beantwoord

Hoezo kan de NS geen water uitdelen bij een vertraging van 4 uur

Beste NS,

Een kapotte bovenleiding kan je overkomen. Zo’n vier uur lang hebben ik en mijn medereizigers rustig zitten wachten in de trein van 18.03 die op 17/1 vanuit den haag naar Schiphol vertrok. Het is een prioriteit om de mensen op bestemming te krijgen. Maar in die vier uur dat jullie bezig zijn met onderzoek en het regelen van bussen en een evacuatietrein, had ook best een ander lijntje ingezet kunnen worden om wat flesjes water te regelen voor de reizigers!! Het is schandalig dat de NS daar niet aan denkt, bedenk je wel dat de meeste reizigers om 18 uur op weg naar huis waren om thuis te kunnen eten.
icon

Beste antwoord door marco.grootjans 18 januari 2018, 03:15

De prioriteiten liggen in zulke situaties bij andere zaken. Zij werken hard (geloof mij, echt hard) om iedereen zo snel mogelijk thuis te krijgen. Zaken als water regelen zorgt er alleen maar voor dat iedereen later op plaats van bestemming is.

Plus, als de nood echt hoog is, zijn er (bijna) altijd nog reizigers die water hebben en wat willen delen. En mocht er sprake zijn van een medische kwestie zijn er vast wel mogelijkheden om water over te laten brengen.

Bekijk origineel

8 reacties

Gelukkig waren er geen medische gevallen in de trein. Blijft onbegrijpelijk van de NS!
Reputatie 1
De prioriteiten liggen in zulke situaties bij andere zaken. Zij werken hard (geloof mij, echt hard) om iedereen zo snel mogelijk thuis te krijgen. Zaken als water regelen zorgt er alleen maar voor dat iedereen later op plaats van bestemming is.

Plus, als de nood echt hoog is, zijn er (bijna) altijd nog reizigers die water hebben en wat willen delen. En mocht er sprake zijn van een medische kwestie zijn er vast wel mogelijkheden om water over te laten brengen.
Reputatie 7
Badge +4
We zijn volwassen, toch? De pampermaatschappij hebben we achter ons gelaten. Soms biedt NS wel eens gratis koffie aan. Nou, dat is dan een mooi gebaar. Waarom moet iedereen water drinken? Elk ongemak hoeft niet in materiële zin goedgemaakt te worden, lijkt me. Wat ongemak is een deel van het leven van iedere volwassene.

Verder sluit ik me aan bij Marco.
Op het moment dat een trein strandt op de vrije baan gaan er verschillende protocollen in werking. Als HC heb ik het een paar keer meegemaakt. Mijn focus ligt op het moment van stranden op het welzijn van de reizigers en personeel.
Het treinpersoneel staat dan in naiw contact met elkaar en wat oa de HC inventariseert is:

Is er luchttoevoer in de trein
Aantal reizigers
Medische gevallen (denk aan medicatie)
Temperatuur buiten en binnen (in de zomer heb je sneller water nodig dan in de winter om uirdroging te voorkomen)
Daarna blijf je met verschillende partijen in contact om te bepalen wat er gaat gebeuren.

Even een klein stukje waar een HC zich mee bezig houdt, zo heeft iedereen zijn taak om uit te voeren.
Reputatie 7
Kon je niet gewoon water (of ander drankje) kopen bij het station dan? 🙂
Reputatie 7
Badge +2
'Tuurlijk Trein-D, wanneer de trein ergens gestrand is en daar al een paar uurtjes staat kun je wel even naar het station lopen om wat te kopen.
Reputatie 7
Momo schreef:

'Tuurlijk Trein-D, wanneer de trein ergens gestrand is en daar al een paar uurtjes staat kun je wel even naar het station lopen om wat te kopen.

Ooh oke, ik had eerst even begrepen dat TS in de trein stond te wachten die op het station stond.
Maar de trein stond dus ergens stil op een weiland. Ja dan snap ik wel een beetje de frustratie van TS, 4 uur is ook wel een beetje lang inderdaad.
Reputatie 1
Op zich is het vreemd dat zoiets 4 uur moet duren in de randstad. In principe moet zo'n trein voor een wegsleeplocomotief toch binnen het uur te bereiken zijn. Maar dat is meer een teken dat (uit kostenoverwegingen) er te weinig wegsleeplocomotieven paraat zijn. En dan leiden calamiteiten gelijk tot veel grotere wachttijden.

Reageer