Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Fijn dat je ons gevonden hebt op het forum Marcel 61, nogmaals welkom!

Ik hoop dat je mooie acties of reizen tegenkomt zodat je nog meer plezier uit treinreizen kan halen!
Ik zie niet hoe je een nieuwe vraag kan stellen. dus ik reageer hier. Zondag wil ik gratis reizen met het boekenweekgeschenk. Hoe kom ik dan door het poortje.

Groet
Matthijs
Hoi Matthijs, dat kan bij Stel je Vraag of bij het subforum waar de vraag thuishoort.
Als het goed is, wordt er een code meegeleverd, zoals op een e-ticket waarmee u door de poortjes kunt. Veel plezier.
Hoi Matthijs, dat kan bij Stel je Vraag of bij het subforum waar de vraag thuishoort.
Als het goed is, wordt er een code meegeleverd, zoals op een e-ticket waarmee u door de poortjes kunt. Veel plezier.


Als ik beter gekeken had, had ik gezien dat op pg. 96 uitgelegd wordt hoe het moet. Niettemin bedankt voor het antwoord

groet
Matthijs
Reis eigenlijk weinig met de trein.
Meer eigenlijk omdat wanneer ik dat doe af en toe vragen en/of opmerkingen heb over het reizen per trein
en het gebruik/(niet/ingewikkeld) verkrijgen van speciale kaartjes.
Hallo allemaal, ik ben Cor, gepensioneerd beroepschauffeur, zowel in personenvervoer OV als Tankwagenvervoer ADR. Ben thans vrijwilliger voor Veilig Verkeer Nederland (VVN) in Rotterdam en mobiliteitsadviseur. Op brede terreinen ben ik ervaringsdeskundige, zo ben ik ook voorzitter van het Ouderencollectief Nederland. (SON) Organiseer ik seniorenreizen en volg ik met belangstelling de toegankelijkheid van het openbaar vervoer in al haar facetten. Sinds kort ben ik ook beperkt met loopafstanden zodat mijn mobiliteit nu wordt opgevuld met: Tram, Metro, auto, rollator en scootmobiel. Best mobiel zou je zeggen, maar treinen gaat (nog) helaas niet doordat NS hiervoor niet de geschikte treinen kan aanbieden die bovendien ook nog eens overbevolkt zijn door toename van reizigers die wel mobiel zijn. Blijf dit forum volgen over vragen en nieuwe ontwikkelingen. Tot slot: ben groot voorstander van gratis openbaar vervoer die verwerkt zit in de belastingtarieven waardoor files kunnen afnemen en het openbaar vervoer meer gestimuleerd. Maar...dan moet er nog veel veranderen en aangepast worden. Het is een werkzaam concept!
Welkom op ons serviceforum, Mobiliteitsadviseur.

Ik heb het idee dat jouw inbreng behoorlijk van waarde kan zijn. Er zijn al diverse topics gestart over het reizen met een handicap. Ik wens je ten allereerste een plezierige tijd op ons forum, maar misschien kan je ook nog wel ergens het verschil maken voor je medereiziger.
Zal mijn best doen voor onze medereizigers om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden, dat mag ook naar mijn e-mailadres info@vvrotterdam.nl Binnen 48 uur beantwoord gestelde vragen. Uitgezonderd vakantie en feestdagen.
Reputatie 7
Badge
Hallo allemaal, ik ben Cor, gepensioneerd beroepschauffeur, zowel in personenvervoer OV als Tankwagenvervoer ADR. Ben thans vrijwilliger voor Veilig Verkeer Nederland (VVN) in Rotterdam en mobiliteitsadviseur. Op brede terreinen ben ik ervaringsdeskundige, zo ben ik ook voorzitter van het Ouderencollectief Nederland. (SON) Organiseer ik seniorenreizen en volg ik met belangstelling de toegankelijkheid van het openbaar vervoer in al haar facetten. Sinds kort ben ik ook beperkt met loopafstanden zodat mijn mobiliteit nu wordt opgevuld met: Tram, Metro, auto, rollator en scootmobiel. Best mobiel zou je zeggen, maar treinen gaat (nog) helaas niet doordat NS hiervoor niet de geschikte treinen kan aanbieden die bovendien ook nog eens overbevolkt zijn door toename van reizigers die wel mobiel zijn. Blijf dit forum volgen over vragen en nieuwe ontwikkelingen. Tot slot: ben groot voorstander van gratis openbaar vervoer die verwerkt zit in de belastingtarieven waardoor files kunnen afnemen en het openbaar vervoer meer gestimuleerd. Maar...dan moet er nog veel veranderen en aangepast worden. Het is een werkzaam concept!

Ik zie het niet zomaar gebeuren dat het openbaar vervoer gratis gaat worden hoor. Helaas pindekaas.

