beantwoord

Weer lift stuk op Almere Poort

• 24 oktober 2019
  • 6 reacties
  • 167 Bekeken

Reputatie 5

Door een ongeluk op vakantie ben ik momenteel tijdelijk afhankelijk van een rollator en dus van liften. Waar dit gisteren toen ik van Almere Poort naar Amsterdam reisde prima ging, liep ik bij terugkomst op Almere Poort tegen een probleem aan dat eerder is besproken in https://community.ns.nl/op-het-station-17/lift-stuk-almere-poort-49187https://community.ns.nl/op-het-station-17/lift-en-weer-stuk-op-station-almere-poort-33027 en https://community.ns.nl/op-het-station-17/lift-defect-48043: de lift is weer eens defect.

Kan dit weer gemaakt worden en kan deze keer ook onderzocht worden waarom dit zo vaak gebeurt zodat een duurzamere oplossing kan worden gezocht?

Kan ik langs enige weg op de hoogte blijven van de voortgang van deze reparatie zodat ik weet wanneer ik weer via dit perron naar huis kan reizen?

Wat is verstandig om te doen zo lang dit probleem speelt?

1. Doorreizen naar station Almere Muziekwijk, daar overstappen en weer terug reizen om op het andere perron aan te komen? Dan reis ik wel terug richting mijn vertrekstation en moet ik dus uit- en inchecken en extra betalen. Kan ik die onvrijwillig gemaakte extra kosten terug krijgen?

2. Kan ik assistentie aanvragen om mijn rollator de trap op te laten tillen? Ik kan evt. namelijk traplopen en dit is hoe ik gisteren met hulp van een medereiziger thuis ben gekomen.

3. Of moet ik in Weesp al de trein uit om vervolgens per bus(sen) naar huis te reizen? Kan ik die buskosten dan vergoed krijgen?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 24 oktober 2019, 11:41

Het probleem is bij ons bekend. Helaas dient er aardig wat te gebeuren om dit probleem op te lossen. Hierdoor kan ik geen prognose geven. Wel zijn we bezig hiermee en doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Bekijk origineel

6 reacties

Het probleem is bij ons bekend. Helaas dient er aardig wat te gebeuren om dit probleem op te lossen. Hierdoor kan ik geen prognose geven. Wel zijn we bezig hiermee en doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 4

@3. die bussen rijden niet normaal, enkel als er weer eens werken langs de lijn zijn (weekends). Anders wordt dat wel heel ingewikkeld met 2 overstappen aan MUiden en het Oor.

@1-maak je niet zo bezorgd, kans op controle is minimaal en dan leg je gewoon uit/toon de situatie. Als je toch al op ABO reist is het totaal overbodig. Maar er zijn vast wel vaste forumleden die hierop meteen afstevenen en roepen dat je NS van wat sentjes berooft en dat dat geheel ontoelaatbaar zou zijn. Die hebben nmm nooit van klantenservice gehoord. Een zonetarief zou in dat verband ook al heel wat oplossen-zoals overigens de meeste landen met een wat beter funktionerend chipkaartsysteem toepassen.

Reageer je wel in het juiste topic?

Reputatie 5

Dat lijkt me wel @Erryt NS. Zo te zien reageert @bahnrider op mijn ideeën om tot dit gerepareerd is, toch thuis te komen.

Ik doelde bij optie 3 inderdaad op de reguliere bus, wat inderdaad zeker geen ideale optie is. Optie 1 (al dan niet met uit- en inchecken) of eventueel 2 is zeker beter in mijn ogen. Het zou fijn zijn als iemand met kennis van of ervaring hiermee daar ook nog op kan reageren.

Reputatie 6

@Olaf93: wat betreft je optie twee, zo te zien heeft Almere Poort geen mogelijkheid om NS reisassistentie aan te vragen. Hopelijk gaat het inmiddels beter met je!

Reputatie 5

@VIRM ik ga gelukkig goed vooruit. Ik ben er nog niet helemaal, maar dat komt goed. Dank voor je interesse.

Overigens nog even voor de meelezers: vrijdag 25 oktober maakte ik deze reis ook weer en viel mijn oog op station Sloterdijk op een sticker op de lift met een telefoonnummer om te bellen als je de lift nodig hebt, maar die buiten gebruik is. Ik had die middag de tijd en besloot daarop niet zoals ik van plan was door te reizen naar Almere Muziekwijk en dan terug te gaan, maar gewoon op Almere Poort uit te stappen om eens te zien wat er zou gebeuren. Inhoudelijk advies van de kant vsn NS is hier immers uitgebleven. Met die actie bleek ik mezelf tijd te hebben bespaard, want de lift deed het alweer.

Ook afgelopen week heb ik de betreffende lift weer (5x) gewoon gebruikt. Wellicht is er nog iets stuk waardoor er binnenkort weer storing kan ontstaan, maar het acute probleem is dus gelukkig een stuk sneller opgelost dan ik op basis van de reactie van@Erryt NS (de eerste dan, niet de zinloos botte reactie richting bahnrider) had verwacht.

Reageer