beantwoord

Afschrijving onbekende bestelling

Beste NS,

Ik ontdekte tot mijn verbazing dat ik op mijn bankrekening elk jaar in oktober een automatische afschrijving ontvang. Deze incasso staat vermeld onder de naam 'NS GROEP IZ NS REIZIGERS'. Er staat bij dat het om een bestelling gaat, maar voor zover ik weet heb ik geen bestellingen gedaan. Ik woon al acht jaar in het buitenland en heb geen abonnement lopen bij de NS. Het gaat om een bedrag van € 62,90.
Wat voor incasso is dit? En kan dit worden teruggeboekt? Ik heb namelijk geen abonnement aangevraagd.

Bij voorbaat dank
met vriendelijke groet,
Tamara Veenendaal
icon

Beste antwoord door Tochjo 10 februari 2018, 11:18

De hoogte van het bedrag komt overeen met de abonnementskosten van een Voordeelurenabonnement. Hebt u dit abonnement in het verleden gehad, dan is het wellicht nooit goed beëindigd. Hebt u dit abonnement ooit voor iemand anders aangeschaft, dan blijven de abonnementskosten van uw rekening afgeschreven worden totdat een wijziging van rekeningnummer wordt doorgegeven.

U kunt het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van NS om dit uit te zoeken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
De hoogte van het bedrag komt overeen met de abonnementskosten van een Voordeelurenabonnement. Hebt u dit abonnement in het verleden gehad, dan is het wellicht nooit goed beëindigd. Hebt u dit abonnement ooit voor iemand anders aangeschaft, dan blijven de abonnementskosten van uw rekening afgeschreven worden totdat een wijziging van rekeningnummer wordt doorgegeven.

U kunt het beste rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice van NS om dit uit te zoeken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Bedankt voor de reactie. En kan ik dit voordeeluren abonnement terugvinden op mijn chipkaart? Of kan ik überhaupt ergens dit abonnement inkijken?
Reputatie 7
Dit kunt u via MijnNS terugvinden
Ook als ik daar momenteel nog geen account heb?
En hoe koppel ik dit abonnement aan mijn OV chipkaart? Zoals ik al schreef, ik woon al acht jaar in het buitenland en heb geen ervaring hiermee.
Reputatie 7
Badge
Italie74 schreef:

Ook als ik daar momenteel nog geen account heb?En hoe koppel ik dit abonnement aan mijn OV chipkaart

eerst maakt u een account aan... En dan kunt u dat bekijken.
Als de 40% kortingskaart nog niet aan uw OV chipkaart gekoppeld is, dan kunt u - zoals Tochjo aangeeft - NS klantenservice bellen of chatten om dat op te lossen, maar u zult dan eerst een nieuwe OV Chipkaart moeten aanvragen, als de oude na 5 jaar niet is verlengd.
Welkom op het Serviceforum, Italie74.

Je kan via Mijn NS een account aanmaken om je producten in te kunnen zien. Hierbij is het wel belangrijk dat het account wordt aangemaakt met dezelfde (adres)gegevens als bij ons bekend zijn. Ons systeem linkt dan automatisch je abonnement aan je account. Opzeggen kan overigens niet via Mijn NS. Aangezien je al heel lang niet meer in Nederland woont kan ik me voorstellen dat je het abonnement wilt opzeggen. Dat gaat het snelste door een bericht te sturen via Facebook, Twitter of Live Chat.
Iedereen bedankt voor de reacties!

Reageer