Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Reputatie 7
Ik weet niet of Lucas nog actief is, maar je zou hem een privébericht kunnen sturen en vragen of hij je hiermee kunt helpen. Mogelijk mag je zijn afbeelding gebruiken om ook jouw trajecten in aan te geven?
Reputatie 2
Dag beste reizigers en NS'ers. Ik reis dagelijks van en naar m'n werk in Venlo met m'n NS abonnement en reis in de weekenden ook vaak met de trein om leuke dingen te doen. Ik heb mezelf hier op het forum maar Trainz genoemd omdat dat een computerspel is dat ik in m'n vrije tijd graag speel. Mijn hoop is dat we hier veel van elkaar kunnen leren!
Ik ben Rob, ik reis als zzp'er onregelmatig met de trein. Ik ben benieuwd of dit forum ertoe bijdraagt dat die 60% zeer toegewijde NS-medewerkers zich nog wat meer gemotiveerd voelen. En dat een klein aantal collega's, die af en toe steken laten vallen, daar eindelijk eens op aangesproken worden. Dat is mijn interpretatie van wat ik door de jaren heen heb meegemaakt.
Reputatie 7
Badge +4
Het merendeel van de conducteurs doet het goed maar kan het nooit goed doen. Mensen die bewust met een ongeldig kaartje rijden vinden het de schuld van de conducteur dat ze gepakt worden en eersteklasreizigers zouden wel zien dat de conducteur veel meer controleerde.

Wat dat betreft is het wel eens een ondankbare baan, maar in de vijfenveertig jaar dat ik reis, heb ik bijna nooit een onredelijke conducteur gezien. Wel heel veel onredelijke reizigers. Met een echt geldig kaartje heb zelden problemen. Ik heb grote bewondering voor de deze beroepsgroep, die goed standhouden als er weer eens onredelijkheid en agressie is.
Nederland is toe aan een dag voor conducteurs, brandweerlieden, ambulancebroeders en andere mensen die het licht in de ogen niet gegund wordt door onze ééndimensionalen, die zichzelf als het centrum van het universum beschouwen.
Hallo allemaal,

Het leek me leuk om mijzelf ook even voor te stellen.
Ik ben Pim, 16 jaar en ik reis van maandag t/m vrijdag met de trein van Heerlen naar Roermond voor mijn studie. Ik vind treinreizen van kinds af aan al leuk, en vind het daarom ook nooit vervelend om in de trein te zitten.
Regelmatig bezocht ik dit forum, maar ik heb er nooit aan gedacht om een account aan te maken. Nu toch maar gedaan!
Hallo allemaal,

Het leek me leuk om mijzelf ook even voor te stellen.
Ik ben Pim, 16 jaar en ik reis van maandag t/m vrijdag met de trein van Heerlen naar Roermond voor mijn studie. Ik vind treinreizen van kinds af aan al leuk, en vind het daarom ook nooit vervelend om in de trein te zitten.
Regelmatig bezocht ik dit forum, maar ik heb er nooit aan gedacht om een account aan te maken. Nu toch maar gedaan!


Welkom:)!
Hallo allemaal,

Het leek me leuk om mijzelf ook even voor te stellen.
Ik ben Pim, 16 jaar en ik reis van maandag t/m vrijdag met de trein van Heerlen naar Roermond voor mijn studie. Ik vind treinreizen van kinds af aan al leuk, en vind het daarom ook nooit vervelend om in de trein te zitten.
Regelmatig bezocht ik dit forum, maar ik heb er nooit aan gedacht om een account aan te maken. Nu toch maar gedaan!


Welkom:)!


