beantwoord

90 euro betalen voor 3 weken werkzaamheden!!!!

  • 19 November 2019
  • 36 reacties
  • 1260 Bekeken


Toon eerste bericht

36 reacties

Reputatie 2

Imark, dat is ook een hele goede om mee te nemen in mijn argumentatie! Naar instanties en bij een eventuele juridische procedure. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Bijlmer Arena is geen tussenstation op het traject waarvoor het abonnement geldig is. Zoals door een aantal al gezegd is, mocht de in de reisplanner aangegeven route wel wanneer deze in Duivendrecht begonnen werd.

Zie die €90 als een uitgave voor een snellere route dan die zonder bijbetaling als route door NS werd aangegeven.

Badge +3

Bijlmer Arena is geen tussenstation op het traject waarvoor het abonnement geldig is. Zoals door een aantal al gezegd is, mocht de in de reisplanner aangegeven route wel wanneer deze in Duivendrecht begonnen werd.

Zie die €90 als een uitgave voor een snellere route dan die zonder bijbetaling als route door NS werd aangegeven.

Hoeveel tijd zou het extra kosten om met de metro door te reizen naar Duivendrecht (zeg 2 minuten), en vanuit daar een trein (sprinter in dit geval, wil je niet) naar Utrecht te nemen, terwijl die gewoon óók weer langs Bijlmer komt?

Ik denk in totaal 10 minuten. Als dat je €6 per dag bespaart, dan had @Injetta dat inderdaad moeten doen, maar dat moet je dan wél weten!

Reputatie 2

@Injetta

Jammer dat je het niet snapt, maar als het wel zou mogen zou je daar als reiziger flink misbruik van kunnen maken.

Waar heb ik ‘misbruik’ gemaakt? 

Het gaat om de tijd tijdens de werkzaamheden. Het gaat om een gedwongen omreis van huis naar werk en weer terug.

Het gaat alleen om de kosten voor de aantoonbare reizen op mijn vaste tijden.  Aan de incheck en uitcheck tijden is te zien dat ik niets anders heb gedaan dan van A naar B reizen. Mijn dagelijkse ritje van een half uur is drie weken verlegd tot 50 - 60 minuten. Dat doe je echt voor je lol als forens. Heerlijk.. eerder van huis en later thuis. Opgepropt in de treinen (want die waren ook nog eens extreem vol in die weken). Wat een schandalig misbruik! Ik heb die drie weken genoten!!! Die Amsterdam Arena is ook echt een station waar ik naar verlangde om in- en op te stappen. Zo’n gezellig en fijn station…. altijd van gedroomd om werkzaamheden van de NS van drie weken om dan lekker elke dag misbruik van deze situatie te maken. Ook overstappen in Utrecht…. heerlijk dat ik dat heb mogen doen. En zo fijn dat ik voor al die extra reistijd, overstap, als haringen in een ton (jaa… zelfs eerste klas, want tja daar mag iedereen gewoon gaan zitten als het druk is, doet de NS totaal niet moeilijk over), is die 90 euro bovenop de duizenden euro’s meer dan waard. 

Waar vraag ik om altijd wanneer ik maar wil van mijn vaste traject gratis af te mogen wijken? 

Deze situatie heeft toch niks te maken met dat reizigers misbruik kunnen maken van hun trajectkaart? 

Meen je serieus dat als de NS in deze hele specifieke situatie aan één klant geen extra kosten rekent, heel Nederland massaal misbruik gaat maken? Hoezo? 

Hoe vaak zijn er werkzaamheden van 3 weken op één traject??? Ik heb het in 20 jaar nog nooit meegemaakt. Dus welke massale vorm van misbruik kan er ontstaan? Dat er eens per 20 jaar een paar klanten net even anders in- en opstappen dan volgens de reguliere regels ‘mag’ alleen om naar en van het werk te reizen?

Arme NS, wat een giga risico inderdaad. 

 

 

Het is niet aan de NS om voor mensen te bepalen hoe ze het best van en naar hun werk komen als er werkzaamheden zijn.

Reputatie 2

Dit is nu precies wat ik bedoel. 3 weken werkzaamheden is extreem lang. Met die bussen werd mijn reistijd van een half uur naar 2 uur. 
dus in de ochtend 2 uur en in de avond 2 uur. 
 

Dat is abnormaal. Voor een dag of twee dagen OK. Maar 3 weken? 
En dat vraag je aan den klant die  5000 euro betaalt om te reizen. 

ik heb niet zomaar voor mijn lol bedacht om via Bijlmer ArenA te gaan. Het was geen pretje. Ook die route via Utrecht niet. Nare drukke treinen en veel oponthoud, overstappen.

Wat de NS dus niet begrijpt is het concept klantvriendelijkheid. Dat is niet alleen maar zeggen excuses voor het ongemak. Maar dat is samen met de klant kijken naar een oplossing. Waarbij je als bedrijf kijkt wat voor beide partijen goed is. 
 

