Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Tja, ik wil me best voorstellen, in de juiste context dan. Ik ben iemand met kinderen onder de 11 die een daluren kortingskaart heeft en zo voordelig mogelijk en het liefst een stuk comfortabeler gebruik wil maken van het openbaar vervoer. Sinds ik geen papieren railrunners meer kon kopen heb ik niet meer met de trein gereisd samen met mijn kinderen omdat ik tot nog toe geweigerd heb om een ov chipkaart voor ze aan te schaffen en was vandaag juist van plan om mijn dalurenkaart op te zeggen. Dit ga ik nu niet meer doen omdat ik vandaag dus ontdekt heb dat kinderen per 1 april gratis kunnen reizen met een kidsvrij abo. Ik heb hier wat vragen over dus daarom hier een account aangemaakt.
Hallo allen,

mijn naam is Anthony 25 jaar en ik reis veel in het weekend door heel Nederland soms alleen maar meestal met hond.

Treinreizen werkt zeer rustgevend voor mij. 😃
Reputatie 7
Badge +4
Nou, een originele motivatie, dat kan ik niet ontkennen 😉 Welkom!
Ik gebruik het openbaar vervoer veel. Ik wil dat de OV chipkaart wordt afgeschaft. Hij werkt niet, en zal nooit werken.

Het is een rot systeem dat alleen frustratie en ergernis oproept.

Wat is de beste manier om van dit systeem af te komen?

Moeten we oproepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid? Met zijn allen stoppen met betalen?
Ben benieuwd naar dit forum
Een massale boycot zou de NS kunnen stilzetten, maar ja, de NS staat wel vaker stil...
Wellicht kun je je het beste aanpassen aan het nieuwe OV systeem.
Dat wil ik best wel proberen. Maar ik kan er slecht tegen als een goed werkend systeem door onnodige veranderingen opeens niet meer werkt.

Zo wordt een ontspannend uitje in het week-end altijd weer verpest door het OV Chip systeem.
Ik ben Jenny en reis al jaren met mijn man met een 40% kortingkaart van de NS.
Na dit voorstellen (Jenny) wil ik het volgende kwijt. Al jaren reizen wij dus met de dalurenkaart via een abonnement. Zojuist is het jaarbedrag voor 2015/2016 weer afgeschreven: € 61.30. Op dezelfde dag ontvangen wij een folder van NS met de tekst: een jaar lang reizen met Dal Voordeel voor slechts.....€ 29.00 en het jaar daarop € 50.00. Ik wordt dus geflest door de NS!! Een abonnement moet iets goedkoper zijn en niet duurder dan een losse kaart voor een jaar. Ook gaat NS (Oh hoe klantvriendelijk) plotseling de Dal uren verkorten. Nu mogen wij tussen 16.00 en 18.30 niet meer reizen. Waar blijven we als we een leuke dagtocht willen maken? Moeten we voor 16.00 uur of pas na 18.30 uur de trein in. Ik overweeg te stoppen.
U betaalt voor een voordeeluren abonnement en de aanbieding is voor een daluren abonnement, dat goedkoper is, maar inderdaad geen korting geeft tussen 16.00 en 18.30.

U kunt echter gewoon met korting blijven reizen in die uren !!
Reputatie 7
Badge +4
@jennyvermeulen: Lever uw voordeelurenkaart nooit in, ook al is hij duurder. U wordt bepaald niet geflest want uw abonnement geeft 40 procent korting in de middagspits en een Dalvoordeelabonnement niet. Ik zou in uw geval de 60 euro met genoegen betalen als ik een kaart had met uw voorwaarden. Als u uw VDU opzegt, krijgt u er nooit meer eentje terug, dus ik zou hem aanhouden maar als ik u was. Ruilen met mijn Dalvoordeelkaart mag helaas niet 😉 Dan deed ik het meteen en betaalde u desnoods de hele zestig gulden zelfs graag.
Gegroet,

Ik ben Martin en NS fan en reiziger, ik reis voor mijn werk regelmatig tussen Almere Centrum en Haarlem.
In de trein voldoende tijd voor een broodje en drankje, krantje en internet, gewoon helemaal top, geen files en dus weinig stress!
Ha, welkom op het NS Serviceforum! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Ik ben Jan Sinteur en reis maar weinig per spoor.
Ik ben Jan Sinteur en heb een E ticket besteld voor een kennis van mij. In de laatste fase van het bestellingsproces wisselde mijn virus protectie programma van normale naar beveiligde browser optie.
Hierdoor kon ik niet zien of het proces juist was afgerond. Ik heb tot driemaal toe het proces herhaald. Toen ik later mijn bankstatus bekeek bleek dat er 3 keer een afschrijving was gedaan voor 3 tickets voor dezelfde persoon op het zelfde traject. Dom van mij natuurlijk maar is er een mogelijkheid om restitutie voor twee van deze tickets te krijgen?
Ik ben Jan Sinteur en heb een E ticket besteld voor een kennis van mij. In de laatste fase van het bestellingsproces wisselde mijn virus protectie programma van normale naar beveiligde browser optie.
Hierdoor kon ik niet zien of het proces juist was afgerond. Ik heb tot driemaal toe het proces herhaald. Toen ik later mijn bankstatus bekeek bleek dat er 3 keer een afschrijving was gedaan voor 3 tickets voor dezelfde persoon op het zelfde traject. Dom van mij natuurlijk maar is er een mogelijkheid om restitutie voor twee van deze tickets te krijgen?


