Forumleden, even voorstellen!

• 30 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 424 Bekeken

Hoi allemaal!

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Randy, 41 jaar en heb een zoontje van bijna 7 jaar oud en hij is eigenlijk de reden waarom ik lid ben geworden. Hij is namelijk een enorme treinenfan! :)

We reizen regelmatig met de trein om stations, maar ook om (internationale) treinen te bekijken. We bekijken regelmatig bij spoorwegovergangen voorbijkomende treinen. We hebben al 2 keer het Spoorwegmuseum bezocht. Vorig jaar zijn we naar de Eurospoor beurs geweest. We hebben een bezoekje gebracht aan Miniworld Rotterdam. Afgelopen jaar was mijn zoontje Spoorwensdagen VIP en zijn we een dagje met de stoomtrein geweest in Hoorn. Tijdens het eten kijken we alleen maar treinenfilmpjes en de belangrijkste attractie in de Efteling is natuurlijk de stoomtrein. Zelf heeft hij een Marklin trein en een Legotrein om mee te spelen. Zoals je wel door zult hebben, een echte treinenfan dus!

Ik hoop hier op de hoogte te blijven van alles wat met treinen heeft te maken zodat ik nieuwe ideetjes op kan doen. 🙂

7 reacties

Reputatie 7
Welkom Randy.
Welkom bij de Community, Randy!

Wat gaaf dat je zoon zo'n fan is van treinen 😃 Jullie hebben al een hoop ondernomen zo te lezen. Is je zoon al lid van de Kids Club van het Spoorwegmuseum? 🙂
Reputatie 5
Mooi om dat te lezen. Mijn zoon is net 7 geworden. Hij vindt de Stoomtrein Goes-Borsele (www.destoomtrein.nl) prachtig.

Daarnaast vindt hij het ook prachtig om bij een Centraal Station langs alle perrons te lopen en even in een aantal treinen te gaan zitten (wel even op het bord kijken wanneer die precies vertrekken natuurlijk, anders wordt het een verrassingsreis).
Een machinist was zelfs zo vriendelijk om hem zijn stuurcabine te laten zien, maar dat vond hij net wat minder interessant (kinderen... altijd speciaal).
Welkom bij de Community, Randy!

Wat gaaf dat je zoon zo'n fan is van treinen 😃 Jullie hebben al een hoop ondernomen zo te lezen. Is je zoon al lid van de Kids Club van het Spoorwegmuseum? :)

Daar is hij idd nog geen lid van Denice. Bedankt voor de tip! 🙂
Mooi om dat te lezen. Mijn zoon is net 7 geworden. Hij vindt de Stoomtrein Goes-Borsele (www.destoomtrein.nl) prachtig.

Daarnaast vindt hij het ook prachtig om bij een Centraal Station langs alle perrons te lopen en even in een aantal treinen te gaan zitten (wel even op het bord kijken wanneer die precies vertrekken natuurlijk, anders wordt het een verrassingsreis).
Een machinist was zelfs zo vriendelijk om hem zijn stuurcabine te laten zien, maar dat vond hij net wat minder interessant (kinderen... altijd speciaal).

Die stoomtrein lijkt me ook idd wel leuk. Waarom rijden de stoomtreinen alleen in de uithoeken van Nederland? haha. Trouwens, binnenkort rijden er 2 stoomlocomotieven speciale ritjes vanaf Rotterdam naar Noord-Brabant. Misschien een leuke tip:

https://www.bd.nl/s-hertogenbosch/stomende-stalen-locs-rijden-tussen-den-bosch-en-eindhoven~a453e715/

Mijn zoontje mocht ook een keer van de machinist in de stuurcabine kijken, maar hij vond het allemaal te spannend in een keer dus durfde helaas niet. Wel heel leuk van de machinist dat het bij wijze van uitzondering een keertje mocht. :
Die tip kan ik wel geven, als een trein wat langer op het station staat, dan zijn er genoeg collega machinisten die hem deze ervaring nogmaals willen aanbieden, om ff mee te kijken op de bok, want bij stilstand is dit mogelijk. Als ie eraan toe is, gewoon vragen.
Reputatie 7
Badge
Die tip kan ik wel geven, als een trein wat langer op het station staat, dan zijn er genoeg collega machinisten die hem deze ervaring nogmaals willen aanbieden, om ff mee te kijken op de bok, want bij stilstand is dit mogelijk. Als ie eraan toe is, gewoon vragen.
Yep. Op die manier al heel wat kids (en mama's, papa's en opa's) blij gemaakt :)
Vragen staat vrij en nee heb je, ja kun je krijgen.

Reageer