Bedankt! 😃
Hoi Pim! Leuk dat je een account hebt aangemaakt, welkom 🙂
Hoi Pim! Leuk dat je een account hebt aangemaakt, welkom :)

Bedankt Miriam! 🙂
Ha, welkom op het NS Serviceforum! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Had ik me al voorgesteld? Geloof het niet. Ik ben Twan, heb tussen 1997 en 2009 op verschillende plekken bij NS en ProRail gewerkt en werk sinds 2009 in Zwitserland bij de SBB, de Zwitserse evenknie van NS/ProRail. Ik reis dus niet zo heel vaak meer met de trein in Nederland, maar als ik dat doe, is het meestal met een "gek" kaartje zonder chip en ook zonder "barcode" of "QR-code". Ik heb daarom dus nogal eens "ruzie met de poortjes".
Reputatie 7
Badge


Had ik me al voorgesteld? Geloof het niet. Ik ben Twan, heb tussen 1997 en 2009 op verschillende plekken bij NS en ProRail gewerkt en werk sinds 2009 in Zwitserland bij de SBB, de Zwitserse evenknie van NS/ProRail. Ik reis dus niet zo heel vaak meer met de trein in Nederland, maar als ik dat doe, is het meestal met een "gek" kaartje zonder chip en ook zonder "barcode" of "QR-code". Ik heb daarom dus nogal eens "ruzie met de poortjes".


Waarom ben je naar Zwitserland verhuist?
Waarom ben je naar Zwitserland verhuist?
Verliefd geworden op een Zwitserse. De relatie werd serieus en toen ontstond de wedstrijd "wie vindt het eerst een baan in het land van de ander". Ik won en mocht/moest dus verhuizen.
Reputatie 7
Badge

Verliefd geworden op een Zwitserse. De relatie werd serieus en toen ontstond de wedstrijd "wie vindt het eerst een baan in het land van de ander". Ik won en mocht/moest dus verhuizen.


Prachtig! Wat een mooi verhaal zeg.


Maar aan de andere kant...mis je Nederland niet een beetje?

Verliefd geworden op een Zwitserse. De relatie werd serieus en toen ontstond de wedstrijd "wie vindt het eerst een baan in het land van de ander". Ik won en mocht/moest dus verhuizen.


Prachtig! Wat een mooi verhaal zeg.


Maar aan de andere kant...mis je Nederland niet een beetje?


Nee, eigenlijk niet. Nederland is dichtbij genoeg, we komen er meerdere keren per jaar terug voor bezoek aan familie en vrienden. En Zwitserland is ook dicht genoeg bij Nederland om regelmatig bezoek uit het Nederlandse te krijgen. En er rijden hier ook treinen 🆒
Reputatie 7
Badge +4
De beste spoorwegen van Europa zelfs, imho.
De beste spoorwegen van Europa zelfs, imho.
We mogen hier inderdaad niet klagen.
Reputatie 7
Badge
De beste spoorwegen van Europa zelfs, imho.

Ik geloof er niks van. 😛
De beste spoorwegen van Europa zelfs, imho.

Ik geloof er niks van. :P

Tja, dan zit er niets anders op dan de proef op de som te nemen en hier eens een kijkje te komen nemen!

Reputatie 7
Badge +4
Zoek eens onder Landwasserviaduct...
Reputatie 7
Badge


Tja, dan zit er niets anders op dan de proef op de som te nemen en hier eens een kijkje te komen nemen!



Nee, dankjewel beste vent. Ik krijg paniekaanvallen als ik in het buitenland ben.
Zoek eens onder Landwasserviaduct...
Dat is van de Rhätische Bahn. Ik werk bij de SBB. Ik kan natuurlijk niet met andermans veren gaan pronken.
Reputatie 7
Badge +4
Wel een onvoorstelbaar mooie veer. We hadden het ook over Zwitserland. Je zou er een vakantie aan kunnen wijden.
Reputatie 7
Badge +4
Mooi veertje:

Ik reis sinds kort ook wat meer met de trein voor het werk.

Vroeger was ik verwend met een mooie OV studentenkaart, maar nu kan dat helaas niet meer.

Ben me aan het bekendmaken met de abonnementen en voorwaarden van de NS.

Is dit forum nog een beetje actief?
Reputatie 7
Badge +4
https://www.ns.nl/abonnementen

Dan kun je vast wat oefenen. 😉

Reageer