beantwoord

Whatsappnummer van reisassistentie: structureel gaan gebruiken voor communicatie?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi NS,

Ergens in een subsubsubmenu van de reisassistentiefunctie in de NS-app kwam ik laatst het Whatsappnummer van reisassistentie tegen! Nu is het vrij onduidelijk waar je die voor mag gebruiken. Maar wat houdt jullie tegen om dit nummer structureel in te gaan zetten zodat gebruikers van reisassistentie bijvoorbeeld hun plek in de trein of wijzigingen in verstoringen kunnen doorgeven? Uiteraard verloopt het boeken dan gewoon telefonisch, via de site of app. Maar als je reisassistentie onderweg belt, moet je vaak al je personalia doorgeven terwijl je tussen allemaal andere mensen staat. En het is natuurlijk inmiddels 2023.
 

icon

Beste antwoord door Aurora NS 29 March 2023, 17:18

Bekijk origineel

17 reacties

Het heeft wat graafwerk gekost, maar ik ben er uit.

Dit nummer bestaat inderdaad, en hier kun je voornamelijk wijzigingen doorgeven. Dit nummer is echter niet structureel 24/7 bereikbaar, vandaar dat het niet actief wordt ingezet.
Over het algemeen is er iemand die dienst heeft tot 17:00. Daarna staat er wel iemand als back up, maar worden er ook andere werkzaamheden verricht naast die dienst.
Je kunt dus in principe altijd gebruikmaken van het nummer. Het kan alleen zijn dat het lang duurt voordat er een antwoord komt. Niet echt wenselijk als het gaat om een spoedgeval voor iemand die al onderweg is.

Het probleem is dat het soms een paar uur duurt voordat er een reactie komt, waardoor het ook niet bruikbaar is als je onderweg bent. :) Terwijl dit een mooie toevoeging kan zijn. Zou je kunnen navragen of ze het wat actiever kunnen monitoren en promoten? 

Uiteraard! Die suggestie zet ik graag voor je door.

Uhm, Aurora heeft nog een vraag uitstaan. Dus waarom is dit topic als beantwoord gemarkeerd, terwijl dat niet zo is? Bovendien is het gemarkeerde antwoord niet eens een antwoord op mijn vraag. 

De vraag zelf is wel beantwoord. De suggestie is doorgezet. Mocht Aurora een antwoord krijgen dat we meer inzet kunnen leveren zal ze dit ongetwijfeld hier vermelden. Tot die tijd zal het nummer tot 17:00 beschikbaar zijn en daarna kan het wat langer duren voordat je iemand aan de lijn krijgt.

Langer duren voordat je iemand aan de lijn krijg? De keren dat ik het heb gebruikt was de gemiddelde reactietijd meer dan één uur. En dat tijdens kantooruren. Dan maakt het nummer eigenlijk per definitie waardeloos. En daarom ook mijn vraag.

Graag het topic als onbeantwoord markeren totdat Aurora met een terugkoppeling komt. Of zijn de beantwoordingsstatistieken weer eens belangrijker?


 

Is er inmiddels al een update?

Het is inmiddels meer dan een maand geleden. Is er inmiddels al een update?

En net zoals het andere lopende topic over reisassistentie vind ik het niet okay dat als er nog iets loopt, het topic als 'beantwoord’ wordt gemarkeerd en ik weer om updates moet bedelen. 

Daar wordt nog overlegd door Aurora intern, maar heel zeker zijn we niet van een update.

We zijn ongeveer een maandje verder, is er al witte rook?

Helaas niet, maar de suggestie is wel op de juiste plek gekomen.

Uhm, dit topic is al vijf maanden  (en eigenlijk is de post die als antwoord gemarkeerd niet het antwoord op de vraag)oud. Is er al iets mee gedaan?
 

Reputatie 6
Badge +2

Hey Virm

Klopt het dat je bedoeld of er al een oplossing is dat je niet jouw personalia hoeft te benoemen (wanneer je tussen andere mensen staat)?

Ja, en dat je daar dat Whatsapp-nummer voor kunt gebruiken als er onderweg iets wijzigt of je je positie in de trein moet doorgeven.
 

Reputatie 6
Badge +2

Hi Virm!

Hiervoor blijft bellen wel het beste kanaal. Door te bellen wordt je direct geholpen en bij het Whatsappen kan de reactietijd wel tot 1 uur of langer duren. Het Whatsappen is in eerste instantie alleen ingericht voor informatievragen. Inmiddels komen er ook wel boekingen en annuleringen op binnen waardoor het team wel bezig is om te kijken om de openingstijden (09:00 tot 17:00 uur) te verruimen en de reactietijd te versnellen. Het is alleen niet duidelijk wanneer en of dit wordt opgepakt. Mocht dit wel zo ver zijn, dan zijn de openingstijden te vinden op de website.

Ik las ook over deze whatsapp optie vanuit ns reisassistentie maar kan het niet vinden. Kun je uitleggen waar het te vinden is of het nummer even geven. Of beide 🙃

Badge +3

Ik las ook over deze whatsapp optie vanuit ns reisassistentie maar kan het niet vinden. Kun je uitleggen waar het te vinden is of het nummer even geven. Of beide 🙃

Zie https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-een-beperking/ns-reisassistentie.html

Je opent WhatsApp vanuit de NS-app onder het kopje 'NS Reisassistentie'. In eerste instantie is deze functie beschikbaar op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Gaandeweg wordt dit verder uitgebreid. In de NS-app kun je altijd zien of het mogelijk is om een WhatsApp-bericht te sturen.

Maar ik kan het ook niet vinden, zie wel onder elk reisadvies NS Reisassistentie staan, maar die stuurt me naar bovenstaande link. Blijkbaar moet je aangemeld zijn, dat zou dan zijn via https://www.ns.nl/reisassistentie/Customer

En dan de app opnieuw starten of uit- en inloggen. Maar dan zie ik nog geen WhatsApp.

Reageer