Ik neem aan dat de NS niet failliet gaat zonder mijn 90 euro. Ik vraag niet om een compensatie maar om coulance en mij niet 90 euro te laten betalen voor 3 weken ellende. 
 

ik vraag niet om te betalen voor een taxi of een metro. 
Ik heb notabele uitgelegd dat er sowieso een weeffout zit in mijn route. Ik kan nl. Van Duivendrecht VIA Utrecht reizen naar Amersfoort met de stoptrein en dan krijg ik GEEN REKENING. Die route is er nl. Gewoon. Maar… omdat dit ook bij elkaar anderhalf uur duurt, heb ik de intercity genomen vanaf Bijlmer ArenA. Dus zelfs een kortere route. 
 

Maar ik krijg gewoon het standaardantwoord als daar boven. Er word volgens mij niet eens door iemand eens gekeken op de routekaart van de NS zelf. Dan zouden beter snappen wat ik nu al 3 maanden probeer duidelijk te maken. Ik praat tegen robots in plaats van mensen van vlees en bloed die kunnen denken. Maar het is dus waar wat je overal kunt lezen. De NS heeft schijt aan zijn klanten. Want tja. Je staat met je rug tegen de muur. Ze zijn alleenheerser. Je hebt geen andere keuze. Ze hoeven niets te doen want die klant blijft toch wel. Je hoeft niks op te lossen, die klant moet toch blijven reizen en betalen. Het is typisch voor monopolisten. Zo was het vroeger bij de KPN en de Post, de energie. Die hadden ook nog nooit iets hoeven doen om klanten te behouden. Dus werd je behandeld als stront. De NS heeft er geen enkel belang bij om klanten normaal te behandelen omdat ze toch wel blijven betalen. Ze hebben te veel klanten zelfs. Dus laten ze een klant doodleuk betalen, voor 3 weken ellende. En verdiepen zich dus niet in de specifieke situatie van de klant. De klacht wordt niet bekeken of serieus genomen. Gewoon standaard reactie. 

@Injetta : Er zitten ook een aantal personen op dit forum die zich bijna altijd Pro NS uitlaten hoe erg de case ook is. Je zou haast denken dat ze bij NS in dienst zijn of in ieder geval zijn geweest. 

Op hun eigen website stelt NS dat ze de klant op 1, 2 en 3 plaatsen dit doen ze dus in dit geval overduidelijk niet. NS zou bij zulke langdurige werkzaamheden alternatieven als die daar zijn zeker moeten ondersteunen. (1 ½ uur extra reistijd door dagelijks busvervoer is echt extreem) Ik zou gewoon een klacht indienen bij NS, zoals Robert B al aangaf of via Zakelijk als je een bussinescard hebt of via Postbus 2025, 3500 HA Utrecht.

 

Een waarschuwing vooraf. Ook de klachtenafhandeling door NS is een zeer trage kwestie die minimaal één maand in beslag neemt.  

 

Enige zinvolle reacties vanuit moderatorhoek verwacht ik niet op uw topic. Succes

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb notabele uitgelegd dat er sowieso een weeffout zit in mijn route. Ik kan nl. Van Duivendrecht VIA Utrecht reizen naar Amersfoort met de stoptrein en dan krijg ik GEEN REKENING. Die route is er nl. Gewoon. Maar… omdat dit ook bij elkaar anderhalf uur duurt, heb ik de intercity genomen vanaf Bijlmer ArenA. Dus zelfs een kortere route. 

Dat is overigens geen weeffout. U mag omreizen via Utrecht Centraal als de reisplanner die route aangeeft mits u daarbij de reis niet begint, eindigt of onderbreekt op één van de stations die niet op uw vaste traject liggen. U mag dus uw abonnement ook niet gebruiken om van Amersfoort naar Utrecht Centraal te gaan. 

Reputatie 2

Bedankt Woefdram. 
Ik heb al twee keer een klacht ingediend. De eerste keer kreeg ik bovenstaande reactie. De tweede keer wordt niets eens de moeite genomen om op te reageren   Ik ga   de geschillencommissie inschakelen. Ik wil linksom of rechtsom mijn geld terug. Omdat het in dit geval gewoon echt onterecht is. 
 

Grappig is dat als er calamiteiten zijn op mijn traject ze standaard altijd omroepen: u kunt omreizen via Utrecht. 
Dat is dus hun standaard alternatief voor de route Amersfoort Amsterdam en Schiphol. Maar willen ze dit niets eens horen. Ik krijg ook geen antwoord waarbij je merkt dat ze daadwerkelijk even kijken naar mijn route en mijn uitleg hoe het zit met Duivendrecht - Bijlmer arena en Utrecht. 
Als een robot: buiten het traject is betalen. 
 

