Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61431 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

hoi,mijn naam is john johan otten en heb overal gewoont in dit land van af almere 1-2-2003 tot 17-10-2012 en weer terug in a;mere na omstandigheden in mijn leven.almere trok mij van wegen te liggen in dit land om vandaar uit via ns.nl op reisplanner te zien hoe ik in lelystad,amsterdam cs station moest komen en misschien naar groningen reist op saldo reizen 2e klas met 40 procent kortingspas doorlopende ns abonnement.ondanks dat ik nu nog single bent een een gezellige dame ooit tegen het lijf loopt tijdens een trein reis van a naar b,alleen niet vandaag met beperkte trein verkeer i v m sneeuwverwachtingen deze dag die tot morgen ochtend zondag 28 dec 2014 duurt,van wegen veel trein uit val verblijf ik in almere op mijn knal oranje kroningsfiets sinds 2013 toen willem Alexander koning werd van ons land.ben 175 cm lang met blauwe ogen en nietroker,met goed verzorgt donkerblond langhaar tot op mijn schouders en vaak een vrolijk gezicht[komt dootr het leven met JEZUS CHRISTUS in mijn leven]en ga alleen op zondags naar een kerkelijke evangelische gemeente in mijn eigen provencie flevoland.meer weten over mij?vraag het gerust via deze site.afz john johan otten te almere in flevoland.
Reputatie 3
Op de kaartautomaat van NS kun je de juiste keuzedag klaarzetten op je OV Chipkaart. Doe dit niet bij een ander apparaat , bijvoorbeeld in de supermarkt, ter voorkoming van fouten.
hoi Forumleden NS.

Allereerst aan allen een fraai en OV-vrolijk 2015 gewenst! Mijn naam is Mart Hermkens en ik reis al meerdere jaren met een voordeelkaart. Mijn hart ligt bij de trein, en samen met mijn fiets kom ik in alle uithoeken.
Ik ben niet zo blij met onze regeringen, en ook niet met de NS zelf: er wordt halfslachtig geacteerd. Ja, openbaar vervoer is belangrijk.....maar als het erop aan komt....

Ik heb mij geregistreerd omdat ik onlangs met Deutsche Bahn voor slechts 96 euro met mijn vriendin ben gereisd naar Leipzig. De NS mag eens gaan kijken bij de oosterburen: op tijd staan treinen klaar en vertrekken op tijd, geen geklieder op deuren en muren, schone toiletten, geen vrees voor sneeuwvlokjes en....wat te denken van die 96 euro???

Ik wens NS en iedereen ballen en wijsheid om het openbaar vervoer schoon, leuk en betaalbaar te houden voor de gemeenschap!!!!
Mijn naam is Afke en ik ben afhankelijk van alle soorten Openbaar vervoer, vandaar dat ik hier op dit forum rondkijk. Ik weet wel het een en ander, maar heb ook wel vragen, ik kom zo snel mogelijk terug.
Goedemiddag medereizigers,

Mijn naam is Jan. Ik reis al 35 jaar dagelijks met de trein, vakanties uitgezonderd. Ondanks zoveel jaren ervaring blijf ik me geregeld verbazen over de NS. Eens kijken of ik hier ervaringen kan delen of medereizigers kan helpen.
Badge
Welkom op het forum allemaal. Leuk dat jullie erbij zijn!
Ja, heel leuk om ook met u kennis te maken.
Ik probeer hier met vragen te mogen komen die ook misschien opgelost kunnen worden, vandaar deze leuke Forumsite. Ik ben Nico en ik gebruik mijn keuzedagen voor mijn plezier met de trein
Hallo, Ik ben Jeroen, reis voornamelijk in het weekend met de trein en gebruik deze dan om naar de voetbal te gaan. Ben vanaf binnenkort, van plan om ook de trein te gebruiken voor woon-werk vervoer.
Grt.
Hallo iedereen van het NS forum,

Mijn naam is Natasha en sinds kort in het bezit van een persoonlijke OV-chipkaart wat mij hopelijk de heerlijke vrijheid zal geven om met de trein door het hele land te reizen zowel samen met mijn kinderen als alleen. Wij zijn dit jaar van plan om heel wat museums, dierentuinen en andere steden te bezoeken!

