Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Toen zich een paar nieuwelingen aandienden, vroeg ik me af wie nu weer weg zouden gaan. Jammer dat jij het bent. Niet leuk, maar het is niet anders. Ik heb je in ieder geval erg gewaardeerd. Nauwkeurig, enpathisch en met de goede toon. Dank voor alles en ik wens je alle goeds bij de nieuwe stap die je maakt!

Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt!

Tom
Reputatie 7
Badge +4
Toen zich een paar nieuwelingen aandienden, vroeg ik me af wie nu weer weg zouden gaan. Jammer dat jij het bent. Niet leuk, maar het is niet anders. Ik heb je in ieder geval erg gewaardeerd. Nauwkeurig, empathisch en met de goede toon. Dank voor heel veel, en ik wens je alle goeds bij de nieuwe stap die je maakt!

Ik wens je alles wat goed is en gelukkig maakt!

Tom
Superlief, Tom! Dat doet me goed! Dat er nieuwe moderators bij zouden komen was al een tijdje de wens, maar hierdoor voel ik me toch ook wat minder "schuldig" dat ik dit team verlaat. De nieuwe moderators zijn stuk voor stuk toppers en doen zeker niet onder voor mij.

Ik heb het heel graag gedaan en het forumwereldje is een mooie wereld op zich! Het klinkt misschien makkelijk, maar ik waardeer jou om precies dezelfde punten ☺️. Ik weet nog dat ik het als beginnende moderator (en nog steeds uiteraard!) altijd erg fijn vond als ik zag dat @Tochjo en jij online waren om reizigers te helpen, zodat ik niet alleen was. Jullie antwoorden kun je bijna blind markeren 🙂. Zonder jullie en de andere super users en collega's zou deze Community nergens zijn. Ik ben ook erg trots op dit kanaal en wanneer ik gesprekken heb met NS-personeel en reizigers die erg geïnteresseerd zijn in NS, spoor (ha!) ik ze ook altijd aan om een account aan te maken op onze Community. Laatst nog gedaan bij een supergepassioneerde en vrolijke conducteur in de Sprinter van Zwolle naar Amsterdam 🙂. Ik hoop dat hij hier binnenkort zal verschijnen!

Komende week zal ik hier en daar nog wat posten, maar dit is (als het goed is) mijn laatste forumdienst. Bedankt en ik wens jullie ook alle goeds toe! Keep up the good work 😎!
Badge +3
😊
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad jammer dat je hier stopt als moderator Iris. Volgens mij was jij nu de "langst zittende" 😆

Ga je binnen NS wat anders doen of buiten NS? In ieder geval hee veel succes daar mee.
Zeker jammer. Ik sluit me aan bij de anderen. Succes voor de toekomst.
Dank jullie wel. Fijn om dat te horen 🙂. Ik was inderdaad de langst zittende 😉, maar Erryt, Stijn en Denice zijn ook al een tijdje bezig! Ik start een nieuwe baan bij een ander bedrijf.
Jullie ook bedankt voor jullie waardevolle bijdragen en hulp op de Community! Het ga jullie goed 🙂!
Reputatie 7
Badge +4
Jou ook!
Groot spoorwegenfanaat. Trouw, netjes, eerlijk en vriendelijk! Helaas in het verleden slachtoffer geweest van (cyber)pesten en discriminatie met alle gevolgen van dien. Enorm eigenwijs en stijfkoppig persoon dat graag de mooie kanten in het leven wilt belichten in plaats van de donkere kanten en steeds weer opduikt. Een kei in laten zien dat praatjes van pestkoppen niet kloppen en aan dingen een optimistische draai probeert te geven waar mogelijk.

Eindelijk na jaren de moed gevonden om mij weer op een online platform te bevinden met mijn passie voor het spoor en gelukkig zijn er hier in tegenstelling tot Facebook waar je niets aan hebt vele moderators actief die in kunnen grijpen als iemand wel besluit te gaan pesten.

Ik voel mij tot nu toe veilig en merk dat iedereen hier met respect met elkaar omgaat wat ik erg fijn vind.
Hallo leden van het Forum, mijn naam is Tom en vroeger reisde ik dagelijks met de trein naar mijn werk (IT); nu als pensionado nog maar enkele dagen per jaar voor dagtrips en Schiphol, vanuit Dordrecht. Goed dat zo'n forum er is om mee te denken over de toekomst!
Reputatie 2
Welkom allemaal, ik ben Daniël wil je meer over mij weten check dan even mijn welkom’s topic!
Badge +3
Goh @Iris NS, ik zie net pas dat je (een maand geleden, ik had vakantie) Erryt, Stijn en Denice noemde.

Toeval eigenlijk, iemand vroeg "wie na Sivan modereert hier, en is 'de baas?' " en ik noemde dezelfde, na het 'verlies' van Thomas, Klaas-Jan e.d. De 'nieuwelingen' doen het goed trouwens.

Dan blijven er nog twee over eigenlijk, want Denice zwangerschapsverlof en zo. Als je dit nog leest, het ga je goed in je nieuwe functie of job!

