beantwoord

Aangepaste planning

Waarom wordt de intercity van en naar Heerlen geschrapt als de planning wordt aangepast?!

Waarom niet de ene intercity naar Maastricht en de volgende naar Heerlen. Op die manier kunnen ook mensen die problemen hebben met overstappen blijven reizen.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 29 januari 2019, 21:44

Hallo Reiziger limburg, welkom op onze Community!

Ik durf niet precies aan te geven waarom deze intercity wordt geschrapt en die andere niet. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld het type materieel of de planning. Bij een uitgedunde dienstregeling moeten er keuzes worden gemaakt en die hebben helaas effect op de reis van sommige reizigers. Vervelend dat jij hier nu hinder van ondervind. Ik hoop dat de extra reistijd morgen mee zal vallen.

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo Reiziger limburg, welkom op onze Community!

Ik durf niet precies aan te geven waarom deze intercity wordt geschrapt en die andere niet. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld het type materieel of de planning. Bij een uitgedunde dienstregeling moeten er keuzes worden gemaakt en die hebben helaas effect op de reis van sommige reizigers. Vervelend dat jij hier nu hinder van ondervind. Ik hoop dat de extra reistijd morgen mee zal vallen.
Reizen dus niet mogelijk!
Ondanks abonnement moet ik dus met de auto......en bedankt!
Reputatie 4
Reiziger limburg schreef:

Reizen dus niet mogelijk!
Ondanks abonnement moet ik dus met de auto......en bedankt!

Waar moet u heen? Er rijden wel gewoon stoptreinen naar Sittard, waar u kunt overstappen op de IC. Dat is niet ideaal, maar u kunt er wel komen.
Reputatie 6
Badge +1
Maar ondertussen wel mooi weer (pun intended) spelen door hier helemaal niks over te vermelden op de informatiepagina. Strikt genomen klopt het ook wel, er rijden niet minder intercity's naar Heerlen morgen, maar gewoon helemaal geen intercity's meer.
Overigens kun je wel met Arriva naar Sittard en daar overstappen op de intercity.
Dat klopt, maar daar ligt het probleem.
Aleen rechtstreeks reizen, dus zonder overstap is mogelijk.
Vandaar alleen reis met intercity mogelijk.
Zoals al eerder geschreven. Overstappen is het probleem.
Badge
De reisplanner is nog niet geheel actueel voor morgen en wordt nog bijgewerkt, helaas voor veel reizigers wordt er op meerdere trajecten de normaal doorgaande trein 'geknipt' in 2 of meer trajecten.

Dit wordt bewust gedaan zodat er bij problemen op een deel van het traject minder invloed is op de rest van het traject.

Ik zie inderdaad op dit moment niets staan over Heerlen op de info pagina van de uitgeklede dienstregeling.
Is niet de eerste keer
Reputatie 4
Reiziger limburg schreef:

Dat klopt, maar daar ligt het probleem.
Aleen rechtstreeks reizen, dus zonder overstap is mogelijk.
Vandaar alleen reis met intercity mogelijk.

Misschien lees ik er overheen, maar waarom is overstappen niet mogelijk?
Er rijden morgen gewoon intercity's, alleen pendelen deze dus heen en weer tussen Heerlen en Sittard.

Reageer