beantwoord

Aanpassing korte trein

• 11 augustus 2017
  • 9 reacties
  • 191 Bekeken

Werkzaamheden waardoor de trein niet naar Duivendrecht en Amsterdam CS rijdt vanuit Apeldoorn. Reizigers worden geadviseerd om over Utrecht te reizen. Waarom zijn er dan maar 4 treinstellen van Apeldoorn richting Utrecht (6:43 trein naar Den Haag)?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 15 augustus 2017, 20:56

Ik begrijp dat deze situatie vervelend ligt. Wij als moderators zijn hier ook puur een middel om jullie meldingen en voorstellen door te spelen. Bij de inzet van materieel komt heel veel kijken, informatie die wij persoonlijk niet kunnen inzien. Wij vragen dit uit bij de treinplanners, die niet altijd een antwoord aan ons kunnen geven. In dit geval is het te krap gepland: het lijkt mij dat er simpelweg niet genoeg materieel was om deze reis comfortabel te kunnen faciliteren. Dit gebeurt vaker, er is dan niet genoeg reservematerieel om eventueel tekort bij te schieten. Mijn collega heeft dit aangegeven bij de planners, want zonder bekendheid van de problemen en tekortkomingen gebeurt er niet. Wij willen soms ook meer voor jullie betekenen Bemined, maar sommige beslissingen zijn zo complex, dat een terugkoppeling niet veel duidelijkheid zal scheppen. Excuses daarvoor.
Bekijk origineel

9 reacties

Goedemorgen Querines,

In de ochtend is het altijd erg moeilijk om veel inzet te realiseren, helemaal vanaf station Apeldoorn. Ik zie dat er gelukkig later in de ochtend 8 treinstellen worden ingezet. Ik betreur de situatie en zou graag willen kijken wat ik hierin voor je kan doen. Hoe is de situatie geweest in de trein? Waren er te weinig zitplaatsen of is het meegevallen? Ik hoor het graag van je.
Reputatie 7
Badge +3
Hoeveel rijtuigen zijn 8 treinstellen? 😃
Beste Gabriëlle,

Ja moest helaas staan. En vanaf Utrecht naar Bijlmer-Arena (Schiphol) ook ?
Maar later op de ochtend 8 treinstellen, dat is dan voor ons na de spits. Helaas hebben de meeste mensen die forenzen daar weinig aan.
Dat is inderdaad erg vervelend. Ik heb dit doorgezet naar de achterliggende afdeling en ik hoop dat hier rekening mee gehouden gaat worden bij werkzaamheden in de toekomst. Excuses voor het ongemak!
Wel jammer Gabriëlla dat ondanks je het vaker aangeeft in de app dat het druk is en hier vermelding van moet maken. Vaker op vrijdag zijn er maar 4 treinstellen, zeker in vakantietijd met reizigers met koffers en werkende mensen is de trein vaak bomvol.
In de ochtend is het altijd erg moeilijk om veel inzet te realiseren, helemaal vanaf station Apeldoorn.
Dit is echt pure onzin. Het is een vrijdag, dan worden de treinen in de ochtend altijd doelbewust korter gemaakt omdat het rustiger is, normaal rijdt deze trein met 9 bakken ICM. Vanwege de werkzaamheden is het echter geen normale ochtend, en zou deze trein gewoon minimaal dezelfde lengte als op andere dagen van de week moeten krijgen. Wat natuurlijk ook niet meehelpt is om 7 bakken ICM vanuit Enschede naar Hilversum te sturen, en vervolgens doorgaande reizigers over te laten stappen op 3 of 4 bakken ICM vanuit Schothorst. Laat die lange trein dan gewoon naar Utrecht rijden, en zet een kort pendeltje in tussen Schothorst en Hilversum. Maar goed, deze discussie is al tig keer gevoerd, en nog altijd laat men korte treinen rijden op de omreisroute terwijl er langere treinen rijden die niet verder dan Hilversum gaan.
Helemaal mee eens 'Beminded', alhoewel het meer regel dan uitzondering is, dat op vrijdagen er geen werkzaamheden zijn, deze trein ook maar uit 4 delen bestaat.

Maar net wat je zegt, je kan het in de app aangeven.....klagen tot je 'ons' weegt. Het wordt steeds doorgegeven naar de achterliggende afdeling. Maar de situatie blijft onveranderd.
Reputatie 7
Ik begrijp dat deze situatie vervelend ligt. Wij als moderators zijn hier ook puur een middel om jullie meldingen en voorstellen door te spelen. Bij de inzet van materieel komt heel veel kijken, informatie die wij persoonlijk niet kunnen inzien. Wij vragen dit uit bij de treinplanners, die niet altijd een antwoord aan ons kunnen geven. In dit geval is het te krap gepland: het lijkt mij dat er simpelweg niet genoeg materieel was om deze reis comfortabel te kunnen faciliteren. Dit gebeurt vaker, er is dan niet genoeg reservematerieel om eventueel tekort bij te schieten. Mijn collega heeft dit aangegeven bij de planners, want zonder bekendheid van de problemen en tekortkomingen gebeurt er niet. Wij willen soms ook meer voor jullie betekenen Bemined, maar sommige beslissingen zijn zo complex, dat een terugkoppeling niet veel duidelijkheid zal scheppen. Excuses daarvoor.

Reageer