Sticky

Even voorstellen: de moderators van het NS Serviceforum


Hallo allemaal en welkom op het NS Serviceforum, dat al sinds 2014 online is!

Dit forum is een plek waar iedereen terecht kan met vragen of tips over het reizen met NS. Je kunt hier in gesprek gaan met andere reizigers, en daarnaast is het NS webcareteam aanwezig om antwoord te geven waar nodig.

In dit topic stellen we ons graag even aan jullie voor. En wie ben jij?

Geen reacties plaatsen op dit voorstelrondje. Eventuele reacties worden verwijderd.

This topic has been closed for comments

15 reacties

Hoi allemaal!

Ik ben Sivan, en sinds juni 2015 ben ik Community Manager op het Serviceforum. Dit houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor alles wat op het forum speelt, zowel achter de schermen als op de voorgrond. Daarnaast kun je soms een reactie van mij tegenkomen. Ik werk namelijk al sinds 2005 bij NS en durf dan ook te zeggen dat ik redelijk vertrouwd ben met onze organisatie. Ik leer echter nog iedere dag, van jullie en mijn collega's die ook op dit forum actief zijn. Ik ben gespecialiseerd in ons incassoproces. Heb je een complexe vraag, dan help ik je graag!

Wie ik ben? Ik ben in 2013 afgestudeerd als Neerlandica en ben naast mijn werk bij NS ook actief als bijlesdocent en freelance tekstschrijver. In mijn vrije tijd reis ik graag (ook met NS International), sport ik veel, bezoek ik graag festivals, concerten en lezingen en ben ik graag samen met vrienden.

Ik reis verder dagelijks met de trein. Voor mijn werk, maar ook privé. Ik heb verschillende producten gehad: een Studentenkaart, een Voordeelurenabonnement, een Dal Vrij en nu een NS-Business Card.

Wil je iets met mij bespreken over het forum, heb je leuke suggesties en tips of loop je ergens tegenaan? Schroom dan niet om mij even een bericht te sturen.

Tot snel!
Hoi allemaal!

Mijn naam is Yvonne, sinds januari 2017 ben ik moderator op het forum. Sinds juli 2015 werk ik bij de NS en sinds januari 2016 hoor ik bij het online team (Facebook, Twitter en chat). We hebben een geweldig team, mensen met kennis en niet geheel onbelangrijk, een flinke dosis humor. Je kunt me trouwens herkennen aan mijn dakje ^YK.

Zelf reis ik niet heel vaak met de trein, een paar keer per jaar. Als ik ga reizen zijn dit vaak lange afstanden.

Verder ben ik grafisch vormgever, ben ik dol op fotograferen en social media, en ben ik de grootste crazy catlady op aarde (ik heb er 3!!!).

Genoeg over mij nu. Hopelijk kan ik jullie helpen met al jullie vragen 😃
Hoi!

Ik ben Annewil. Naast mijn studie werk ik inmiddels 5,5 jaar voor NS en sinds eind 2014 werk ik binnen het tofste team: het Online Team! Je kunt me herkennen aan mijn dakje: ^AW.

De onderlinge betrokkenheid binnen het team maakt voor mij dat ik altijd met plezier werk. Het voelt af en toe als een soort gekke samengestelde familie. Sinds september 2015 ben ik actief als moderator op het forum. Ik vind het elke keer weer een leuke uitdaging om jullie zo goed mogelijk te helpen!

Ik reis iedere dag met de trein voor zowel werk, studie als privé. Hierbij maak ik gebruik van mijn studentenreisproduct.

Verder rond ik dit jaar mijn opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening af, word ik heel blij van vakanties, een praatje maken, zingen, boeken lezen, lekker eten, een goede tv-serie/film en…. katten. Want ja, niet alleen Yvonne is hier een crazy catlady 😉. Ik hoop jullie tegen te komen op het forum en als je vragen hebt dan weet je me te vinden!
Beste forumleden,

Ik ben Klaas-Jan en al sinds het allereerste begin betrokken bij de webcare-afdeling van NS. Naast dit mooie forum houd ik mij ook bezig met kanalen als Twitter (^KJ), Facebook en Live Chat. De toppers die je op deze kanalen te woord staan mag ik aansturen als teamleider. We zijn allemaal onderdeel van de digitalisering van onze maatschappij en NS blijft niet achter. Je kan ons online (24/7) vinden en ook op het forum zijn we veelvuldig aanwezig. Ik heb in de loop van de jaren de online kanalen zien groeien als kool en het forum is daarbij niet achtergebleven. Het is prachtig om te zien hoe we elkaar hier helpen. We zijn eerlijk en transparant en daardoor zijn er binnen de organisatie al veel zaken aangekaart en veranderd. Onderschat niet de kracht van jullie aanwezigheid en feedback. Ik hoop nog lang mijn steentje te kunnen bijdragen aan dit proces.