Met vriendelijke groeten, Natasha
Reputatie 7
Badge +4
Zelf combineer ik het weekendvrij abonnement heel graag met de museumjaarkaart, dan kan ik overal in Nederland de musea, die ik altijd al had willen zien, zonder verdere kosten bezoeken, dus ik herken me helemaal in je verhaal, Natasha! Veel plezier, zo kom je nog eens ergens zonder dat je verder voor kosten komt te staan! Omgerekend voor 34 euro per maand in de weekends gratis reizen (49 eerste klas) en alle musea verder kostenloos bezoeken, wie jaagt je de trein uit...


Vanaf het voorjaar wordt Kidsvrij gratis dus als ze jonger zijn dan 12 is het meereizen helemaal voor niks, al is een Railrunner zeker te doen.

Met culturele en kostenbewuste groet 😉,

Thom.
Zelf combineer ik het weekendvrij abonnement heel graag met de museumjaarkaart, dan kan ik overal in Nederland de musea die ik altijd al had willen zien zonder verdere kosten bezoeken dus ik herken me helemaal in je verhaal, Natasha! Veel plezier, zo kom je nog eens ergens zonder dat je verder voor kosten komt te staan! Omgerekend voor 34 euro per maand in de weekends gratis reizen (49 eerste klas) en alle musea verder kostenloos bezoeken, wie jaagt je de trein uit...


Vanaf het voorjaar wordt Kidsvrij gratis dus als ze jonger zijn dan 12 is het meereizen helemaal voor niks, al is een Railrunner zeker te doen.

Met culturele en kostenbewuste groet,

Thom.


