van het type SGMm zijn er in twee varianten, bestaande uit twee bakken en uit drie bakken. De treinen van twee bakken krijgen geen toilet meer. Ze zullen over een paar jaar worden vervangen door nieuwer materieel. De treinen van drie bakken zullen ook worden vervangen over een paar jaar, maar hebben al een toilet.

De nieuwe sprinters van het type SLT zijn er eveneens in twee varianten, namelijk vier bakken en zes bakken. Deze treinen worden momenteel van toiletten voorzien. Sommige hebben al een toilet en dat zullen er steeds meer worden. Het is de bedoeling dat alle sprinters van het type SLT in 2021 zijn voorzien van een toilet.
Hartelijk dank voor uw informatie.
We gaan de ontwikkelingen geinteresseerd volgen!

mvg
Disteltje
Hallo Disteltje, welkom op de NS Community.

Ik zie dat Tochjo je vraag heeft beantwoord 🙂. Misschien al bekend, maar bij de planner op onze site en in de app is bij de informatie van de trein bij de reis die je plant te zien welke voorzieningen een trein heeft. Als er een Sprinter rijdt met een toilet, dan is dat daar dus te zien!
Reputatie 7
Badge +3
Waar zie je dan op de site of een SLT al een toilet heeft? Ik zie dat niet.
Stel 2607 heeft de toiletombouw al gehad maar er wordt niet aangegeven dat deze een toilet heeft.
Ik zie dat alleen bij sprinter types waarbij alle treinen een toilet hebben, dat is bij SLT nog niet zover.

Ah, goede vraag! Ik had alleen naar een SGMm gekeken. Het zou best kunnen dat het alleen wordt weergeven als het voor alle treintypes geldt en dat er niet per treinstel wordt weergeven. Ik ga even navragen of dat anders kan!
Reputatie 7
Badge
Ah, goede vraag! Ik had alleen naar een SGMm gekeken. Het zou best kunnen dat het alleen wordt weergeven als het voor alle treintypes geldt en dat er niet per treinstel wordt weergeven. Ik ga even navragen of dat anders kan!
Ik denk het niet. Volgens mij werkt dat systeem per serie en niet met individuele stelnummers. Als alle SLT's zijn voorzien van toilet, zal men dat eenvoudiger kunnen wijzigen in het systeem voor de reisplanner.
Ik denk ook dat je gelijk hebt, Edwin.
Reputatie 7
Badge +3
Dat idee had ik ook al Edwin, vandaar mijn reactie. Het is nu met een SLT afwachten of deze wel of niet een toilet heeft of je moet toevallig weten welke SLT's een toilet hebben.
Of hier checken.

Reageer