Wat doe ik als ik mij niet bezighoud met NS? Het is niet altijd makkelijk om het werk los te laten, maar als ik me dan eindelijk heb losgeweekt van het forum mag ik graag een duik nemen in het zwembad. Dit moet ik van mijzelf minimaal één avond per week doen. Daarnaast ben ik dol op series. Mijn favoriet is The Wire, een serie over het zware leven van de politie in de Amerikaanse stad Baltimore. Omdat ik van American Football houd ben ik ook fan de Baltimore Ravens, die een paar jaar geleden nog de Super Bowl wonnen. Dichterbij huis houd ik het bij een voorliefde voor FC Groningen. Omdat ik geen rijbewijs heb reis ik vaak met de trein en dat doe ik graag. Vaak gaat het goed, maar er zijn altijd verbeterpunten. Ik heb gekozen voor Dal Vrij 1e klas. Wat een heerlijk abonnement! Ik plan mijn werk zo dat ik in de daluren incheck en zo de drukke spits vermijd.
Hoi allemaal,

Ik ben Miriam en ik ben één van de moderators op het NS Serviceforum. Sinds februari 2016 ben ik hier met veel plezier actief. Ik vind het een uitdaging om onze reizigers net dat stapje verder te helpen en samen op zoek te gaan naar een passende oplossing.

Naast mijn aanwezigheid op het forum kun je mij ook tegenkomen op Facebook, Twitter onder ^MH of onze Live Chat. De afwisseling van deze vier kanalen en het persoonlijke contact met de reiziger vind ik erg fijn. Zelf reis ik nu niet meer zo veel met de trein, maar heb ik dit vroeger wel veel gedaan.

In de tijd die er over is naast mijn studie Marketing Intelligence en werk probeer ik zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Lekker eten & drinken met vrienden, naar de bios gaan, series kijken of een dagje winkelen. Ook houd ik erg van reizen en staat een trip naar Amerika hoog op mijn verlanglijstje!

Veel plezier op het Serviceforum en ik hoop dat we nog veel mooie ervaringen met elkaar mogen delen.
Ik ben Chiel en ik ga de komende tijd mijn best doen om jullie zo goed mogelijk te helpen op het forum. Ik werk nu zo’n 1,5 jaar voor NS, waarvan 1 jaar ook op Twitter en Facebook. Daar kan je me vinden onder ^CN. Ik kan me inmiddels goed redden op de meeste onderdelen, maar ik denk dat ik hier nog wel een hoop op ga steken over de verschillende treintypes en andere zaken waar de treinliefhebbers en machinisten veel mee te maken hebben.

Naast mijn werk heb ik een tijd gevolleybald en maak en luister ik graag muziek. Ook sta ik graag in de keuken en kijk ik iets te veel series en films. Ik heb met mede-moderator Thomas op het podium gestaan voor een man of driehonderd, iets waar ik stiekem wel een beetje trots op ben.

Ik ben benieuwd wat voor moeilijke, makkelijke en leuke vragen jullie allemaal voor me hebben. Ik vind het vaak erg leuk om wat uit te zoeken, dus kom maar op en daag me uit 🙂.
Hey iedereen,

Ik ben Erryt. Na het afronden van mijn studies (commercieel medewerker binnendienst en vestigingsmanager groothandel) ben ik begonnen als klantadviseur bij NS en sinds 2014 ben ik begonnen als chat agent. Een tijd later ging ons chat-team samen met het Webcareteam en zodoende ben ik ook op Twitter (^ET) en Facebook te vinden. In juni 2016 werd ik ook actief op het forum.

Elke dag bij ons is anders en het is nooit saai. Je weet nooit wat de dag zal gaan brengen en dat maakt het werk zeer uitdagend en leuk. Ons team is altijd gebrand om ieder probleem op te lossen op een serieuze maar leuke manier.

Ik reis slechts enkele keren per maand met de trein, omdat ik op de fiets naar werk kan. Ik was lang in het bezit van een Studentenreisproduct.