Wij zijn al lid van de museumkaart en als extraatje ook van het WNF zo kunnen we het hele jaar volop genieten van informatieve en gezellige uitjes! Zeker het proberen waard: Naturalis in leiden en Nemo in Amsterdam!
Hallo, Ik ben Hanny. Mijn kinderen (22 en 20) en ik maken regelmatig gebruik van de NS. Voornamelijk in de kop van NH.
Ik wil anoniem blijven. Sumberdaya15717 is een mix tussen 2 continenten. De naam Sumberdaya is de trein die in Indonesië vroeger heeft gereden. 15717 was vroeger het trein nummer die tussen HVS en UT heeft gereden, voordat de Gooi boog eraan kwam tussen Almere en Hilversum. Verder staat de naam Sumberdaya als het "bron van de kracht". (Sumber betekent bron en daya als kracht, dus de kracht van de locomotief). Ik probeer mensen te helpen maar misschien heb ik ook nog een vraag te stellen. Ik probeer de ergste discussies te mijden. Ik schrijf alleen op wat ik weet. Dat hoeft niet perse allemaal in details te gebeuren.
Ik ben Pepijn, reizend door Nederland, hou ik me bezig met treinen
Hallo medereizigers,
Ik ben Chiaretta, al lang gefascineerd door treinen en altijd graag op reis met de trein.
Beste allemaal,
Mijn laatste treinherinnering stamde uit de tijd dat het geluid uit het liedje 'kedeng,kedeng' van Guus Meeuwis nog werkelijkheid was op het spoor, voordat ik dit jaar een voordelig abonnement kocht met keuzedagen.
Nu dat ik met pensioen ben, wil ik mijn mobiliteit anders in gaan richten. Daartoe heb ik een nieuwe E-bike gekocht en heb ik het voornemen om meer met de trein te gaan rijden.
Reputatie 7
Badge +4
Als u echt 65 bent, kijk dan eens naar de Dalvrij en Weekendabonnementen. Die zijn voor mensen van 65+ gunstig geprijsd. Met de e-bike mag u in de trein, let uw wel op de voorwaarden. U mag ook meerdere Dalvoordeelabonnementen met keuzedagen hebben.
Als u echt 65 bent, kijk dan eens naar de Dalvrij en Weekendabonnementen. Die zijn voor mensen van 65+ gunstig geprijsd. Met de e-bike mag u in de trein. U mag ook meerdere Dalvoordeelabonnementen met keuzedagen hebben.Hartelijk dank voor de tips in uw reactie Thom, ik zal er mijn voordeel mee doen. Ik ben deze maand na heel veel jaren weer in de trein gestapt. De eerste keer nadat ik mijn auto bij de koper had afgeleverd en gisteren een - voor mijn doen - wereldreis ondernomen naar Den Haag. Hier heb ik de NS wandeling gemaakt vanaf het station naar Scheveningen.
Groet
Megat
Reputatie 7
Badge +4
Ik wandel heel veel en als u bijvoorbeeld het Pieterpad loopt, blijkt hoe handig de trein is in combinatie met een abonnement. Met Weekendvrij bijvoorbeeld redeneren veel mensen eerst wat ze in het weekend reizen en baseren daar een berekening op. Veel beter is natuurlijk te kijken wat vrij reizen in het weekend kan betekenen. U kunt elk weekend overal naar toe en of dat nu is voor familiebezoek, sport, wandelen, nafietsen, musea of gewoon een stad bekijken, het kan allemaal voor een relatief luttel bedrag. voor 42 euro heeft u als 65 plusser door de week gratis rijden, afgezien van de spitsuren al is het wel zo dat als u voor de spits incheckt, u uw reis af mag maken. Een auto is soms makkelijk maar de honderden euro's die je bespaart elke maand heeft ook zo zijn voordelen....Daar kun je ook eerste klas voor reizen, al blijft het prijsverschil relatief groot.

Dalvrij en Weekendvrij zijn goede opties en u doet mogelijk die binnenlandse reizen die u altijd al had willen doen. Naar België of Duitsland wordt het ook flink goedkoper als je pas vanaf de grens hoeft te betalen.

Een e-bike heeft mooie kanten maar, hoewel minder comfortabel, kan ov-fiets ook en dat bespaart gesleep met uw dure fiets.
Reputatie 7
Badge +4
Fout geplaatst, sorry.
Ik ben op spoorgebied nog maar een beginnertje Thom, daarom wil ik het rustig uitproberen, een beetje de weg leren kennen op de stations en wat in het land rond gaan kijken. Ik moet nog wat vertrouwen opbouwen zeg maar. De volgende trip gaat waarschijnlijk Rotterdam worden, met een boottocht naar de Tweede Maasvlakte. Ik heb altijd met plezier gewerkt, maar de vrijheid die ik nu heb, vind ik ook wel fijn hoor.
Mijn fiets in de trein meenemen of een OV Fiets huren, spreken mij eerlijk gezegd nog niet zo aan. Gisteren heb ik voor het eerst van mijn leven in een tram gezeten - van Scheveningen naar Den Haag - en daar heb ik eigenlijk ook van genoten. Er valt nog genoeg te ontdekken voor mij.
Groet
Megat
Hallo iedereen,

Ik ben Stan. Ik ben helemaal bezeten van treinen. Het liefst scheur ik elektrisch door het Limburgs heuvellandschap in een GTW'tje.🆒
Hallo Sir Stanleigh, welkom op het forum!
Ik hoop dat je hier een leuke tijd gaat hebben met alle andere treinmattiezz.
Hoi, Martijn hier, inprincipe een winterreiziger, soms ook in de lente/zomer/herfst als het nodig is, de rest van het jaar op 2 wielen 🙂
Leuk om je op het forum te zien Martijn!:D

Reageer