Maar het zou natuurlijk zeker niet verkeerd zijn. 😃
Hallo, ik ben Pascal. Ik woon in Breda en werk in Rotterdam vlak bij Rotterdam CS. 21 minuten reistijd! 51 minuten naar Schiphol. Ideaal.....als de IC of ICD rijdt. Helaas is er al weken elke dag wel wat. Dat is voor mij de aanleiding om me aan te melden bij het forum. Wil niet zeggen dat ik alleen maar ga zeuren hoor ?
Hallo!
Ik ben Quinn uit Middelburg, en heb geen vast traject. 😛 In ieder geval wel Middelburg-Roosendaal, aangezien dat de enige manier is hoe ik naar de rest van Nederland kan komen. 😃 Ik hou ook van treinenspotten.
Ik heb dit account aangemaakt om een vraag te stellen op het forum, maar ook voor andere dingen.:8
Reputatie 3
Hallo,

Ik ben Els, ook bekend hier als Elsie ? Sinds het begin van mijn studententijd, 》10 jaar geleden, frequente gebruiker van de trein. Ook omdat ik zelf geen auto heb en mij niet geheel zeker achter het stuur voel. Momenteel leg ik vooral het traject Arnhem- Eindhoven af.
Reputatie 3
@Mobiliteitsadviseur, interessant. Zelf heb ik voor mijn werk ook met ADR te maken. Wel vanuit een andere optiek, dus niet als chauffeur, shipping medewerker of lader/losser.
Hoi Els(ie)! Ik heb je al eens voorbij zien komen, maar leuk dat je je ook hier even voorstelt. Ik kan me goed voorstellen dat je in jouw situatie prettiger voelt bij het reizen met het OV. Van harte welkom, leuk dat je er bent!
Reputatie 3
@Sivan NS bedankt. In veel gevallen zou een auto voor mij handiger zijn (locaties met slecht OV bereik, meenemen van spullen, zelf vertrek kunnen bepalen etc). Echter op mijn huidige frequente traject (Arnhem -Eindhoven) werd mij de auto afgeraden, tenzij ik buiten de spits kan rijden. Dit omdat het in de spits met de auto vaak ook minimaal 1,5 uur rijden is (met irritatie e.d. erbij).
Hallo mijn naam is Silvia Minneboo,48 jaar, woon in Hoorn en 14 jaar gelukkig getrouwd met Dennis.
Een dochter (24) en kleinzoon (4), een zoon (22) en schoondochter (24) en de jongste zoon is 8 en hij is tweede leg...hahaha.ik reis niet vaak met de trein zo een zeg 5x per jaar. Maar het is toch wel interresant dit forum voor als ik vragen heb omtrent NS.

Ik ben erg creatief en schilder daarnaast ook graag kamers in huis. Tot ziens
Goedemorgen Silvia, en ook jij van harte welkom.

Tot snel!
Dag Sivan NS, ik ben Els Holleman, reis veel, dalvrij, en ben voor het eerst op dit forum om een vraag te stellen.
Dus tot straks, bij mijn vraag.
Dag allemaal,

Mijn naam is Leo, woon in Monnickendam en maak zowel voor woon-werkverkeer als in mijn vrije tijd vaak gebruik van de trein. Amsterdam Centraal is mijn beginstation.

Op dit forum heb ik al wat handige informatie gezien en hoop ook wat bij te kunnen dragen in de vorm van vragen en antwoorden.
Hoi Graaf Panto, welkom! 🙂
Hallo ik ben Rinus gepensioneerd en reis regelmatig naar het zuiden.
Reputatie 7
Welkom op het NS Serviceforum Rinus, ik hoop dat je het hier naar jouw zin zult hebben. We hebben meer reizigers naar het altijd mooie zuiden, dus je voelt je vast direct thuis.
Hallo allemaal, het duurde even voor ik door had hoe ik kon reageren, maar het bleek dat ik eerst mijn account moest activeren 🙂

Mijn naam is Heidi, ook ik heb geen vast reistraject en gebruik de trein met name voor dagjes of weekendjes weg als ik van stad tot stad ontspannen wil kunnen reizen.
Van huis uit heb ik wel veel treinervaring (mijn vader was hobbyist) en met mijn OV-studentenkaart heb ik ook de nodige trajecten verkend.
Ik zou ook wel zo'n leuk reiskaartje willen maken zoals ik bij een van de andere forumleden zag :-)
Kan iemand mij vertellen waar/ hoe ik dat kan doen?
Reputatie 7
Hallo Luna24 en welkom op het NS Serviceforum, leuk dat je je hier even voorstelt. Wat bedoel je precies met een 'reiskaartje maken' en waar heb je dit gezien?
Hallo Luna24 en welkom op het NS Serviceforum, leuk dat je je hier even voorstelt. Wat bedoel je precies met een 'reiskaartje maken' en waar heb je dit gezien?

Het kaartje van Lucas, reactie 48 in deze topic 🙂

Reageer