Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Hallo allemaal

Ik ben Maamke. Mijn man en ik hebben een 60 plus voordeelkaart met keuzedagen.
Hier maken wij graag gebruik van en als het even kan nemen wij de twee
kleindochters mee op onze reizen. Zij vinden een treinreis met pake en beppe prachtig!
Wij starten onze reis altijd in Friesland en zoeken samen met de kleindochters van te voren een leuke
bezienswaardigheid uit. De kinderen leren zo spelenderwijs met de trein te reizen door de borden te
lezen en het goede spoor te zoeken. En...hoe gedraag je je in een ruimte waar veel mensen bij
elkaar zitten want daar valt nog wel eens het een en ander over te zeggen.
Ik ben Bianca en reis dagelijks tussen Roermond en Eindhoven.
Hi allemaal ^^
En ik wil mijn post aanpassen, lukt niet op mobiel.
Ik ben 33 en mijn grootste hobby's zijn concertfotografie en reizen.
Grootste droom: verhuizen naar Ijsland.
Geen treinen daar 😉
Ik ben Roy, 26 jaar en ben Monteur/Loodgieter van beroep.

Ik woon in Meppel en reis in het weekend dus vaak met de trein door heel Nederland (Weekend vrij) niet speciaal voor de trein of het station, maar meer voor de steden zelf.
Ik ben Max, 21 Jaar en ik ben student Technische Bedrijfskunde

Grootste interesses zijn Treinen en Pretparken. In die laatste categorie ben ik beheerder van de website Parkcentrum.nl,

Ik reis gemiddeld 2 tot 3 dagen per week met de trein, het vaakst tussen Eindhoven en Maarssen.

Leuk om te zien dat er zo veel verschillende mensen op dit forum afkomen, zowel van binnen als buiten NS 🙂

Voor de rest heb ik een lichte obsessie voor de Fyra V250 :P

Voor de rest heb ik een lichte obsessie voor de Fyra V250 :P


YESSSSSSSSSSSSSSSS I AM NOT ALONE!
Hallo allemaal, ik ben Ronald, 50 jaar. Reis sinds 2005 dagelijks per trein tussen Almere Muziekwijk en Amsterdam Zuid. Daarvoor anderhalf jaar tussen Breda en Amsterdam Zuid. Ben in die tijd begonnen met bloggen, eerst op web-log.nl en later een eigen blog over o.a. treinreiservaringen, ergernissen, uiteraard ook zaken die goed gaan. Verder ben ik ook op Twitter te vinden waar ik ook over treinreiservaringen verslag doe, voor zover dat lukt in max. 140 tekens.
Hallo allen, mijn naam is Arjan en ik zie hier een hoop onbekende en bekende forumleden. Een prima initiatief. Zelf reis ik voor woon/werkverkeer dagelijks van Schiedam Centrum naar Amersfoort. In het weekend maak ik graag treinreizen met spoorgerelateerde vrienden omdat het treinreizen ook een hobby van me is. Tenslotte houd ik ervan om ook de minder positieve zaken van het treinreizen aan te kaarten en zo NS scherp te houden.Hierbij verlies ik nooit uit het oog dat er gelukkig het meeste goed gaat! Treinreizen is prachtig! Op dit moment ben ik overigens door mijn werkgever gedetacheerd bij....juist ja een testteam van NS in Amersfoort.
Hallo,
Mijn naam ik Koen. Ik ben geen 'vaste' klant bij NS, maar regelmatig maak ik wel een treinreisje. Ik woon in de stad met het mooiste station van Nederland, wat dus zonder twijfel Haarlem is 🙂.
Een van mijn hobby's is fotograferen, wat goed te combineren valt met mijn andere twee hobby's treinen en fietsen.
Zaterdag's ben ik altijd aan de klus bij een vereniging met historische treinen om 'het verleden van NS een toekomst te geven' bij wijze van spreken 🙂. Meer hierover is te vinden op onze facebookpagina: www.facebook.com/bshonline .

Ik hoop op dit forum zo nu en dan een bijdrage aan 'n discussie te leveren, maar ik lees vooral mee.
Grtz,
Koen
Ook ik zal me even voorstellen.

Ik ben Carolien, 21 en studeer mobiliteit. Mijn studie heeft onder andere betrekking op het openbaar vervoer, dus jullie kunnen wel raden dat dit ook een van mijn interesses is. Daarnaast reis ik zeer regelmatig met de trein, van Castricum naar Breda en terug en naar allerlei andere uithoeken van ons mooie landje. Oja: ik ben slechtziend dus ik ben 'veroordeeld' tot de trein, wat ik eigenlijk niet zo erg vind. 🙂
Dear all,

Tomas, reis veel met Sprinter, Intercity & Thalys.
Bevalt prima!:)


groeT
Hallo, Ik ben Henri Achterkamp. Ik ben al weer enkele jaren "vaste klant" van NS en reis dagelijks op het traject Zutphen-Den Bosch v.v.. Voor Zutphen reis ik eerst even met een andere vervoerder, Syntus. Dus minimaal 1 x extra in- en uitchecken per dag. Het went........
Ik ben benieuwd wat zich hier allemaal op het forum gaat aandienen.
Reputatie 1
Hallo allemaal,

