spoorweguitjes dag en daluren

• 1 October 2021
  • 6 reacties
  • 98 Bekeken

Ik zit nog in de bus of in de boot als ik al terug had moeten gaan in de trein , in Giethoorn

Hoe rijm je dat dan ?

Jullie stellen zelf leuke uitjes voor , maar die moeten voor 16.00 uur klaar zijn , dat kan toch niet ??

6 reacties

een leuke dag Giethoorn dus 

U kunt na 18:30 naar huis reizen.

Reputatie 7
Badge +4

De kaartjes zijn goedkoop, maar hebben beperkende voorwaarden. U kunt niet met  een goedkoop kaartje willen reizen maar zich vervolgens niet aan de beperkingen houden. Zo werken de dingen natuurlijk niet. 

U hoeft trouwens ook niet voor 16.00 klaar te zijn, na half zeven mag u weer gewoon verder reizen. U mag zich tussen 16.00 en 18.30 echter niet in de trein bevinden. Alle tijd om nog wat te eten in het mooie Giethoorn.

@Jan Haverkamp was sneller. ;-)

U kunt dit vermijden door een dagkaart te kopen. U heeft dan geen spitsbeperking. Dat kost voor de tweede klas  € 54,80, of voor de eerste klas € 90,42. Persoonlijk vind ik dat wat prijzig, het is flink duurder dan een actiekaartje. Voor dat verschil kunt u in Giethoorn prima eten tussen vier en half zeven. Of punteren.

Reputatie 6
Badge +1

Helemaal doodsimpel: ga op za/zo=weekend. Niks geen tijdbeperking. Als 65+ kost het dan voor alle weekends in een hele maand slechts 21 eur. En voor de hele jeugdigen 31 eur/mnd.

Als je toch perse want je bent nu eenmaal erg moeilijk van ingesleten gewoontes af te houden op ma-vr wilt: er is ook nog het HTT=Holland Tourist Ticket dat iets duurder is maar ook voor de bus geldt. Was destijds vooral een verkoophit onder de sjineesjes die oso graag naar ´watertowns´ willen reizen-zowel in mainland China (ben er zelf ooit ook geweest-Suzhou, etc.)

Het blijft vooralsnog onduidelijk of voor dit ticket die avondspitsuitsluiting nou wel of niet geldt, maar ik gok op wel

Hoe zit het trouwens met de bus? Geldt daar ook een spitsbeperking voor? Dat is niet duidelijk aangegeven.

Bovenaan staat:

Je kunt met deze aanbieding elke dag reizen tijdens de daluren: van maandag t/m vrijdag vóór 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur. Op zaterdag, zondag en op feestdagen de hele dag. Je mag met een daluren treinkaartje alleen binnen die tijden in de trein zitten. Op weekdagen kun je dus bijvoorbeeld niet om 15.55 uur je reis starten en tijdens de spits in de trein blijven zitten. 

Onderaan staat:

Je kunt elke dag reizen tijdens de daluren: van maandag t/m vrijdag voor 6.30 uur, tussen 9.00 en 16.00 uur en na 18.30 uur. Op zaterdag, zondag en op feestdagen de hele dag.

Nu zou je natuurlijk kunnen stellen dat ‘je kunt met deze aanbieding elke dag reizen tijdens de daluren’ voldoende duidelijk is. De bus Steenwijk - Giethoorn - Zwolle kent alleen geen middagspits.

Ik denk dat de buschauffeur niet moeilijk zal doen, maar hoe zit het formeel? Anders kan @jolein1 bijvoorbeeld vast naar Zwolle reizen. Daar is wat meer keuze aan eetgelegenheden.

Reputatie 6

Lijkt mij heel vreemd als de buschauffeur in deze bezwaar zou gaan maken als je bijvoorbeeld om 17.00 uur instapt, want zoals je al aangeeft bussen kennen helemaal geen spitstarieven.

Reageer