beantwoord

8 weken termijn melden werkzaamheden?

• 31 oktober 2018
  • 18 reacties
  • 701 Bekeken

Reputatie 5
Beste,

Volgens de werkzaamhedenpagina's, zouden werkzaamheden 8 weken van tevoren gemeld moeten worden op reis-informatie -> werk op het spoor en 10 dagen van tevoren in de reisplanner. Maar dit gebeurt heel vaak veel korter van tevoren, ook al zijn die werkzaamheden allang bekend bij Prorail.

Als we nu de verstopte pdf van juni-december erbij pakken van werkzaamheden: https://www.ns.nl/binaries/_ht_1538555030293/content/assets/ns-nl/dienstregeling/nieuwe-dienstregeling/overzicht-werkzaamheden-juni-december.pdf

En deze vergelijken met de informatie op reis-informatie->werk op het spoor, dan zien we dat op dit moment, de volgende verstoringen ontbreken op de werkzaamhedenpagina's, terwijl deze er volgens NS wel erop hadden moeten staan:
  • 17 november 2018 - 18 november 2018 Amersfoort-Zwolle
  • 17 november 2018 - 18 november 2018 Maastricht-Sittard
  • 24 november 2018 - 25 november 2018 Amsterdam Centraal-Weesp-Hilversum
  • 24 november 2018 - 25 november 2018 Gouda-Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal/Alphen a/d Rijn
  • 24 november 2018 - 25 november 2018 s-Hertogenbosch-Nijmegen
  • 1 december 2018 - 2 december 2018 Groningen-Hoogeveen
  • 1 december 2018 - 2 december 2018 Apeldoorn-Amersfoort
  • 1 december 2018 - 2 december 2018 Amsterdam Sloterdijk-Amsterdam Centraal
  • 1 december 2018 - 2 december 2018 Utrecht Centraal-Breukelen
  • 1 december 2018 - 2 december 2018 Haarlem-Amsterdam Sloterdijk
  • 8 december 2018 - 9 december 2018 Zaandam-Uitgeest
  • 15 december 2018 - 16 december 2018 Utrecht Centraal-Tiel/'s-Hertogenbosch
  • 15 december 2018 - 16 december 2018 Zwolle-'t Harde (Amersfoort)/Kampen Zuid (Lelystad Centrum)
Waarom is er blijkbaar zoveel achterstand met het doorgeven via de normale Werkzaamheden pagina's? Momenteel staat een verstoring die over 3 weken plaatsvindt, nog niet eens op de werkzaamhedenpagina's. Er staat bovenaan die pagina "Reist u in de komende 8 weken? Vul dan eenvoudig uw reisdatum in en klik op 'filter' om te zien of er werkzaamheden zijn" maar dit is helemaal niet waar, het wordt vaak veel korter bekend gemaakt.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 12 december 2018, 16:38

Het klopt inderdaad dat de tekst bij geplande werkzaamheden niet correct is. Alleen buitendienststellingen van naast een weekend ook aansluitend op doordeweekse werkdagen staan 8 weken van te voren op de werkzaamheden pagina. Inmiddels is de tekst dus ook aangepast.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Ik zie dat je in een ander topic ook al dit probleem hebt aangekaart, s1mon9.
Mijn collega Jouke is hiermee bezig en we hopen dat hier zo spoedig mogelijk verbetering in te merken is.
Reputatie 5
Ik zie dat je in een ander topic ook al dit probleem hebt aangekaart, s1mon9.
Mijn collega Jouke is hiermee bezig en we hopen dat hier zo spoedig mogelijk verbetering in te merken is.

Dat klopt, maar omdat dat topic alleen om de storingen op 10 en 11 november gaat, en het probleem veel breder ligt, vond ik dat topic niet meer zo passend hiervoor.
Badge
Bij Prorail staan meerdere van de genoemde werkzaamheden hierboven niet in de lijst van werkzaamheden, is de pdf wel actueel ??

https://www.prorail.nl/werkzaamheden/rss
Reputatie 6
Badge
Mijn bevindingen: De werkzaamheden onder Rotterdam (zowel HSL als Dordrecht) zijn al twee tot drie maanden (zij het wat vaag) bekend op de site van NS international. Op ns.nl zijn ze pas sinds vorige week donderdag, dus 16 dagen van te voren (en geen 56!!!!! (8x7).

Dat de reisplanner een dag of 10 van te voren is bijgewerkt, dat kan ik nog begrijpen, maar het melden van de werkzaamheden op de bewuste pagina kan en moet echt een stuk eerder. Werkzaamheden (weliswaar zijn ze natuurlijk noodzakelijk) zijn al vervelend genoeg. Op z'n minst kan je daar als bedrijf tijdig over informeren. Nu is het misleidend dat je constateert dat er de komende 8 weken geen werkzaamheden zijn, maar ze toch twee weken van te voren opdoemen.

