Door een ongeluk op vakantie ben ik momenteel tijdelijk afhankelijk van een rollator en dus van liften. Waar dit gisteren toen ik van Almere Poort naar Amsterdam reisde prima ging, liep ik bij terugkomst op Almere Poort tegen een probleem aan dat eerder is besproken in https://community.ns.nl/op-het-station-17/lift-stuk-almere-poort-49187, https://community.ns.nl/op-het-station-17/lift-en-weer-stuk-op-station-almere-poort-33027 en https://community.ns.nl/op-het-station-17/lift-defect-48043: de lift is weer eens defect.
Kan dit weer gemaakt worden en kan deze keer ook onderzocht worden waarom dit zo vaak gebeurt zodat een duurzamere oplossing kan worden gezocht?
Kan ik langs enige weg op de hoogte blijven van de voortgang van deze reparatie zodat ik weet wanneer ik weer via dit perron naar huis kan reizen?
Wat is verstandig om te doen zo lang dit probleem speelt?
1. Doorreizen naar station Almere Muziekwijk, daar overstappen en weer terug reizen om op het andere perron aan te komen? Dan reis ik wel terug richting mijn vertrekstation en moet ik dus uit- en inchecken en extra betalen. Kan ik die onvrijwillig gemaakte extra kosten terug krijgen?
2. Kan ik assistentie aanvragen om mijn rollator de trap op te laten tillen? Ik kan evt. namelijk traplopen en dit is hoe ik gisteren met hulp van een medereiziger thuis ben gekomen.
3. Of moet ik in Weesp al de trein uit om vervolgens per bus(sen) naar huis te reizen? Kan ik die buskosten dan vergoed krijgen?
Beste antwoord door Erryt NS
Het probleem is bij ons bekend. Helaas dient er aardig wat te gebeuren om dit probleem op te lossen. Hierdoor kan ik geen prognose geven. Wel zijn we bezig hiermee en doen we er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.