19 juni utrecht - den haag centraal

• 31 May 2016
  • 8 reacties
  • 218 Bekeken

Als ik in de reisplanner een reis zoek van Utrecht naar Den Haag centraal, krijg ik geen rechtstreekse treinen, maar alleen treinen met overstap in Leiden of Amsterdam. Bij de geplande werkzaamheden op 19 juni wordt over dit traject niets gemeld. Kan ik ervan uitgaan dat de informatie in de planner klopt? Zo ja, dan reis ik liever een week later. Ik zou het graag nu al weten omdat ik een van de zondagen wil afspreken in Den Haag en dat het liefst doe op een dag dat de trein rijdt zoals gebruikelijk...

8 reacties

Reputatie 1
De geplande werkzaamheden voor 19 juni a.s. worden altijd 14 dagen vantevoren bekend gemaakt. Aangezien dit altijd op een donderdag plaatsvindt vermoed ik dat je donderdag a.s. meer informatie kan vinden over het traject Den Haag - Utrecht (of iemand van NS moet je nu al meer kunnen vertellen?)
dank je; het wonderlijke is dan wel dat deze mogelijke werkzaamheden wel al in de reisplanner zijn opgenomen; tegelijk staan er voor 19 juni op de pagina werkzaamheden wel al allerlei andere werkzaamheden genoemd voor 19 juni, maar geen werkzaamheden die dan wel al in de reisplanner zijn verwerkt; ik vind dat verwarrend
Ik zie inderdaad steeds meer dan werkzaamheden al (behoorlijker) langer dan 2 weken van tevoren in de planner staan. Dat is natuurlijk ergens superhandig, maar als je de achtergrond niet weet kan dit vervelend zijn.
als mijn vraag dan is of ik ervan uit kan gaan dat de reisplanner betrouwbare informatie geeft, is het antwoord dus ja? maw als de reisplanner aangeeft dat er omgereden moet worden, kan ik ervan uitgaan dat dat inderdaad het geval is? in dat geval verzet ik mijn afspraak een week
Dan is het antwoord inderdaad (volmondig) ja.
dank voor de informatie, daar kan ik wat mee
De brondata van de reisinformatie loopt altijd vier weken vooruit, men geeft alleen niet de garantie dat deze compleet en correct is. Zo ook met de laatste grote wijzigingen in Utrecht, de belangrijkste wijzigingen waren vier weken van te voren al doorgevoerd, maar de ICE werd pas zo'n twee weken van te voren aangepast. Maar over het algemeen is het zo dat als de boel aangepast is, de aanpassingen ook definitief zijn. Is de dienstregeling nog niet aangepast, dan kan dit alsnog gebeuren.

Op de betreffende dag zie ik inderdaad geen treinen tussen Zoetermeer Oost en Gouda.
Ook hier nog even een verwijzing naar de aankondiging(en) van Prorail.

Reageer