Ik word vrolijk van de belangrijkste bijzaak in het leven wat natuurlijk voetbal is. Ik ga graag op vakantie en gezelligheid en plezier maken is net als tijdens het werk ook in mijn vrije tijd belangrijk voor mij. Maar mijn allergrootste hobby is mijn zoon van 3,5 jaar waar ik enorm trots op ben. Ik word ook erg vrolijk van het oplossen van complexe problemen waar veel tijd en denkwerk in gestoken moet worden, als je ergens mee zit of je abonnement even niet naar behoren functioneert dan mag je mij altijd aanschieten.



Dag forumvrienden en -vriendinnen ;)

Mijn naam is Iris en ik werk sinds 3,5 jaar voor NS. Het grootste gedeelte daarvan ben ik werkzaam voor webcare (^IR), live chat en het Serviceforum. Sinds 1,5 jaar ben ik moderator.
Ook zorg ik voor het hooghouden van de kwaliteit op webcare. Samen met Klaas-Jan draag ik zorg aan onze "online familie". Daarnaast maak ik soms een uitstapje naar een ander webcare team om te coachen/trainen.

Ik heb Leisure Management gestudeerd, met de focus op kunst- en cultuurmanagement en music management. In mijn vrije tijd ben ik af en toe stage manager op festivals en bij een poppodium. Dingen waar ik blij van word: muziek maken (drummen), concerten/festivals, reizen, yoga en kickboksen.
Zelf heb ik een Dal Voordeel abonnement en voor het werk reis ik met een NS-Business Card. Zo nu en dan maak ik ook gebruik van de acties van Spoordeelwinkel en NS Extra.

Ik ben erg blij dat we dit Serviceforum hebben, omdat belangrijke zaken snel aan het licht komen en we op een wat uitgebreidere manier zaken aan jullie kunnen uitleggen en kunnen sparren over verbeterpunten :)
Ga dus vooral zo door! Jullie zijn onmisbaar! Wij doen graag een paar stapjes extra om jullie te helpen en natuurlijk elkaar te laten helpen 😃
Mijn naam is Wouter.

Ik ben vanaf januari 2017 moderator op dit fantastische forum. Je kunt me binnen NS klantenservice overal vinden, zoals op Facebook en Twitter (^WB). Daar sta ik bekend om mijn memes.
Sinds vorig jaar ben ik ook verantwoordelijk voor onze live chat.

Daarnaast reis ik graag met de trein! Heen en weer vanuit het noorden naar het westen om vrienden te bezoeken. Dat deed ik voorheen met een Studentenreisproduct en een Dal Voordeel. Nu jaag op op goedkope treinkaartjes 😛 en ben ik een gretige gebruiker van de Dagretours van de Spoordeelwinkel. Voor zakelijke NS-reizen kies ik natuurlijk voor de NS-Business Card.

Ik ben van Friese origine. In het dagelijks leven ben ik Harry Potter-gek en hou ik van Doctor Who. Ik ben afgestudeerd journalist. Bemoei me dus graag met dingen, ben enorm nieuwsgierig en zoek interessante onderwerpen tot op de bodem uit. Daarnaast lees ik graag en ik schrijf graag verhalen.

Genoeg over mij. Het wordt tijd dat ik jullie ga helpen met jullie prangende vragen. Tot op het forum!
Reputatie 6
Hallo iedereen,

Ik ben Thomas, oudste van 10 kinderen en student Biomedische Wetenschappen die naast zijn studie graag zijn passie voor talen en klantcontact laat doorschemeren in het Onlineteam. Ik benader problemen en suggesties graag open en vanuit mezelf, ik sta het liefst naast de reiziger om zo tot een goede oplossing te komen.

Naast mensen van product- en reisinformatie te voorzien, kan ik ook nog eens redelijk zingen, pianospelen en dansen. Raar maar waar, ik heb op een blauwe maandag de Dansacademie in Tilburg gedaan. We zullen zien of deze expertise van pas gaat komen op het Serviceforum. Ook ben ik niet vies van videogames en optredens van toffe (nieuwe) bands. Zelf heb ik ook veel op het podium gestaan bij grote producties in het theater en optredens met mijn band.

Treinreizen is mij ook niet vreemd, inmiddels heb ik in Heerlen, Born, Sittard, Warnsveld, Baarn, Amersfoort, Tilburg en Groningen gewoond, zo ben ik redelijk bekend met deze trajecten in Nederland, waar ik graag en veelvuldig gebruik van heb mogen maken. Ik reisde voornamelijk met losse kaartjes, later met het WeekendVrij abonnement en toen met het studentenreisproduct. Op Twitter kun je mij vinden als ^TK.

