Week van de toegankelijkheid

• 2 oktober 2018
  • 34 reacties
  • 1604 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Voor de vragen over het GTBV proces heb ik inmiddels ook iets meer toelichting. Wat ik heb begrepen is dat jouw situatie een uitzonderlijk geval is door een specifieke combinatie aan producten. De exacte afhandeling daarvan is daardoor uitdagend, omdat het onduidelijk schijnt te zijn hoe die precieze situatie afgehandeld hoort te worden. Onder andere naar aanleiding van mijn meldingen zal ervoor gezorgd worden dat er voor dit unieke geval ook een duidelijkere instructie beschikbaar wordt gemaakt, zodat het hopelijk niet nogmaals voorkomt. Bij dezen dan ook mijn excuses dat dit zo heeft moeten lopen.
Reputatie 6

Weet iemand hoe je een topic kunt aanmaken in combinatie met een schermlezer? Na een vorige update door de ontwikkelaar is dit niet meer mogelijk…

Ik vraag @Stijn NS  hier even naar te kijken, VIRM. Hij is beter bekend met de updates van Insided en kan je waarschijnlijk beter helpen dan ikzelf. 

Zoals ik al heb aangegeven in het andere topic waar je hier vragen over hebt gesteld, snap ik dat deze functionaliteit voor jou van een groot belang is, @VIRM. Wij zijn hierin echter afhankelijk van de beheerder van het platform en ik durf dan ook niet te zeggen wanneer de betreffende update zal komen. Sorry.

Reputatie 6

Vraagje: hoe betrouwbaar is de NS Perronwijzer-app, en geeft deze altijd hetzelfde weer als wat er op de TBP’s boven het perron staat?
Vandaag voor de tweede keer meegemaakt dat de app domweg foutieve info geeft. De eerste keer dat dit gebeurde was enkele weken geleden op Sloterdijk, waarbij de vertraagde 4000 werd aangegeven naar Uitgeest terwijl de 3900 en 800 als eerste werden voorgeschoteld. Vanochtend hield hij de wijzigingen op sporen 5 en 6 op Schiphol kennelijk niet goed meer bij, waardoor daar ook treinen verkeerd werden aangegeven. In het persbericht van NS staat dat slechtziende en blinde reizigers door deze app gelijkwaardiger kunnen reizen, maar dit betekent dus ook dat zij gelijkwaardiger kennis kunnen nemen van verkeerde info? De ontwikkelaars van de app reageren hier overigens niet op.

Naar ik begrijp hoort de App dezelfde informatie weer te geven als wat er op de borden wordt aangegeven. Het is ons echter niet bekend hoe de koppeling softwarematig precies gaat, of er gebruik gemaakt wordt van hetzelfde systeem, of dat er een andere koppeling loopt of iets dergelijks. Het is uiteraard de bedoeling dat dezelfde informatie in de Perronwijzer app wordt getoond als dat er op de borden te vinden is.

Als dat niet het geval is, dan lees ik het graag en zet ik die feedback door.

Wat betreft de situatie op Schiphol heb ik in het andere topic aangegeven een uitvraag te doen.

Reputatie 6

Hoi Stein. Wat er op de borden heeft gestaan is voor mij natuurlijk lastig te checken, wellicht stonden die in de door mij beschreven situaties goed, wellicht niet. Maar de perronwijzer-app gaf dus in beide situaties een trein aan, terwijl er daadwerkelijk een totaal andere trein werd voorgeschoteld. Dan gaat er iets niet goed.

Duidelijk. Ik zal dat meteen mee nemen met de andere vraag over Schiphol.

Reputatie 7
Badge +3

De schermen op de perrons geven helaas ook wel eens de verkeerde informatie aan. Dit gebeurt meestal in situaties waarbij er vertraging is.  Zo heb ik meermalen op Delft de info heen en weer zien springen tussen 2 verschillende treinen om dan vervolgens net de verkeerde trein te tonen tov degene die aan kwam rijden. Meestal werd er dan omgeroepen welke trein het was en dat het niet de trein was die op het scherm stond. Maar ook eens gehad op Laan van NOI dat ik uitstapte uit de trein van 17:39 (op spoor 6) en op het scherm daar stond de volgende trein van 17:51 waarbij onderaan werd aangegeven dat die van 17:39 van spoor 5 zou vertrekken, wat dan ook gelijk een ander perron is. Zelf moest ik overstappen op de sprinter vertrekkend van spoor 4 (wat het perron deelt met spoor 5) en eenmaal aangekomen daar gaf het scherm daar inderdaad de IC naar Amsterdam van 17:24 terwijl daar net de IC naar Vlissingen van 17:24 kwam aangereden. Sommige reizigers op het perron daar moesten die naar Amsterdam hebben die dus net van spoor 6 was weggereden en die waren bijna in die naar Vlissingen gestapt.

Als de Perronwijzer-app inderdaad hetzelfde aangeeft als de schermen op de perrons dan heb je dus automatisch ook foute info in die app in gevallen waarin de info op de schermen niet juist is. Dan zijn we allemaal even beperkt. 

Reageer