En ik snap prima dat je binnen je traject moet reizen en dat de NS niet bij elk wissewasje ingaat op klachten van mensen die buiten hun traject reizen. Dus de eerste reactie begrijp is zelfs wel. Het is ondoenlijk om als bedrijf op alles in te gaan. Want dan is het eind zoek. 
Voor je het weet gaat iedereen maar buiten het traject reizen en even verhaal halen en klaar.  Dus dat strakke beleid is goed en nodig. 
Maar… het gaat hier om een EXTREME situatie veroorzaakt door henzelf. En dat is precies wat er misgaat. De mensen geven gewoon standaardantwoorden en lezen niet eens waar het over gaat. 
 

ik vraag me af wat diezelfde NS medewerkers doen als ze bijv. genaaid worden door een reisorganisatie of hun internet provider. Of ze dan zelf ook genoegen nemen met standaardantwoorden. Zouden ze bijv. Bij 3 weken geen of heel slecht internet een klacht indienen bij hun provider en als ze dan ook geen gehoor krijgen, dit pikken???
Ik denk het nl. niet. En dat is dus het probleem. Ze denken niet vanuit de klant en de mens maar als robots: buiten traject is het standaardantwoord zoals hierboven.

Zo geprogrammeerd en geconditioneerd. Ze kunnen geen onderscheid maken tussen terechte en onterechte klachten. En dat is het onderscheid tussen een commercieel bedrijf die om elke klant moet vechten om omzet te behalen en een soort van staatsbedrijf waar het geen bal uitmaakt wat je doet omdat die klant niet weg kan lopen. Je omzet hangt dus niet af van klantbehoud maar van de prijs van je dienst. Die klanten zijn er toch wek, moeten betalen wat je maar vraagt en worden alleen maar meer. Kunst is dus hoe zorg ik ervoor dat ze zoveel mogelijk betalen voor een dienst die ik zo verrot kan maken als mogelijk is (kosten omlaag nl. ). 

Die bussen 3 weken lang hebben natuurlijk ook iets gekost. Die waren vooral nodig voor de mensen die op de tussenstations reizen. Want daar heb je nl. Echt geen alternatief. die kosten moeten zoveel mogelijk eruit. Dus ga je uit individuele reizigers waar die bussen geen serieus alternatief voor is, geld knijpen. En even wat tijd besteden aan klanten, kost ook geld.

ik ben geen mens en klant bij de NS maar een zak met euro’s. En de NS hoeft niets te doen om mij tegemoet te komen, alleen maar te zorgen dat ik zoveel mogelijk euro’s oplever. Daarom zijn ze ongevoelig voor wat dan ook. Zij zij groot en ik ben klein. Ik heb als mens geen enkele betekenis. Het gaat puur om geld en niet om service of mensen  

 

 

 

 

Tsja, Ik kan u eigenlijk alleen maar gelijk geven vooral met dit:

 

Maar… het gaat hier om een EXTREME situatie veroorzaakt door henzelf. En dat is precies wat er misgaat. De mensen geven gewoon standaardantwoorden en lezen niet eens waar het over gaat. 

 

slaat u de spijker en kop. NS denkt hier trouwens nog steeds heel anders over want op hun website staat nog steeds te lezen:

Over NS

Wie zijn wij?

NS is actief in de wereld van het openbaar vervoer. We bevorderen het gebruik van het openbaar vervoer en houden Nederland in beweging. Onze reizigers staan in al onze activiteiten op 1, 2 en 3 en we werken voor hen aan een zo aangenaam en duurzaam mogelijke reis van deur tot deur.

 

Volgens mij voldoet uw case zo’n beetje aan alles. U heeft er nl voor gezorgd dat uw reis aangenaam (in zoverre mogelijk) en duurzaam is. (geen bus met uitlaatgassen, maar trein) De reiziger op 1, 2 en 3 zijn helaas loze woorden. NS is op dit forum al meerdere malen hierover gemaand om dit weg te halen, maar het staat blijkbaar zo leuk…...

Reputatie 2

Ik heb notabele uitgelegd dat er sowieso een weeffout zit in mijn route. Ik kan nl. Van Duivendrecht VIA Utrecht reizen naar Amersfoort met de stoptrein en dan krijg ik GEEN REKENING. Die route is er nl. Gewoon. Maar… omdat dit ook bij elkaar anderhalf uur duurt, heb ik de intercity genomen vanaf Bijlmer ArenA. Dus zelfs een kortere route. 

Dat is overigens geen weeffout. U mag omreizen via Utrecht Centraal als de reisplanner die route aangeeft mits u daarbij de reis niet begint, eindigt of onderbreekt op één van de stations die niet op uw vaste traject liggen. U mag dus uw abonnement ook niet gebruiken om van Amersfoort naar Utrecht Centraal te gaan. 

Ik heb nu eeuwige spijt dat ik geen screendump heb gemaakt in die drie weken van de reisplanner. 

Die gaf mij nl. 2 alternatieven. Een was de stoptrein naar Rhenen met overstappen op Utrecht. 
Die stoptrein stopt NA Duivendrecht op de Bijlmer arena. Ik ben dus ingestapt op een tussenstation van de door de NS zelf  aangegeven route in die 3 weken. 

Daarom…. kon ik gewoon niet bedenken dat ik ineens geld zou moeten betalen. 
Ik heb de routeplanner opgevolgd en alleen een halte later ingestapt.

zo mag ik nl. Ook gewoon in- en uitstappen op Diemen zuid. Dat ook een halte is op het traject. 
Dus… waarom kan het instappen op een tussenstation op een door de NS aangegeven reisroute tijdens 3 weken werkzaamheden ineens niet??????

Reageer