Hopelijk kan ik iedereen op het forum van dienst zijn met hun problemen, suggesties en hopelijk ook jullie mooie verhalen en ervaringen. Ik duik graag in jullie bodemloze put van kennis en ambacht, alvast bedankt voor deze verrijking.

PS: Ik heb geen katten.
Hi allemaal!

Mijn naam is Denice, 28 lentes jong en inmiddels ruim 10 jaar werkzaam op de NS Klantenservice 🙂 Ik ben werkzaam op verschillende kanalen zoals bijvoorbeeld Webcare (^DF), Live Chat, E-mail maar ook natuurlijk dit prachtige Forum :)

Op mijn 18e ben ik begonnen op de Klantenservice en sindsdien nooit weer weggegaan 🙂 Wat het werk zo leuk maakt is dat geen dag hetzelfde is en natuurlijk de gezelligheid binnen ons geweldige team 😃 Ondanks de 10 jaar ervaring leer ik (bijna) elke dag op dit Forum nog weer meer bij. Naast mijn werk bij de Klantenservice heb ik enkele jaren geleden mijn opleiding tot Banketbakker afgerond. Kortom, in mijn vrije tijd ben ik lekker aan het bakken en zijn mijn collega's gewillige proefkonijnen ;)

Stiekem reis ik eigenlijk zelf maar heel weinig met de trein en beschik ik over een wit racemonster die mij overal heen kan brengen. Maar, als ik dan toch met de trein ga kan ik daar van genieten 😃 Ook word ik blij van gezelligheid (wie niet 😉 ), een goede serie/film, mijn drie katten en van mijn allergrootste liefde sinds juli 2017: mijn dochtertje 🙂
Reputatie 5
Hallo iedereen!

Mijn naam is Ben en inmiddels ben ik meer dan een jaar werkzaam voor NS Klantenservice. Naast dat ik nu dus actief ben als Moderator, is de kans groot dat je mij ook op Facebook, Twitter (^BW) of de Live Chat aantreft.
Dit werk doe ik met enorm veel plezier: het is altijd weer een verrassing om te zien wat een nieuwe werkdag brengt. Het klinkt als een enorm cliché, maar geen dag is hetzelfde!

Reizen binnen Nederland doe ik met mijn Weekend Vrij. Omdat de meeste evenementen die ik wil bezoeken op zaterdag of zondag zijn, past dit abonnement helemaal bij mij. Voor een wat langere doordeweekse reis maak ik dan gebruik van een leuke aanbieding.
Als ik over de landsgrenzen heen wil gaan dan doe ik dat ook graag per spoor, alhoewel ik tegen een leuke vliegreis geen nee zal zeggen 😉. Mijn reisinteresses liggen daarbij met name in het oosten van Europa: zo ging ik tijdens mijn eerste solovakantie naar Georgië, een prachtig land en een ervaring om nooit te vergeten!

In mijn vrije tijd hou ik me graag bezig met films (enorm blij met mijn bioscoopabonnement), voetbal (naast de Nederlandse divisies volg ik meerdere buitenlandse competities) en muziek (met name het wat stevigere gitaarwerk, maar voor bijvoorbeeld een reggaeconcert ben ik ook wel te porren). Ook hou ik van lekker uitgebreid koken, en zo af en toe naar de sportschool om wat zware gewichten op te tillen en weer neer te leggen!

Ik kijk er enorm naar uit om jullie allemaal via deze Community beter te leren kennen, en ik zal er alles aan doen om jullie van dienst te zijn 🙂.
Hallo iedereen!

Al bijna 30 jaar ben ik bekend als Jouke, Fries in hart en nieren. Sinds 4 jaar ben ik werkzaam bij NS Klantenservice. Daarbij heb ik in de loop der jaren elke afdeling van binnen gezien. Na bellen heb ik mij aangesloten bij het Mailteam. Daarna kwam Live-Chat en tot slot kwam ook Social Media er bij. Op dat laatste ben ik te herkennen aan ^JJ. De werkzaamheden bieden mij elke dag een nieuwe uitdaging, omdat elke dag weer anders is en andere dingen brengt. Nu voeg ik deze Community aan mijn lijst van werkzaamheden.

Binnen Nederland reis ik met mijn Dal Voordeel. Voor het werk reis ik elke dag tussen Buitenpost en Groningen. Daarnaast neem ik regelmatig de trein richting Lelystad/Zwolle/Utrecht om daar leuke dingen te doen 😉! Gezien de onregelmatigheid waarmee ik deze reizen maak past het Dal Voordeel precies bij mijn reisgedrag.