Welkom @uhm.daniel ook!
Ik heb je berichtje even naar Iris doorgestuurd, Robert B. Ze vraagt of ik je wil bedanken namens haar! Dus bij deze. 🙂 Heel lief van je!
Hallo ik ben Monique woon in Berkel getrouwd en 2 kinderen werk als wijkverzorgster,Ik hou van borduren maar zins mijn artrose doe ik aan diamant painting. Ik rijd niet iedere dag met het ov omdat ik veel op de fiets doe. Nu wij geen auto meer hebben doen wij meer met de trein.
Ben heel benieuwd naar het forum
Hallo MONIQUE150564, van harte welkom 🙂!
Hallo forumleden, ik ben Corrie en woon sinds kort in Breda. Ik reis al ruim 30 jaar met de auto voor werk door het hele land. Vanaf volgend jaar ga ik 4 dagen per week met bus en trein naar werk. Ik ben benieuwd hoe ik dit ga ervaren en ga dit uiteraard met jullie delen 😉. Daarnaast hoop ik hier ook wat adviezen op te halen want er is sinds ik de laatste keer met de trein reed wel heel wat veranderd. Nu eerst maar eens een ov chip ding op de kop gaan tikken, hahahaha.

Is dit het gedeelte waar ik me even kan voorstellen? Ik ben blijkbaar niet handig want ik ervaar deze site als niet gemakkelijk. Eerst maar eens kijken hoe  dit geplaatst gaat worden. Mijn naam is trouwens David en ik reis als oudere medemens samen met mijn vrouw, ook 65 plus, af en toe met de trein. Ik denk steeds een beetje meer omdat we het een prettig vervoermiddel vinden en het gevoel hebben dat we met abonnement en keuzedagen een leuk product hebben.

Een goedenavond. Even voorstellen met gemengde gevoelens. Ik reis eens in de 2 weken Zwolle - Steenwijk v.v. (daarom heb ik een Flex abonnement), moeder zwaar aan het dementeren geslagen. Op een toch al zwaar verstoorde planning om bij mijn zus (woont in Wales, logeert in Amsterdam) in de trein te stappen komt een rekening die maar liefst 32 Euro correctie vermeldt. De trein uit Almere had behoorlijk vertraging, moet me alsnog naar station Zwolle haasten en ik pak, op aanwijzing nota bene,  de Sprinter dan maar in plaats van de Intercity Leeuwarden en ontmoet mijn zus dan in Meppel alwaar ik alsnog overstap in de Intercity. Ik hoop niet dat de vriendelijke conducteurs in de treinen afhankelijk zijn van ‘correcties’ of dat deze de reden van hun vriendelijkheid zijn. Ongewild wordt me toch al, door het een of andere bedrijf, maandelijks ingewreven dat ik afhankelijk ben van de door de Belastingdienst over te maken Toeslagen, Zorg- en Huurtoeslag...er dus wel eens een automatische incasso mislukt vanwege onvoldoende saldo. Meestal bel ik het betreffende bedrijf even op met slechts een mededeling ‘Toeslagen...u kent het wel’, en betaal zodra het geld binnen is. Geld aan NS overgemaakt maar kreeg net nog wel een email dat de automatische incasso was mislukt. Kan gebeuren. Waar ik me aan stoor is de belerend gebiedende toon van de email. Ik stoor me sowieso al aan het ‘u kunt het ZELF online wijzigen!’ of ‘Vraag het in onze Community’ waarmee men in de voetsporen van Google treedt en gemakshalve eerst maar even elke verantwoordelijkheid bij de klant neerlegt. Prettige vrijdag en een fijn weekend! Ant.  

Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Dit is het automatische antwoordapparaat van NS Community, in tegenstelling tot onze treinen rijden wij wel op tijd beep beep

Goedemorgen allemaal! Ik ben Brian, werkzaam in het hoofdkantoor van NS en (forens) reiziger tussen Vught en Utrecht. Ik hoop af en toe antwoord te kunnen geven op vragen over alles wat met de NS reis te maken heeft en in het speciaal stationsinformatie en reizen in Noord-Brabant! Ik lees overigens al een tijdje mee, maar nu wilde ik ook graag echt mee kunnen praten. :)

@KnightOfTheNite Welkom bij de NS Community!

Ik vind het vervelend om te lezen dat er iets misgegaan in een van je reizen, maar ik snap niet helemaal of je nog een vraag hebt over deze correctie of dat je enkel even stoom wilt blazen. In het eerste geval wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen meekijken wat er precies is gebeurd en een foutieve correctie eventueel corrigeren. 
We zijn telefonisch bereikbaar (030-7515155), via Twitter en Facebook, of je kunt een chatgesprek starten (optie rechtsboven). 

Bedankt voor de reactie.

Hallo, Mijn naam is Joep en ik ben 20 jaar. Ik ben hier om vragen te kunnen stellen aan gebruikers van het treinvervoer voor mijn schoolopdracht.

Hallo Joep van Dijk en welkom bij onze Community! Leuk dat je je hebt aangemeld en we kijken uit naar de vragen!

Hallo allemaal, ik ben Esther. Samen met mijn brompton ben ik sinds december 2019 een enthousiaste trein reiziger geworden. Voorheen zat ik vastgeroest in mijn auto.

Omdat de poortjes niet altijd open gaan voor mij + brompton  na in- of uitchecken ben ik gaan googlen om te kijken of ik de enige ben met dit probleem. Zodoende op dit forum terecht gekomen.

Nu maar hopen dat de poortjes wat vouwfiets vriendelijker gaan worden.

 

Reageer