Wanneer is de bewuste afdeling in staat om dit tijdig en goed te communiceren?
Reputatie 5
Bij Prorail staan meerdere van de genoemde werkzaamheden hierboven niet in de lijst van werkzaamheden, is de pdf wel actueel ??

https://www.prorail.nl/werkzaamheden/rss

Goede vraag, als iemand deze kan beantwoorden: heel graag 🙂
Reputatie 5
Als ik het een beetje volg, dan worden werkzaamheden op binnenlandse trajcecten keer op keer tussen 14 en 18 dagen van tevoren bekend gemaakt op NS.nl.

Persoonlijk vind ik dat heel kort, maar goed. Zet dan tenminste op die pagina "werkzaamheden worden uiterlijk 14 dagen van tevoren toegevoegd op deze pagina", in plaats van de huidige "Reist u in de komende 8 weken? Vul dan eenvoudig uw reisdatum in" want dan verwachten mensen dat de informatie 8 weken van tevoren er ook op staat.
Reputatie 6
Badge
Enige uitzondering in de afgelopen tijd zijn werkzaamheden rondom Schiphol over anderhalve week. Die staan sinds een week of twee online. Het kan dus wel ruimer.
Ik zal Ben of Jouke vragen om hier nog even op terug kan komen.
Reputatie 3
Verder zou het goed zijn de tekst "wat dit betekent voor uw reis" onderaan bij de planner te vervangen door "wat dit betekent voor uw reis (indien uw reis binnen 10 dagen plaatsvindt)" (ja, dat stond erboven ook, maar niet iedereen leest dat) of beter nog de link naar de planner weg te laten als de planner op de datum in het datumfilter nog niet is bijgewerkt. Ook zou het handig zijn als de datum van de planner vooringevuld staat met de filterdatum.
Excuses dat jullie nog geen verdere reactie van ons hebben ontvangen. Ik ga hier mee aan de slag en kijken of ik hierin wat extra informatie kan geven.
Vooralsnog heb ik nog geen informatie, maar de vraag staat uit.
Het klopt inderdaad dat de tekst bij geplande werkzaamheden niet correct is. Alleen buitendienststellingen van naast een weekend ook aansluitend op doordeweekse werkdagen staan 8 weken van te voren op de werkzaamheden pagina. Inmiddels is de tekst dus ook aangepast.
Reputatie 7
Badge +2
Dus als er een buitendienststelling is van een vrijdag plus het hele weekend moet dat 8 weken van te voren op de werkzaamheden pagina staan?

Dan heb ik een vraag over werkzaamheden die in het Treinpakkers boekje stonden, maar die ik nergens anders kan terug vinden.
Daarin werd aangegeven werkzaamheden Rotterdam Centraal - Delft van 4 t/m 6 januari. Die staan niet op de werkzaamheden pagina, vind ik niet op de PDF. Ook bij het (beknopte) overzicht Winterse Werkzaamheden op pagina 13 van Spoor staat deze niet. De enige vermelding erover was dus in het Treinpakkers boekje.
Is deze melding van werkzaamheden dan wel juist en zo ja, wanneer wordt die aangegeven op de werkzaamheden webpagina? Het is nu al ruim minder dan 8 weken.
Dat is een goede vraag, ik check hem nog even voor je!
Ik heb nog geen terugkoppeling ontvangen op de laatste vraag, maar de reminder is de deur uit.
Reputatie 7
Badge +2
Ik ga er eigenlijk van uit dat die werkzaamheden Rotterdam Centraal - Delft van 4 t/m 6 januari niet zullen plaats vinden.
Dat zou over slecht iets meer dan 1 week zijn en er staat nog steeds niets hiervan op de werkzaamheden pagina, ook niet bij ProRail. En intussen staan er wel werkzaamheden op andere trajecten die later in januari of februari plaats vinden.

Het heeft zover ik weet dan alleen in het Treinpakkers boekje gestaan (zie foto).

Reputatie 5
Ik denk dat het net zoals vorige jaren gaat om werkzaamheden die Prorail wel wilde uitvoeren, maar de onderaannemers niet genoeg personeel hebben vanwege de vakantie. Waarschijnlijk zijn de werkzaamheden verplaatst naar dit weekend:
23 februari 2019 - 26 februari 2019 Rotterdam Centraal-Den Haag Centraal
Ik heb nu ook inderdaad bericht ontvangen dat de werkzaamheden op deze datum zijn komen te vervallen en als het goed is is dit nu ook van de site verwijderd.

Reageer