Naast het werken ben ik regelmatig in "the spotlight" te vinden. Ik ben al enkele jaren betrokken bij een Gospelkoor tevens speel ik ook mee in de lokale nieuwjaarsrevue. Daarnaast kan ik mijn creativiteit goed kwijt in het schilderen en spelen van Warhammer Fantasy. Ik kijk veel films en series en ben af en toe te vinden in de bioscoop. Tot slot ben ik een groot liefhebber van muziek. Vooral Queen, Toto en The Police hebben een special plekje in mijn collectie. En ik ben sinds 2016 getrouwd met de allerleukste vrouw van deze planeet 😁.

Ik heb enorm zin in het ontdekken van deze community en hoop samen met jullie alle vragen te kunnen beantwoorden.
Hoi allen! Jullie kennen mijn zo onderhand al een jaar als Moderator, maar ik ben er vorig jaar nooit aan toegekomen om mezelf even voor te stellen. Daar er op dit moment meerdere Moderators zichzelf voorstellen, vond ik het een goed moment om mijn voorstelronde ook maar even te doen. :)

Ik ben dus Stijn en werk zo onderhand al 3 jaar voor de NS Klantenservice. Zoals iedereen ben ik begonnen bij telefonie, maar ben al snel doorgegroeid naar het Social Media Team (^SC) en Chat (begin 2016) en vanaf halverwege 2017 ben ik dus ook werkzaam bij onze mooie Community. Mijn collega's hebben eigenlijk allemaal al wel aangegeven waarom dit werk zo leuk blijft, zoals de gezelligheid van het team en de variatie die de vele verschillende vragen met zich mee brengen. Persoonlijk vind ik het werk bij Social Media en bij onze Community het meest interessant en dan met name de vraagstukken waar wat meer tijd en moeite in gestoken moet worden om het uit te zoeken of om iemand goed te helpen. :)

Reizen met de trein doe ik zelf helaas vrij zelden, ik forens op de fiets. 😛 Voor de sporadische treinreis die ik wel maak heb ik een Dal Voordeel abonnement. Met de zachte prijs daarvan is er eigenlijk geen reden om het niet te hebben. :)

In mijn vrije tijd is de kans aanzienlijk dat je mij thuis achter mijn computer zult vinden. Sinds jongs af aan ben ik een gamer in hart en nieren, dus daar besteed ik graag tijd aan. Mede hierdoor ben ik vrij IT-savvy, dus voor de wat meer technische vraagstukken ben ik je Moderator. 😛 Naast gamen besteed ik zo nu en dan ook tijd aan duiken, wat ik met mijn duikvereniging een paar keer per jaar in Zeeland doe. Daarnaast ben ik nu bijna een jaar aan het Rugbyen, zit ik regelmatig in de bioscoop (vrij makkelijk als je ernaast woont), en luister ik ook graag naar muziek. Mijn hart ligt daar voornamelijk bij de wat meer elektronische genres, zoals Dance, Trance, House en Drum & Bass. Maar ik ben ook zeker niet vies van rock, metal enzovoort. Vrij divers dus! :P

Reizen doe ik eigenlijk niet heel veel, maar ik ben wel recentelijk naar Japan geweest. In dit topic kun je daar meer over lezen! 😃
Hallo allemaal!

Mijn naam is Rizana en ik ga mijn best doen om jullie, zo goed als ik kan, te helpen op dit mooie platform. Ik ben nu bijna anderhalf jaar werkzaam voor de klanteNService: op Telefonie, Chat en Social Media. Misschien heb je mijn dakje ^RV wel eens voorbij zien komen op Twitter. ☺

Het leukste aan de klantenservice vind ik de verschillende vragen die voorbij komen en de verschillende contacten die ik met reizigers en collega's heb.

Ik reis zelf niet vaak met de trein, maar als ik dan wel eens een uitstapje maak, dan pak ik het liefste de trein. Ik heb zelf een NS Flex abonnement, dat ik ook flexibel gebruik. Op dit moment heb ik NS Flex Basis, maar wie weet heb ik volgende maand wel weer NS Flex Weekend Vrij.

Ik ga graag naar festivals, het theater en concerten. Daarnaast ga ik graag op pad met mijn systeemcamera om mooie kiekjes te maken.

Ik kijk er naar uit om jullie van dienst te zijn op de Community en ik hoop natuurlijk dat jullie mijn bijdrage waarderen.