Hallo

• 30 november 2019
  • 8 reacties
  • 314 Bekeken

Ik ben Holler (16), en ik vind treinen erg interessant. Ik wil later machinist worden bij de NS.

Mijn favoriete trein is de ICMm.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn hier op het forum een paar machinisten en die weten er alles van. Welkom hier!

De ICM is de mooiste trein en hebben de beste stoelen. 

Hallo Holler. Leuk dat er hier ook wat jonge treinfanaten zitten. 

Bedankt voor jullie reacties! Ik wil graag meer weten hoe alles ter werk gaat in de NS.

Hoi Holler, welkom bij de NS Community!

Waar kan ik je mee helpen?

hoi holler als je vragen hebt ik ben en echte ns fanaat dus heb je vragen sel ze

Reputatie 6

De ICMm is inderdaad een hele mooie trein :slight_smile:

Reputatie 1

Hallo Holler de Icm  is mooi, omdat je daar  hoog zit en goed uitzicht hebt ( als machinist of als hoofd conducteur). 

Als je Machinst wilt worden dan kan je alvast kijken of op school vragen welke kant je uit moet. Wat ik weet kan je op ROC scholen alvast een vooropleiding doen en vanuit daar doorstromen via de NS. Mensen kunnen me verbeteren als ik het mis heb.

Badge

Leuk om te horen dat je machinist zo leuk vindt, zelf vind ik het ook erg leuk om te doen al kun je natuurlijk ook wat mindere dingen meemaken als machinist.

De ICMm is al een wat oudere trein aan het worden binnen de NS maar de zitpositie van de machinist is natuurlijk speciaal aan deze trein, je zit als machinist net onder de bovenleiding wat wel heel apart is.  Nadeel hiervan is wel dat het zich vlak voor de trein wel minder is dan bij de treinen waar je lager zit als machinist.

Persoonlijk is de VIRM mijn favoriete trein.

Om machinist te worden kun je het beste via een ROC de opleiding Railvervoer gaan volgen, inmiddels kun je deze opleiding op meerdere ROC's door het land heen volgen en hiermee maak je de beste kans om machinist te worden bij bv de NS.

Om te weten welke vakken je nodig hebt kun je het beste eens contact opnemen met een ROC met deze opleiding bij jou in de buurt.

Reageer