Ik nam standaard deze trein (17:26) vanuit Amersfoort Centraal naar Amsterdam Centraal. Sinds een paar maanden is de normale NS trein echter vervangen voor een Internationale Trein uit Berlijn (die vaak 30-40 minuten vertraging had). Daarom had de NS een nieuwe, directe Intercity trein klaarstaan van Amersfoort Centraal naar Amsterdam, welke om 17:23 vertrok.
Echter, de NS is kort geleden weer gestopt met deze trein van 17:23, en sinds deze week is er helemaal geen directe intercity meer geprogrammeerd om 17:26 van Amersfoort Centraal naar Amsterdam. Tenzij ik met de sprinter wil reizen of in de (overvolle) trein via Utrecht, heb ik nu de keuze uit 16:56 en 17:56.
Kan iemand mij verklaren waarom de trein van 17:26 niet meer bestaat? En wat te doen om deze terug te krijgen?
Bij voorbaat dank,
Sander Otten
Dat heeft te maken met de uitval van de IC Berlijn vanwege werkzaamheden.

Er rijden geen vervangende treinen tussen Amsterdam Centraal en Deventer v.v.
Dat er géén vervangende treinen (meer) rijden, is dat wegens hetzelfde ‘verbod’ dat begin januari ook van kracht was? https://nieuws.ns.nl/ns-rijdt-vakantiedienstregeling-in-de-kerstvakantie/
"Om zowel binnenlandse reizigers als internationale reizigers voldoende plek te bieden, rijden er van vrijdag 20 december tot en met dinsdag 31 december extra binnenlandse treinen Amersfoort – Amsterdam Centraal vlak voor of na de Intercity Berlijn. Binnenlandse reizigers op dit traject dienen rekening te houden met kleine wijzigingen in vertrektijden en spoorwijzigingen. Vanaf 1 januari mag NS deze extra binnenlandse treinen niet meer rijden. We raden reizigers dan aan internationale treinen te mijden voor binnenlands gebruik.”
Inderdaad. NS mag geen vervangende trein inzetten voor een uitgevallen trein van “een andere vervoerder” (zijnde NS International).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.