Jan,

Als je vraag is of er wat aan je probleem kan worden gedaan, kan ik je adviseren om
deze vraag te stellen in het onderdeel "Stel je vraag" en niet in "Even kennismaken".
Hallo, ik ben Annerieke. Wij gaan graag met een dagje uit met de trein.
Lekker relaxt reizen (meestal), tenzij er van alles tijdens een reis een aantal keren verandert...
Meestal hebben we het goed getroffen.
Morgen lekker op stap naar Zwolle. 🙂
Even voorstellen: jullie Community Coördinator!

Hoi allemaal!

Ik ben erg blij jullie vandaag te mogen melden dat ik vanaf 1 juli Community Coördinator van dit Serviceforum ben! Deze functie is nog helemaal nieuw, maar samen met Hessel zal ik er alles aan doen om jullie als community van dienst te zijn. Dit geldt voor de forumleden, maar ook voor onze moderators.

Hoewel er al ontzettend veel goed gaat, zijn er ook nog voldoende verbeterpunten, die ik samen de moderators en met jullie als gebruikers wil gaan oppakken. Hier heb ik uiteraard jullie hulp bij nodig. De komende tijd zal ik me daarom vooral bezig houden met inlezen en inventariseren wat er precies speelt op dit forum. Laten we er met z’n allen iets moois van maken!

Groet,
Sivan
Even voorstellen: jullie Community Coördinator!

Hoi allemaal!

Ik ben erg blij jullie vandaag te mogen melden dat ik vanaf 1 juli Community Coördinator van dit Serviceforum ben! Deze functie is nog helemaal nieuw, maar samen met Hessel zal ik er alles aan doen om jullie als community van dienst te zijn. Dit geldt voor de forumleden, maar ook voor onze moderators.

Hoewel er al ontzettend veel goed gaat, zijn er ook nog voldoende verbeterpunten, die ik samen de moderators en met jullie als gebruikers wil gaan oppakken. Hier heb ik uiteraard jullie hulp bij nodig. De komende tijd zal ik me daarom vooral bezig houden met inlezen en inventariseren wat er precies speelt op dit forum. Laten we er met z’n allen iets moois van maken!

Groet,
Sivan


Hoi Sivan,

Succes met deze nieuwe functie en ik hoop dat je snel bij komt wat er op dit forum speelt en dat we je vaak mogen tegenkomen hier.
Hoi Loes!

Dank je voor je bericht. Mooi om te zien dat ook collega's op andere processen actief zijn op het forum. Ik heb gezien dat je regelmatig een mooie bijdrage levert!
Reputatie 7
Badge +4
Welkom hier, ik zag je inderdaad al een paar keer staan. Goed dat je je inleest en dat je je pappenheimers leert kennen, dat lijkt me heel verstandig 😉 Hoe breed is de community die je in de gaten houdt?
Misschien een idee om te communiceren dat mensen met bepaalde vragen (de meest voorkomende ook nog, bv verkeerde in-uitcheck) de telefonische klantenservice moeten bellen dan wel gebruik moeten maken van Twitter i.p.v. dit forum, waar ze alleen maar worden doorgestuurd naar de telefonische klantenservice dan wel Twitter ?

Misschien kan je een sticky topic openen waar forum leden hun verbeterpunten kunnen posten ?
Hoi Thom! Fijn dat we op één lijn zitten 😉.

Met de community bedoel ik iedereen op het Serviceforum, inclusief de moderators. Dus dat zijn er heel wat!

@Macca728, fijn dat je meedenkt! Ik wil inderdaad graag even kijken wat voor zaken efficiënter kunnen, en een sticky kan daar absoluut bij helpen. Goed voorbeeld noem je!
Hoi Loes!

Dank je voor je bericht. Mooi om te zien dat ook collega's op andere processen actief zijn op het forum. Ik heb gezien dat je regelmatig een mooie bijdrage levert!


Ik leer hier elke dag weer van en dat helpt mij weer de reiziger in de trein die ik tref om sneller en beter op weg te helpen, voor mij een echte win-win situatie 😉.
Hallo iedereen!

Ik ben Evelien, 27 jaar en ik ben gastouder aan huis.
Regelmatig ga ik graag met de trein eropuit.
Binnenkort ga ik samen met twee gastkindjes een dagje treinen, waarover me nog wat vraagjes te binnen schoten.
Vandaar dat ik me aangemeld heb voor het ns forum.
Hoi Gastmama,

Leuk dat je je hebt aangemeld, en mooi om te zien dat je via het forum je vragen wil stellen!

Reageer