Skip to main content

Avond,

Volgende week wil ik de trein pakken en lees over dal/weekend voordeel. Heb reeds de app op de telefoon maar had nog geen account blijkbaar.

 

nu wil ik mijn betaalpas koppelen maar ik zie geen afschrift met NLOV maar met NS Reizigers B.V. by Buckaroo

 

Het referentie nummer is ook 16 tekens lang en geen 18 (-4 van NLOV)

 

Iemand tips?

Met een betaalpas kunt u bij NS alleen nog tegen vol tarief reizen. Abonnementen kunnen alleen op een persoonlijke OV-chipkaart geladen worden. Als u nog geen persoonlijke OV-chipkaart hebt, dan kunt u die meebestellen bij het abonnement. Het abonnement kan dan pas over een week ingaan, vanwege de tijd die nodig is voor productie en levering van de kaart.


Welkom bij de NS Community!

Een betaalpas kan je (als je dat wilt) aan een Mijn NS account koppelen nadat je een keer gereisd hebt met die bankpas (OVpay, voltarief als met een anonieme ov-chipkaart).

Ter controle wil men dan het OVNL ‘IBAN’ nummer (18 tekens) dat de dag erna op je bankafschrift staat. Dat heeft verder niets met een NS abonnement te maken, en kan je ook inzien via https://zelfregelen.ovpay.nl/reisoverzicht


Waar was die betaling aan "NS Reizigers B.V. by Buckaroo" voor?

Als u reeds in de NS app een e-ticket (QR-code-ticket) heeft gekocht voor uw treinreis van volgende week, dan moet u dat QR-code-ticket laden in de NS app, of afdrukken op papier. Zie bevestigingse-mail.

U reist dan met de QR-code, niet met uw plastic bankpas, ook niet met uw mobiele bankpas. De NS app zal dan de mobiele bankpas onderdrukken.


Een betaling aan NS Reizigers is een iDeal betaling voor een abonnement (blijkbaar op een ov-chipkaart die nog geleverd moet worden, ingangsdatum abonnement is dan 7 dagen na besteldatum).

Als je de ov-chipkaart eerder hebt kan je er wel mee reizen (eventueel op saldo) maar krijg je geen korting, dus dan kan je net zo goed met een bankpas/creditcard reizen.

Komt een bestelde ov-chipkaart pas na de ingangsdatum aan, dan kan je via de Klantenservice wel couponcodes voor e-tickets krijgen, of je kosten met de bankpas declareren (3 keer per jaar) via https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/geld-terug-bij-vergeten-abonnement.html

Voor OVpay maakt een plastic betaalpas of een pas op mobiel of smartwatch niets uit.


Reageer