Even voorstellen

• 15 juni 2017
  • 2 reacties
  • 399 Bekeken

Hoi, mijn naam is Jolande. Was ik eerst verslaafd aan de auto, sinds enig tijd heb ik de trein (her)ontdekt. Mijn vorige vriend woonde in het oosten van het land, ik boven Amsterdam. Hij kwam altijd met de trein naar mij toe. Mijn huidige vriend woont in Limburg en om de beurt reizen we naar elkaar toe. Daarbij heb ik echt de trein herontdekt. Lekker lezen of haken of toch een praatje met die enkele passagier die niet met z'n neus in een telefoon of tablet zit. (wat dat betreft is de charme van treinreizen toch wel minder geworden ten opzichte van vroeger). En dan lekker uitgerust aankomen op de eindbestemming. Nu heb ik het geluk dat mijn vriend daar een auto heeft, anders zou ik vaker de auto pakken, zodat we bij hem ook mobiel zijn. Enige is dat de trein wel erg duur is als je het volle pond moet betalen. Ik rij op LPG en ook omdat ik in België of Duitsland goedkoop kan tanken, is dat goedkoper dan met de trein gaan. Maar het gemak en de luxe van de trein... Als de trein goedkoper zou zijn, zou ik vaker met de trein gaan.
Groetjes, Jolande

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Lees dit toch maar even. LPG tanken is al duurder.

De trein hoeft niet duur te zijn. Voor 32 euro per maand kun je elk weekend, van vrijdagavond tot maandagmorgen heel vroeg, onbeperkt reizen en heb je ook nog eens 40 procent korting bij inchecken in de daluren. Daar kan geen auto tegenop in een langeafstandsrelatie 😉 LPG is veel duurder, los van de kosten van de auto. Je hebt het er met een retour Amsterdam-Limburg al uit.

Het is op dit moment zelfs mogelijk Weekendvrij voor een maand te kopen. Dan ben je iets meer kwijt, maar je zit er niet een jaar aan vast. Misschien een goed idee om het eens een maand uit te proberen voor 39 euro. Op een dergelijke afstand kun je ook eerste klas overwegen voor €45,00.

Mocht je door de week ook kriebels hebben, dan kun je Dalvrij overwegen. Voor 99 euro per maand reis je bij uitchecken buiten de daluren verder onbeperkt. Voor één maand is het €119,00 Dan kun je elkaar in het weekend zien en ook ook nog eens door de week.

NS maakt de liefde niet betaalbaar maar de mogelijkheid elkaar te zien wel 😉
Ik kan me wel voorstellen dat je regelmatige ritjes vanuit de regio Amsterdam richting Limburg wel gaat voelen in je portemonnee, Jolande66.

Thom doet naar mijn mening een hele goede suggestie. Met name als je voornamelijk in het weekend reist is Weekend Vrij echt een aanrader 🙂 Gezien de reguliere kosten voor een kaartje heb je de abonnementskosten van dit abonnement er ook al vrij snel uit 🙂 Wat dat betreft misschien het overwegen waard 😉 Ook kan je leuke aanbiedingen vinden op www.spoordeelwinkel.nl en zijn er regelmatig treintickets te koop bij de Kruidvat, Hema, Blokker en Albert Heijn. Nou zijn deze tickets vaak gebaseerd op het heen- en terugreizen op dezelfde dag en kan ik me voorstellen dat je wat langer dan een dag bij elkaar blijft 😉

Reageer