Ik ben Daniƫl, bijna 18 jaar, woon (helaas) in het noorden (Friesland) in een klein plaatsje genaamd Sint Nicolaasga met een slechte bereikbaarheid. Zoals m'n forumnaam misschien al doet vermoeden, is mijn grootste hobby (model)treinen, en dan vooral van NS. Die private vervoerders vind ik maar niks... Verder reis ik wekelijks tussen Heerenveen en Leeuwarden, en zo af en toe in de weekenden een dagje door het land.
Ik hoop zo af en toe een bijdrage te kunnen leveren op dit forum. Hopend op een succes! 🙂
Hoi ik ben Maaike, servicemedewerkster op Rotterdam CS en hoop hier af en toe te kunnen helpen, maar ook zeker nieuwe dingen weer bij te leren.
Ik adem Kiosk.
😃
hallo allemaal, ik ben Mariette en heb samen met een vriendin het voordeelurenabonnement , paar keer per jaar reizen wij naar leuke steden in Nederland om te gaan shoppen, of we verblijven paar dagen in een of andere stad, vanwaar wij met de trein weer naar een andere plaats gaan.......bevalt ons prima:)
Heel veel succes met dit forum, hopelijk een plek waar ik ook mijn kommentaar of kompliment kan geven.
hoi ik ben jorisjan hoogduin ik reis graag met de trein heb een weekend vrij abonnement 1 klas ik hou er van om met mensen er op uit te gaan met de trein en ik kom uit Vlaardingen misging tot zins op een van de stations
Hallo,

Ik ben Cor, 47 jaar en reis momenteel iedere dag van Utrecht naar Den Haag. Daar werk ik op loopafstand van het station. 's-Morgens reis ik altijd met trein 2014, 's-middags met die van 16:09 maar ben nu even te lui om het treinnummer erbij te zoeken 🙂
Ik wist van dit forum aanvankelijk niets af, kwam hier net toevallig op omdat ik informatie zocht over de dienstregeling tijdens de NSS top. Heb ook een account op opeenshadikhet.nl en somda maar ben daar niet meer zo actief op. Ik hoop er nog veel plezier van te hebben.
Hi, ik ben Cor en reis zo'n 4 x per week met de ICDirect (voormalige Fyra) tussen Breda en Schiphol, eindbestemming Amsterdam Zuid. Doe dit al een aantal jaren en heb het nodige meegemaakt van stilstaan voor de Moerdijkbrug i.v.m. de storm (waait de trein er niet af) t/m overstap bij Rotterdam zuid, uitvallen veiligheidssytemen, deuren die niet sluiten, met 80 km boemelen ivm storm... noem het maar op. Ik pak altijd de eerste trein vanuit Breda (06.27) en ben te vinden op twitter, https://twitter.com/corkarel
Als er bijzonderheden of problemen te melden zijn ben ik paraat. Tip: volg op twitter ook de IC_Defect account. Het wachten is nu op een stabiele verbinding met hedendaags materieel inclusief WiFi zodat we na vele jaren aanmodderen eindelijk een snelle en volwaardige aansluiting hebben met de rest van Europa.
Hallo. Mijn naam is Hans Boersma. Ik reis bijna dagelijks met de trein naar mijn werk. Meestal van Dordrecht - Zuid naar Breda, maar soms ook van of naar Dordrecht. Dit doe ik dus met een jaartraject abonnement, die naar verwachting dit jaar nog wordt vervangen door een traject vrij abonnement. In mijn geval op 17 mei 2014.
Reputatie 6
Badge +1
Hallo! Ik ben Jurgen. Ik reis regelmatig met NS op verschillende trajecten. Mij zul je hier regelmatig gaan vinden met een vraag of antwoord.
Hi Allemaal, mijn Naam is Tim en ben 28 Jaar. Doordat ik het zat ben dat er bijna alleen maar over negatieve dingen gesproken wordt op internet ben ik samen met een vriend www.positiefforum.nl begonnen. Dus heb jij wat leuks meegemaakt of posiiefs wat o.a. Betrekking heeft op het OV. Laat je dan niet alleen hier horen maar deel het ook op Positiefforum.nl . (Btw, we bellen ook een keer in de week met een bekende nederlander, dus kom snel kijken;)) Nu al een pluspunt dat de NS Zich de moeite heeft genomen voor dit forum. Toppie mensen!!!
Lucas hier, 22 jaar en al jaren treinreiziger. Ik heb jarenlang dagelijks voor school Amersfoort - Utrecht afgereisd, later ook Den Haag - Utrecht en Veenendaal-De Klomp - Utrecht. Heel veel Utrecht dus hoewel ik nu in Den Haag woon. Ik ga ook graag weekendjes weg met de trein en toen ik nog een studenten-OV had heb ik die op elk moment dat 't mogelijk was gebruikt om het land in te trekken. Hierdoor zijn er, buiten de nevenlijnen, weinig stukken waar ik niet geweest ben, zie onderstaand kaartje. :)



Ook ben ik regelmatig naar het buitenland gegaan met de trein, naar Belgiƫ, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Tsjechiƫ, Hongarije, Slowakije en Polen.
Hallo beste forum leden
Mijn naam is Desiree Esser 24 jaar
Ervaringsdeskundige in NS treinen en reizen en treinliefhebber
En ik ben woonachtig in Weert

Reageer